Antalya 800 milyon TL'lik yatırımı hak ediyor!
Antalya Valisi Münir Karaloğlu, bölgedeki yatırımları ve projeleri anlattı. Karaloğlu, 800 milyon TL'lik yatırımı bölgenin hak ettiğini söyledi.
Antalya Valisi Münir Karaloğlu, çalışmaları geçtiğimiz yıl Temmuz ayında başlayan ve 2020 yılına kadar tamamlanması planlanan Kuzey Çevreyolu ile Antalya – Burdur yolu üzerinde Kepez üstünden başlayarak Kızılkaya ayrımına kadar olan yaklaşık 48 kilometrelik alanda yapılacak olan Çubuk Beli Tüneli, köprülü kavşak ve menfez çalışmalarını inceledi. Dün sabah saatlerinde her iki çalışmasının da yürütüldüğü Döşemealtı’ndaki Karayolları Müdürlüğü’nün şantiyesine gelen Antalya Valisi Münir Karaloğlu, Karayolları 13. Bölge Müdürü Arif Çobanoğlu’ndan çalışmalarla ilgili brifing aldı. Daha sonra şantiyedeki işçilerle kahvaltı yapan Karaloğlu, Kuzey Çevreyolu çalışmalarını yerinde inceledi.
ÇUBUK BELİ, TÜNEL SAYESİNDE YOL VERECEK
Vali Karaloğlu’na yapılan çalışmalarla ilgili bilgi veren Karayolları 13. Bölge Müdürü Arif Çobanoğlu, bir dönem ‘Yol ver Çubuk Beli geçeyim’ denilerek türkülere bile konu olan Çubuk Beli’nin, yapılan tünel sayesinde rahat bir şekilde geçileceğini müjdeledi. Kepez üstü Kızılkaya ayrımı arasındaki çalışmalar kapsamında yapılan Çubuk Beli Tüneli için yol genişletme çalışmalarına başlandığını belirten Çobanoğlu, yaklaşık 10 gün sonra da tüneli açmaya başlayacaklarını bildirerek, Çubuk Beli Tüneli inşaatında 24 saat esasına göre çalışmaya devam edileceğini ifade etti.
PROJENİN YAKLAŞIK DEĞERİ 373 MİLYON LİRA
Kepez üstü Kızılkaya ayrımı arasındaki yaklaşık 48 kilometrelik yol üzerinde yapılacak olan çalışmaların bitiş tarihinin 2020 yılı olduğunu bildiren Çobanoğlu, projenin yaklaşık 373 milyon Liraya mâl olacağını söyledi.
7 KÖPRÜLÜ KAVŞAK İLE 2 ALT GEÇİT VAR
Çobanoğlu, Antalya – Burdur karayolundaki 48 kilometrelik alanda yapılacak çalışmalar kapsamında 1 milyon 461 bin metreküp yarma kazısı, 424 bin 613 metreküp tünel kazısı, 7 adet köprülü kavşak, 2 adet araç geçişi amaçlı alt geçit, 60 adet hidrolik menfez yapılarak, 1 milyon 500 bin ton soğuk, 925 bin ton da sıcak karışım asfalt döküleceğini bildirdi. Başköy ve Antalya Organize Sanayi Bölgesi kavşaklarında köprü yapımlarının başladığını da söyleyen Çobanoğlu, 2017 yılı içerisinde 4 kavşakta köprü çalışmalarının tamamlanmasının planlandığını ifade etti. Gidiş ve dönüş saatlerinde trafikte sıkışmalar olduğunu da belirten Çobanoğlu, trafiği aksatmamak için yan yolları kullandıklarını kaydetti.
KUZEY ÇEVREYOLU’NA 317 MİLYON LİRA
Antalya – Burdur yolunun 28. kilometresinden başlayarak Gebiz ayrımında Antalya – Alanya yoluna bağlanacak olan 36 kilometrelik Kuzey Çevreyolu’nun da yaklaşık 310 milyon Lira olan proje bedelinin son yapılan revizyonla yaklaşık 317 milyon Liraya çıktığını belirten Çobanoğlu, yolun bölünmüş olarak 18’er metreden toplamda 36 metre genişliğinde olacağını bildirdi. Çobanoğlu, yolun kavşakların haricindeki kısımlarının çitlerle çevrili olacağına da dikkat çekti.
BURDUR İLE ISPARTA YOLU ARASINDA ÇALIŞILIYOR
Kuzey Çevreyolu çalışmalarının Burdur yolu ile Dereboğazı (Isparta) yolu arasındaki 18 kilometrelik alanda devam ettiğini belirten Çobanoğlu, geri kalan kısımda kamulaştırma ve toplulaştırma çalışmalarının yapıldığını bildirdi. Şuanda 120 iş makinası ile çalışmaların devam ettirildiğini açıklayan Çobanoğlu, altyapı çalışmalarının yüzde 90 oranında tamamlandığını, yakın zamanda üst yapıya başlanarak ilk etapta Burdur-Isparta yolu arasındaki 18 kilometrelik bölümün kullanıma açılacağını kaydetti.
