22 / 12 / 2024

Adapazarı-İstanbul Kuzey Geçişi Demiryolu Hattı için düğmeye basıldı!

Adapazarı-İstanbul Kuzey Geçişi Demiryolu Hattı için düğmeye basıldı!

Adapazarı-İstanbul Kuzey Geçişi Demiryolu projesi için düğmeye basıldı. Adapazarı-İstanbul Demiryolu projesi, İstanbul'da Tuzla, Pendik, Sultanbeyli, Kartal, Sancaktepe, Maltepe, Ataşehir, Ümraniye ve Çekmeköy İlçelerinden geçerek, Beykoz'da sonlanacak...




Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından planlanan Adapazarı-İstanbul Kuzey Geçişi Demiryolu Projesi,  Ankara  ile İstanbul İllerini birbirine bağlamayı amaçlayan Sincan-Çayırhan-İstanbul Demiryolu projesinin Ankara-Kocaeli (1.kesim) ve Sarıyer-Başakşehir (3.kesim) arasındaki Kocaeli ve İstanbul İlleri idari sınırları içerisinde planlanan hattı kapsıyor. Projenin 6,7 milyar TL'ye mal olması bekleniyor.


Ankara ve İstanbul illerini birbirine bağlamayı amaçlayan “Sincan –Çayırhan – İstanbul Demiryolu Projesi” planlanmış ve planlanan bu hat ile iki şehir arasındaki ulaşımın 1,5 saate indirilmesi amaçlandı.


Kocaeli Kartepe İlçesi’nden başlayacak olan “Adapazarı-İstanbul Kuzey Geçişi Demiryolu Projesi” güzergahı, Kocaeli İli, İzmit, Derince, Körfez ve Gebze İlçelerini geçtikten sonra İstanbul İli, Tuzla, Pendik, Sultanbeyli, Kartal, Sancaktepe, Maltepe, Ataşehir, Ümraniye ve Çekmeköy İlçelerini geçerek Beykoz İlçesi'nde (3. Köprü başlangıcı) sonlanacak.  Planlanan güzergah 111.589,12 km uzunluğunda olacak.


Adapazarı-İstanbul Kuzey Geçişi Demiryolu Hattı için düğmeye basıldı!




Gülcihan YELKENCİ/Emlakkulisi.com



Haber Vatan Gazetesi'nde şöyle yer aldı


İstanbul Ankara arası yolculuk süresini 4 saatten 1,5 saate indirecek olan Sincan Çayırhan İstanbul demiryolu projesinin ÇED raporu tamamlandı ve yapım için düğmeye basıldı.


TCDD tarafından yapımı üstlenen Sincan - Çayırhan - İstanbul tren yolu projesi toplam 5 milyar dolara mal olacak. İstanbul ile Ankara arasındaki yolculuğu 1.5 saate indirecek olan güzergah 3 etap halinde yapılacak. Birinci etap Sincan - Adapazarı hattı. İkinci etap Adapazarı - İstanbul, üçüncü etap ise Sarıyer -Başakşehir hattı olarak adlandırılıyor. Toplam 414 kilometrelik hattın 2. etabı olarak adlandırılan ve yaklaşık 112 kilometrelik Adapazarı - İstanbul hattının ÇED raporu tamamlandı.


5 yılda tamamlanacak


Hazırlanan ÇED raporuna göre, üçüncü köprü ile bağlantının olacağı hat yaklaşık 6 milyar 760 milyon TL'ye mal olacak. Tren yolunun hattı Kocaeli'ninKartepe ilçesinden başlayacak ve sırasıyla İzmit, Derince, Dilovası, Gebze, Tuzla,Pendik, Sultanbeyli, Kartal, Sancaktepe, Maltepe, Ataşehir, Ümraniye, Çekmeköy, Beykoz'dan geçerek yapımı devam eden 3. Köprü'ye ulaşacak. Adapazarı İstanbul Kuzey Geçişi Demiryolu projesi Kocaeli ve İstanbul il ve ilçeleri arasında 111 bin 589,12 kilometre uzunluğundaki hattı kapsayacak. İnşaat başlaması durumunda proje 5 yılda tamamlanacak.


Üçüncü etap


Projenin ikinci etabı için ÇED raporu tamamlanırken 3. etap olan ve Sarıyer ile Başakşehir'i bağlayacak hat için de proje ve raporlama süreçleri devam ediyor. Bu hat ise yaklaşık 40 kilometre uzunluğunda olacak. Bütün proje tamamlandığında ise İstanbul Ankara arasındaki tren yolu yolculuğu 1.5 saate inecek. Şuanda faaliyette olan 533 kilometrelik Pendik - Ankara hızlı tren hattında yolculuk 4 saatten fazla sürüyor.


Ankara ile İstanbul'u bağlayacak yeni tren hattı çft yönlü olarak yapılacak. Hızlı tren olarak tasarlanan yeni hatta trenler saatte 350 kilometre hıza çıkabilecek. Şu anda hizmette olan hatta ise trenler saatte en fazla 250 kilometre hıza çıkabiliyor.



İşte yeni güzergah


AYAŞ, Çayırhan, Esenboğa Havalimanı, Çayırhan üzerinden Mudurnu Vadisi'ne doğru uzanacak yüksek hızlı tren projesi, Adapazarı'nın kuzeyinden Kocaeli ve İstanbul'a doğru uzanacak. Kocaeli'nden itibaren Kuzey Marmara Otoyolu güzergahını takip edecek olan yüksek hızlı tren, 3. Köprüsü üzerindeki raylı sistemi kullanarak İstanbul Boğazı'nı aşacak. Arnavutköy, Üçüncü Havalimanı, Başakşehir, Küçükçekmece ilçelerinden geçek olan Yüksek Hızlı Tren'in son durağı Halkalı olacak.


Vatan



Geri Dön