Alışveriş online, mağazalar deneyim merkezi oldu!
PwC’nin Ipsos işbirliği ile gerçekleştirdiği “Tüketici Öngörüleri Araştırması” sonuçlarına göre ekonomideki olumsuz beklenti taşıyanların oranı yüzde 21 artarak yüzde 71’e çıktı. Alışverişte online kanallar hızla büyürken mağazalar ise artık bilgi ve deneyim merkezine dönüşüyor.
Tüketici davranışları değişiyor
Araştırmanın sonuçlarını değerlendiren PwC Türkiye Perakende ve Tüketici Ürünleri Lideri Adnan Akan, salgının ekonomik etkilerinin geride kalmasına rağmen bıraktığı izlerin tüketim sektöründeki etkilerinin devam ettiğini ifade etti. Değişen tedarik zinciri ve Rusya-Ukrayna savaşının eklenmesi ile yeni bir denklemin ortaya çıktığını ifade eden Akan, “Dünyada ve ülkemizde zora giren ekonomik şartların tüketicilerin alım gücü üstündeki olumsuz etkisi ortada. Genç jenerasyonla beraber sürekli olarak yükselen dijital kanal kullanımı, mağazaları bilgi ve deneyim merkezine dönüştürdü” dedi.
Fiyatlar artacak diye ürün alanlar var
Akan, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Enflasyon alım gücünü azalttığı için alışveriş de düştü. Şu anda fiyatlar artacak imkanlar öiçüsünde mal alayım diyenlerin talebi sürüyor. Bu da fazla satışa yol açıyor. Bu durumun enflasyon üzerinde her iki yönlü etkisi devam ediyor. Zorlaşan ekonomik koşullar perakende açısından olumsuz bir durum ve düşük gelir grubunda etkisi yüksek. Lüks perakendeye etkisi ise o ölçüde olmadı."