Alışveriş online, mağazalar deneyim merkezi oldu!
PwC’nin Ipsos işbirliği ile gerçekleştirdiği “Tüketici Öngörüleri Araştırması” sonuçlarına göre ekonomideki olumsuz beklenti taşıyanların oranı yüzde 21 artarak yüzde 71’e çıktı. Alışverişte online kanallar hızla büyürken mağazalar ise artık bilgi ve deneyim merkezine dönüşüyor.
Özellikle pandemi döneminde değişen alışkanlıklarımız ekonomiye de yön vermeye başladı. 2021 öncesine kadar alışverişte mağaza alışkanlığı daha ön plandayken artık mağazalar "Deneyim merkezi" olarak işlev görüyor.
152 ülkede faaliyet gösteren PwC, "Tüketici Öngörüleri Araştırması 2022" raporunu paylaştı. Ipsos işbirliği ile hazırlanan rapora göre tüketicilerin alımlarında online kanallar büyürken mağazalar ise önemini kaybetmemekle birlikte deneyim merkezine dönüşüyor.
Ekonomim.com'un haberine göre tüm dünyayı etkisi altına alan yüksek enflasyonun baskısı ile geleceğe dönük ihtiyaçlar düşünülerek alımlar öne çekilmeye başladı, ekonominin geleceği ile ilgili beklenti ise kötüleşiyor. PwC’nin Ipsos işbirliği ile yaptığı araştırmada covid salgını öncesinde yüzde 50 civarında olan Türkiye’de makroekonomiye dair olumsuz beklenti içinde olanların oranı büyük bir artış göstererek yüzde 71’e çıktı. Bu kesimin, sadece % 37’si kendi ekonomileri ile ilgili iyimser beklenti içerisinde. Raporda, ekonomik şartlar, dijital satış kanallarındaki yükseliş, mağazaların bilgi ve deneyim merkezine dönüşmesi, trend teknolojileri ve sürdürülebilirlik gibi 5 konuda tüketicilerin hangi eğilim içerisinde oldukları belirlendi.