28 / 04 / 2024

Alışveriş online, mağazalar deneyim merkezi oldu!

 Alışveriş online, mağazalar deneyim merkezi oldu!

PwC’nin Ipsos işbirliği ile gerçekleştirdiği “Tüketici Öngörüleri Araştırması” sonuçlarına göre ekonomideki olumsuz beklenti taşıyanların oranı yüzde 21 artarak yüzde 71’e çıktı. Alışverişte online kanallar hızla büyürken mağazalar ise artık bilgi ve deneyim merkezine dönüşüyor.



Özellikle pandemi döneminde değişen alışkanlıklarımız ekonomiye de yön vermeye başladı. 2021 öncesine kadar alışverişte mağaza alışkanlığı daha ön plandayken artık mağazalar "Deneyim merkezi" olarak işlev görüyor.

152 ülkede faaliyet gösteren PwC, "Tüketici Öngörüleri Araştırması 2022" raporunu paylaştı. Ipsos işbirliği ile hazırlanan rapora göre tüketicilerin alımlarında online kanallar büyürken mağazalar ise önemini kaybetmemekle birlikte deneyim merkezine dönüşüyor.

 Alışveriş online, mağazalar deneyim merkezi oldu!

Ekonomim.com'un haberine göre tüm dünyayı etkisi altına alan yüksek enflasyonun baskısı ile geleceğe dönük ihtiyaçlar düşünülerek alımlar öne çekilmeye başladı, ekonominin geleceği ile ilgili beklenti ise kötüleşiyor. PwC’nin Ipsos işbirliği ile yaptığı araştırmada covid salgını öncesinde yüzde 50 civarında olan Türkiye’de makroekonomiye dair olumsuz beklenti içinde olanların oranı büyük bir artış göstererek yüzde 71’e çıktı. Bu kesimin, sadece % 37’si kendi ekonomileri ile ilgili iyimser beklenti içerisinde. Raporda, ekonomik şartlar, dijital satış kanallarındaki yükseliş, mağazaların bilgi ve deneyim merkezine dönüşmesi, trend teknolojileri ve sürdürülebilirlik gibi 5 konuda tüketicilerin hangi eğilim içerisinde oldukları belirlendi.

 


Sorumluluk Reddi Beyanı: Emlakkulisi.com.tr’de yer alan haberler ve makaleler yatırım tavsiyesi niteliğinde değildir. Emlakkulisi.com.tr herhangi bir emtia veya dijital varlığın satın alınmasını veya satılmasını önermez. Emlakkulisi.com.tr bir yatırım danışmanı değildir. Bu nedenle Emlakkulisi.com.tr'de yer alan haber ve makalelerin editörleri yatırım kararlarınızdan sorumlu tutulamaz. Okuyucular, haberlerdeki emtia, şirket, varlık veya hizmetler ile ilgili herhangi bir işlem yapmadan önce kendi araştırmalarını yapmalıdır.
Geri Dön