15 / 11 / 2024

3'üncü köprü 25 gökdelene eşit!

3'üncü köprü 25 gökdelene eşit!

3’üncü Köprü bir yap-işlet-devret projesi. Dünyanın gözünü diktiği köprü, Türkiye'nin kalkınmasında da hedef projelerden biri. Kuzey Marmara Otoyolu Projesinin yeni Müdürü İsmail Uyar, projenin enlerle dolu olduğunu söyledi...




İstanbul'un 3’üncü Köprü projesi hızla yükseliyor. Kuzey Marmara Otoyolu Projesinin Müdürü Uyar "25 gökdelen yapmaya denk iş yapıyoruz” dedi.


3’üncü Köprü bir yap-işlet-devret projesi. Dünyanın gözünü diktiği köprü, Türkiye'nin kalkınmasında da hedef projelerden biri. Kuzey Marmara Otoyolu Projesinin yeni Müdürü İsmail Uyar, projenin enlerle dolu olduğunu söyledi. Uyar, "3’üncü Köprü Projesi üzerinde imzası bulunan herkes için olduğu gibi yeni mühendisler için de büyük bir şans. Bu projede 25 gökdelene denk malzeme kullanıyoruz. İCA olarak bu projenin iş kalitesinin ve iş güvenliğinin yüksek olmasına, çevreye duyarlılığına son derece dikkat ediyoruz. Bu proje her şeyden önce Türkiye’nin geleceğine katkı sunan ve tarihe geçecek kadar yüksek önemde. Bunun için azami gayretle çalışıyor, gelecek nesillere altın bir imza bırakmak istiyoruz” dedi. 


EN’LERLE DOLU BİR PROJE  


Dünyanın en yüksek köprüsünü ve  bağlantı yollarını yaptıklarını belirten Uyar, "Enlerle dolu bir işe imza atıyoruz. Burada ‘en’ olan başka bir şey var o da burada 30 aylık bir inşaat süremiz var" diye konuştu. Projede iş bölümünü ‘parçala- böl-yönet’ biçiminde paylaşarak işi kusursuz ve hızlı hale getirmeye çalıştıklarını dile getiren Uyar, “2.5 milyon metreküp beton dökümü var. Basit bir tabirle baksak, gökdelen diyoruz, 45-50 katlık gökdelenler aşağı yukarı 50 bin-100 metreküplük beton alıyor. Bizim işimizin toplamı 2.5 milyon metreküp. Yani, en az 25 tane ortalama gökdelen yapıyoruz" diye konuştu. 


Mühendislik tarihe iz bırakacak 


Kuzey Marmara Otoyolu Projesi Müdürü İsmail Uyar, tarihe iz bırakmanın gurur kaynağı olduğunu belirterek, "Böyle bir projede, ‘Ben bu işi koordine edip, yaptım’ demek çok ayrı önemi olan bir şey. Biz bir mühendis olarak, yaptıklarımızla geçmişe bir iz bırakırız. Örneğin, 20 yıl sonra bu köprüden ve otoyoldan geçtiğimde, ‘Bu köprüyü ben yaptım, 20 yıldır sapasağlam duruyor’ diyebiliriz. Ben bunu demeyi isterim" dedi.



ERCAN ÖZTÜRK/ Akşam 


Geri Dön