18 / 05 / 2024

A101 2019'da 500 yeni mağaza açacak!

A101 2019'da 500 yeni mağaza açacak!

8 bin mağazaya sahip A101, yeni yılda büyüme atağını sürdürecek. 2018'de 20 milyar TL’lik ciro eldecek mağaza zinciri, cirolarını yüzde 30 arttıracak.



Türkiye'nin en büyük markaları arasında gösterilen A101, yeni yılda da büyümeyi sürdürecek. 

A101’in CEO’su Erhan Bostan, A101 hakkında açıklamalarda bulundu. 2017’yi 14.1 milyar TL ciroyla kapattıklarını, 2018’i 20.1 milyar TL’nin üzerinde bir ciro ile kapatmayı hedeflediklerini söyleyen Bostan, yüzde 30 büyüme beklediklerini belirtti.

2019’da en az 500 yeni mağaza açarak toplamda 8 bin 500 mağazaya ulaşacaklarını belirten Bostan, cirolarını da yüzde 25-30 bandında arttırarak 26 milyar TL’ye ulaşacaklarını açıkladı.

Eylül'de büyümelerinin yüzde 58 olduğunu belirten Bostan, “Sadece Eylül ayında 94 milyon fiş kestik. Ekim ayında bu büyüme devam edecek. Sene sonu itibarıyla 1.1 milyar fiş kesmiş olacağız. Her fişte ortalama 5 ürün olduğunu düşünürsek, 5.5 milyar adetten çok ürün satmış olacağız” diye konuştu.

Son 1 ayda fiyatların artttığına dikkat çeken Bostan, “Ağustos ayında fiyatlarda artışlar olunca tüketiciler bize yüklendi ve ‘Neden fiyatları arttırdınız?’ dediler. Ekip arkadaşlarım buna üzüldüler, ‘Biz en ucuzuz’ dediler. Ben de dedim ki ‘Bizim tüketiciye vaadimiz ucuzluk, dolayısıyla tüketicinin söylenmesi normal’. Rakiplerimizin başka vaatleri var, çeşitlilik, deneyim farklı şeyler teklif ediyorlar. Bizim vaadimiz ucuzluk” dedi.

Türkiye’nin en hızlı büyüyen ve en fazla mağazasına sahip perakende zinciri olan A101, 'En Çok İstihdam Sağlayan’, ‘En çok Engelli İstihdamı Sağlayan’ ve ‘En Çok Kadın İstihdamı Sağlayan’ kategorilerinde Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından ödüllendirildi.

- Türkiye’nin en çok kadın çalıştıran şirketi. (45 bin çalışanın yüzde 44’ü kadın)
- Türkiye’nin en çok engelli çalıştıran şirketi. (45 bin çalışanın yüzde 3’ü engelli)
- Türkiye’nin en büyük 20 şirketi arasında. 
- 600’den fazla tedarikçiyle çalışıyor.
- Düzenli müşterilerin memnuniyet oranı yüzde 94, tekrar satın alma oranı yüzde 98, tavsiye etme oranı yüzde 93.


Geri Dön