13 / 05 / 2024

Alışveriş online, mağazalar deneyim merkezi oldu!

 Alışveriş online, mağazalar deneyim merkezi oldu!

PwC’nin Ipsos işbirliği ile gerçekleştirdiği “Tüketici Öngörüleri Araştırması” sonuçlarına göre ekonomideki olumsuz beklenti taşıyanların oranı yüzde 21 artarak yüzde 71’e çıktı. Alışverişte online kanallar hızla büyürken mağazalar ise artık bilgi ve deneyim merkezine dönüşüyor.



Tüketicinin yüzde 60'ı online alışverişte

Çok kanallı perakendenin geliştiğine dikkat çeken Akan şöyle devam etti: "10 tüketicinin 6’sı online alışveriş yapıyor. Genç jenerasyonun da bunda etkisi büyük.Şirketler açısından dijital kanal kullanımının hızla aratacağını öngörmek lazım. Önceki raporlarda mağazacılık bitecek gibi beklentiler vardı. Kesinlikle mağaza kalacak ancak alışverişe karar vermek için kullanılan bilgi ve deneyim merkezlerine dönüşecek.”

  Alışveriş online, mağazalar deneyim merkezi oldu!

Müşteri odaklı deneyimler şirketler için önemli

Perakende ve Tüketici Ürünleri Sektörü, Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri Lideri Yiğit Arslan da sektördeki öncü şirketlerin, farklı müşteri ve pazar beklentileri ışığında ortaya çıkan yeni denklemde rekabetçi duruşlarını koruyabilmesi için, ürün, kanal, tedarik zinciri gibi alanlarda yapılabilecek iyileştirmeler üzerinde durması gerektiğini ifade etti.

Tüketicilerin pozitif beklentisi düşüyor

Raporda tüketicilerin ekonomi ile ilgili olumlu beklentilerinin 2016 yılına kadar yüksek olduğu ancak daha sonra düşüşe geçtiği belirtildi. 2010 yılında ekonomi daha iyi olacak diyenlerin oranı yüzde 36, 2014 yılında % 42 ve 2016’da yüzde 43 iken bu oran 2022 yılında büyük bir düşüşle yüzde 22’ye indi. Raporda tüketici davranışları şöyle tespit edildi:

- Her 10 tüketiciden 8’i kampanyalardaki indirim kuponu ve ücretsiz kargoyu tercih ediyor.

- Hesap bilgilerinin risk altında olduğunu düşünenlerin oranı yüzde 8’e geriledi.

- Hızlı teslimat uygulamaları daha sık kullanılıyor.

 


Sorumluluk Reddi Beyanı: Emlakkulisi.com.tr’de yer alan haberler ve makaleler yatırım tavsiyesi niteliğinde değildir. Emlakkulisi.com.tr herhangi bir emtia veya dijital varlığın satın alınmasını veya satılmasını önermez. Emlakkulisi.com.tr bir yatırım danışmanı değildir. Bu nedenle Emlakkulisi.com.tr'de yer alan haber ve makalelerin editörleri yatırım kararlarınızdan sorumlu tutulamaz. Okuyucular, haberlerdeki emtia, şirket, varlık veya hizmetler ile ilgili herhangi bir işlem yapmadan önce kendi araştırmalarını yapmalıdır.
Geri Dön