Ankara’da 1513 tasarım-beceri atölyesi açıldı!
Ankara’da inşaatı tamamlanan 1513 tasarım-beceri atölyesi toplu açılışı Sincan İlkokulu'nda düzenlenen törenle yapıldı. Açılış töreninde Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk tarafından kurdele kesildi.
Ankara’da inşaatı tamamlanan 1513 tasarım-beceri atölyesi Sincan İlkokulu'nda düzenlenen törenle açıldı. Törende kurdele Ziya Selçuk tarafından kesildi ve Ziya Selçuk açıklamalarda bulundu.
Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk yaptığı açıklamada , bir yılda 6 bine yakın tasarım beceri atölyesinin açıldığını vurgulayarak;"Bu sadece Bakanlığın merkez teşkilatının arzusuyla olacak bir şey değil. Bu konu, bir eğitim hareketine de dönüşmüş vaziyette." şeklinde konuştu.
Bakan Selçuk, Ankara'da yapımı tamamlanan 1513 tasarım-beceri atölyesinin toplu açılışını Sincan İlkokulu'nda düzenlenen törenle gerçekleştirdi.
Açıklamasına, "Bugün benim özel olarak mutlu olduğum bir gün." sözleriyle başlayan Bakan Selçuk, tasarım beceri atölyelerini, bütün okullarda görmek istediğini bildirdi.
2019’daki pilot çalışmada, bir yılda 1000 atölye açılması hedefini koyduklarını ifade eden Bakan Selçuk, konuşmasına şu şekilde devam etti:
"Gördüm ki bir yılda 6 bine yakın atölye açıldı. Bunlar öğretmenlerimizin, okul müdürlerimizin, il ve ilçe müdürlerimizin katkısıyla oldu. Bu sadece Bakanlığın merkez teşkilatının arzusuyla olacak bir şey değil. Bu konu, bir eğitim hareketine de dönüşmüş vaziyette. Çocuk, sadece A, B, C şıklarını işaretleyerek hayatın elinden nasıl tutabilir? Eğer eliyle, bütün duygusuyla, bütün aklıyla meseleye intikal etmezse nasıl terbiyenin çerçevesi genişler? Bu soru çok önemli. Tam da bu atölyeler bunu sağlıyor. Çocuk dikiş dikmek, tarımla, sporla, drama, robotikle, mühendislikle, sanatla ilgilenmek konusunda müthiş bir imkana kavuşuyor. Çocukların her birinin kendi becerilerini görmesi, diğer arkadaşlarının neler yapabildiğini onları izleyerek değerlendirmesi gibi çok sayıda imkana sahip olabiliyor."
Bakan Selçuk, tasarım beceri atölyeleriyle bir okulun sıradan bir koridordan bir hayat sahnesine dönüştürüldüğünü aktardı.
Bu atölyelerin aynı zamanda çocuğun hakkını verme anlamına da geldiğini dile getiren Bakan Selçuk; "Çocuk oyunla, yaparak, yaşayarak öğrenmek istiyorsa bu sloganlarda kalmamalı. O yüzden de atölyelerde çocukların yaptığı bu işler, onların tabiatına hürmet etmek, onların doğasına saygı göstermek anlamına da geliyor. Böylece çocuklar, kendilerini daha çok okula ait hissetmek, öğrenmekten daha çok haz duymak ve okulda yapılan faaliyetleri daha anlamlı bulma konusunda mesafe alıyorlar. Eğitim dostu bir yaklaşımdan söz ediyoruz." açıklamalarında bulundu.
Bu atölyelerin kendilerinin icat ettiği bir mesele olmadığına, Türk eğitim kökeninde bulunduğunu vurgulayan Bakan Selçuk, eğitimci-yazar İsmail Hakkı Baltacıoğlu'nun "istihsal ve üretim" adını verdiği okullarda yaşam temelli atmosfer oluşturma konusundaki görüşlerini anlattı.
Kendilerinin bunun devamını yaptıklarını belirten Bakan Selçuk; "Öğretmen okullarımızda, köy enstitülerinde olagelen birçok faaliyetin, bugünkü dijital içerikleri de kapsayan daha genişlemiş bir halini ortaya koyuyoruz ve böylece hafızamızı tazelemiş oluyoruz." şeklinde konuştu.
Dünyadaki gelişmeleri izlediklerinin bildiren Bakan Selçuk, dünyada yapılanlarla Türkiye'de yapılanlar arasındaki farkı çok önemsediklerini aktardı.
