22 / 11 / 2024
fuzul

Akiş GYO'nun aktif büyüklüğü 6,4 milyar TL oldu!

Akiş GYO'nun aktif büyüklüğü 6,4 milyar TL oldu!

Akkök Holding’in stratejik iş alanları arasında konumlandırdığı gayrimenkul sektöründeki iştiraki Akiş GYO tarafından 2021 ilk yarıyıl finansal sonuçları duyuruldu. Akiş GYO Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü İ. Gökşin Durusoy, konuya ilişkin açıklamalarda bulundu.




Akkök Holding’in stratejik iş alanları arasında konumlandırdığı gayrimenkul sektöründeki iştiraki Akiş GYO tarafından 2021 ilk yarıyıl finansal sonuçları duyuruldu. 

Koronavirüs salgını kaynaklı kısıtlamaların ve alışveriş merkezlerinin kısmen kapalı kaldığı 2021'in ilk yarısında, Akiş GYO aktiflerini yüzde 5 büyütürken, konsolide olarak 142 milyon Türk Lirası gelir elde etti. 2020 yılının ilk yarısında olduğu gibi 2021 yılı ilk yarısında da salgın kaynaklı kapanmalar, meydana gelen döviz kuru dalgalanmaları ve perakende sektöründeki yapısal değişikliklere karşın şirketin yüzde 100 sahibi olduğu Akbatı ve Akasya alışveriş merkezleri sırasıyla yüzde 94 ve yüzde 98 gibi yüksek doluluk oranları ve yasakların gevşemesiyle gün geçtikçe ivme kazanan ziyaretçi sayıları ile başarılı performanslarını sürdürdü. 

Şirketin 2021 ilk yarıyıl finansal sonuçlarına ilişkin açıklamalarda bulunan Akiş GYO Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü İ. Gökşin Durusoy, “2021 yılının ilk yarısı, pandemi kaynaklı negatif etkilerin hafiflemeye başladığı, aşı uygulamalarının hızlandığı, kapanmaların dönem dönem devam ettiği ve ilk yarıyılın son günü akabinde neredeyse tamamen kalktığı oldukça hareketli ve yoğun bir gündemle geçti.  Özellikle ana iş kolumuz olan ticari gayrimenkullerimizdeki kiracılarımızın içinde bulunduğu perakende sektöründe yapısal değişikliklerin yaşandığı bir ortamda şirket olarak güçlü kurumsal yapımız ve stratejik planlamamızla yılın ilk yarısını başarılı bir şekilde tamamladık” diye konuştu.

Akiş GYO nun aktif büyüklüğü 6,4 milyar TL oldu!

‘Haziran ayında AVM’lerimizde ciro rekoru kırıldı’

Durusoy, konuya ilişkin açıklamasını şu şekilde sürdürdü: 

“2018 yılından bu yana AVM’lerimizde vizyoner bakış açısıyla, global trendleri de göz önüne alarak farklılaşma çalışmalarını hayata geçirmeye devam ediyoruz. Alışveriş merkezlerimizin çekim ve deneyim merkezi olması, oldukça yüksek doluluk oranlarıyla birleşince hem kiracılarımız hem de ziyaretçilerimiz tarafından olumlu geri dönüşler alıyoruz. Bu sebeple haziran ayında her iki AVM’mizde tarihsel ciro rekorları kırılması bizim açımızdan sürpriz olmadı.”

Temmuz ayı ciro rakamlarının Haziran ayından da fazla olduğuna dikkat çeken Durusoy, “Yeni kısıtlamalar gelmezse 2021 yıl sonu itibariyle AVM ciroları anlamında 2019’u yakalayıp bir miktar üzerine de koyabiliriz. Ziyaretçi sayıları ise biraz daha geriden geliyor ama orada da her geçen gün artan ivmeyi gözlemliyoruz. Öte yandan yılın başında açıkladığımız Erenköy binamızda kiracımız olacak olan Boyner’in de yılın ikinci yarısında operasyonlarına başlamasıyla kira gelirlerimizi de artıracağız” ifadelerini kullandı.


Geri Dön