Bakan Selçuk, "Ankara başka illerimizle yarışmıyor, Ankara, Tokyo, New York, Paris'le yarışıyor. Onun için de bunun tedbirlerini almak ve çocuklarımızı onuruyla şerefiyle bayrağımızın altında dimdik ayakta duracak şekilde yetkin çocuklar haline getirmek durumundayız." dedi.
Atölyeleri gören çocuklar, sınıflara girmek istemiyor
Törende Bakan Selçuk; "Burada bir problem yaşıyoruz bu atölyelerle ilgili. Çocuklar, bu atölyeleri gördükten sonra sınıflara girmek istemiyorlar. Bu problemi çözme konusunda bilim insanları çalışıyorlar. Acaba ne tür önlemler alınıyor, bunları inceliyoruz." diyerek törene katılım sağlayanları güldürdü.
Tasarım-beceri atölyelerinin kurulduğu okul öğrencilerinden birinin kendisine "Okulda hayat değişti." sözlerini belirten Bakan Selçuk, tarım atölyelerini gördüğünde duyduğu heyecanı aktardı.
Atölyeleri derslerle de ilişkilendirdiklerini vurgulayan Bakan Selçuk, "Görsel sanatlar dersiyle matematik dersi arasında bir ilişki var elbette. Robotik ve sanat atölyeleri arasında ilişki var. Tarım atölyesi ile fen bilgisi arasında ilişki var. Bütün atölyeler ile bütün dersler arasında ilişki var. Burada yaptığımız faaliyetler sadece atölye becerilerinin gelişmesine değil, okuduğunu anlama, yabancı dil, sanat, drama gibi becerilere hizmet eden bir özellik de taşıyor." dedi.
Çocukların bu atölyeleri çok hızlı çözdüklerini anlatan Bakan Selçuk, "Bir erkek çocuğun dikiş dikmesi, bir kız çocuğunun robotik atölyesinde ortaya koyduğu tasarım çok güzel ve bunların artmasını istiyoruz." şeklinde konuştu.
Bakan Selçuk, devlet okullarında olduğu gibi özel okullarda da atölyeler konusunda çok büyük hareketlenme olduğunu belirtti.
Çocukların bu atölyelerde daha yüksek bir motivasyonla üreterek, ürettiğini sergileyerek, bunun gerçek hayattaki karşılığını göstererek ve ailesiyle paylaşarak üretmenin hazzını ve eğitime etkisini görme fırsatı yakaladığını söyleyen Bakan Ziya Selçuk, çocukların, sadece soyut veya ezberlenmiş bilgileri yaz tatilinde unutmalarının mümkün olduğunu açıkladı.
Milli Eğitim Bakanı Selçuk, atölyelerdeki derslerle ilgili şu açıklamalarda bulundu:
"Atölyelerde Türkçe, matematik ve sosyal bilgiler derslerinin de yapılması mümkün. Bazı dersler sadece sınıfta yapılır, bazıları atölyelerde yapılır gibi bir sınırlılığımız yok. Bunları birbirine karıştırmamakta fayda var. 'Çocuklar soru çözüyorlar ama sorun çözemiyorlar' diye konuşuyoruz. Çocukların sorun çözebilmesinin temeli, eliyle, vücuduyla, duygusuyla düşüncesiyle bir şey yapması, eylemi de duygusunu da bununla birleştirme ihtiyacı var. Bu anlamda da eğitimi bütünleştirmek söz konusu. Yani bilgiyle görgüyü bütünleştiriyoruz. Bütün Türkiye'de (bu okul gibi) çok canlı cıvıl cıvıl atölyelerin olduğu okullaşma hedefimiz var. Bu yolda hızla adım atıyoruz. Kalite bilinci, okullardaki niteliğin artması konusunda uluslararası araştırmalarda Türkiye'nin konumunu yükseltme konusunda çok ciddi mesafe alıyoruz."
Ankara'da hedef, yüzde 100 atölye
Ankara Valisi Vasip Şahin Ankara'nın 1513 özel ve kamu okulunda tasarım beceri atölyeleri ile seferberliğe katıldığını dile getirerek; "İnşallah bu sayı daha da artacak. Hedefimiz, bütün okullarda bütün öğrencilerin istifade edebileceği atölyeleri oluşturmak ve bütün öğrencileri buna dahil etmektir. Yüzde 100 atölye hedefimize de ulaşmayı ümit ediyorum." açıklamalarında bulundu.
Konuşmaların bitmesiyle Bakan Selçuk, protokoldekilerle birlikte okulda açılan 13 farklı tasarım-beceri atölyesini dolaştı, öğretmen ve öğrencilerle muhabbet etti.