YOL 15 KİLOMETRE KISALACAK, 45 DAKİKA ZAMAN TASARRUFU
Kuzey Çevreyolu’nun, Alanya’dan gelerek Burdur istikametine veya tam tersi yönde gitmek isteyenler için yolu 15 kilometre kısaltacağını belirten Çobanoğlu, trafik ışığının olmayacağı yolun 45 dakikalık tasarruf sağlayacağını ifade etti.
KUZEY ÇEVREYOLU’NA 11 KÖPRÜLÜ KAVŞAK
Kuzey Çevreyolu için 13 milyon metreküp toprak yarma ve ariyet kazısı yapılacağını kaydeden Çobanoğlu, 11 adet köprülü kavşak, 2 adet köprü, 2 adet üst geçit köprüsü, 19 adet araç geçişi amaçlı alt geçit, 146 adet hidrolik menfez, 1 milyon 211 bin ton soğuk, 910 bin ton da sıcak karışım asfalt döküleceğini bildirdi.
“OTOYOL STANDARTLARINDA”
Aldığı brifing ve yaptığı incelemeler sonucunda değerlendirmelerde bulunan Vali Karaloğlu, “Kuzey Çevreyolu tam otoyol standardında olacak. Antalya’nın şehir merkezinde işi olmayan bütün araçlar bu yolu kullanacak. Kamyon ve otobüs trafiğinin tamamı bu yola yönlenecek. Ağır tonajlı araçların günün belli saatlerinde bu yolu kullanma zorunluluğu olacak. Zaten, çevreyollarının amaçları şehir merkezlerini rahatlatmaktır. Burada da o sağlanacak. Şehir içini rahatlatacak müthiş bir yol” dedi.
“ŞEHİR, HİLAL ŞEKLİNDE TRANSİT GEÇİLECEK”
Her iki çalışmanın da Antalya’nın eksiklerini tamamlama açısından çok önemli olduğuna dikkat çeken Vali Karaloğlu, şunları söyledi:
“Antalya, en hızlı büyüyen şehirlerden. Göç almaya devam ediyor. Çok ciddi bir turizm potansiyeli ve hareketliliği olan bir şehir. Doğanın bize verdiği imkanlarla sahile paralel olarak gelişimini sürdüren bir şehrimiz var. Şehir Doğu – Batı ekseninde büyüyor. Özellikle Doğu’dan gelip Batı’ya, Batı’dan gelip Doğu’ya geçmek isteyen araçlar hem şehri çok kalabalık hale getiriyor hem de şehri transit geçecek olan insanlar ciddi zaman kaybına uğruyorlar. Aslında yapılan bir proje çalışması. Bu kapsamda Kuzey Çevreyolu, Burdur Yolu ve Batı Çevreyolu ile Alanya istikametinden gelip Kemer istikametine gidecek olanlar hilal şeklinde şehri transit geçecekler. Kuzey Çevreyolu’nun şehrin Batısı’ndan Doğusu’na, Doğusu’ndan Batısı’na geçecek olan herkese faydası olacak.”
YOLUN YARISI 2018 YILI SONUNA KADAR AÇILACAK
Kuzey Çevreyolu’nda çalışmaların devam ettiği Burdur-Isparta yolu arasının 2018 yılı sonuna kadar kavşakları ile beraber hizmete açılacağını bildiren Vali Karaloğlu, kalan Isparta yolu ile Gebiz arasındaki kısmın 2020 yılına kadar tamamlanarak yolun bir bütün olarak hizmet vermeye başlayacağını söyledi.
“TÜNEL, YOLU 3 KİLOMETRE KISALTACAK”
Antalya-Burdur yolu üzerinde konforlu bir ulaşımın mümkün olmadığına da dikkat çeken Vali Karaloğlu, Çubuk Beli Tünel inşaatı için çalışmaların başladığına dikkat çekerek, tünelin 2 bin 200 metreden gidiş-geliş toplam 4 bin 400 metre olacağını bildirdi. Tünel tamamlandığında yolun 3 kilometre kısalacağını kaydeden Karaloğlu, “Karda, kışta, buzda artık zorluk yaşamadan rampaları tünelden geçip gitmiş olacağız. Buda Antalya ulaşımı açısından çok önemli” dedi.
“2.5 KATRİLYONLUK ULAŞIM İHALESİ YAPILDI”
Zaman zaman ‘Antalya verdiğini alabiliyor mu?’ şeklinde haberlerle karşılaşıldığını söyleyen Vali Karaloğlu, “Sadece bu iki projenin maliyeti KDV’si ile beraber yaklaşık 800 milyon lira civarında. Büyük bir yatırım. Antalya bunları, daha fazlasını hak ediyor. Antalya’da bugün bu iki projeyi konuşuyoruz ama sadece ulaşım projelerini konuşsak şuanda 2.5 katrilyonluk ihale yapıldı. Dereboğazı (Isparta) yolunda da duble yol çalışmaları yapılıyor. Antalya’da coğrafya zor ama bu zorluğa rağmen ulaşım projeleri bütün hızıyla devam ediyor” diye konuştu.
“HIZLI TREN ÇALIŞMALARI DEVAM EDİYOR”
Hızlı tren ile ilgili sorulan bir soruya da cevap veren Vali Karaloğlu, “Bunlar büyük projeler. Bu işlerde projelendirme kısmı imalat kısmından daha uzun sürer. Hem Alanya-Konya-Aksaray-Kayseri hattında hem de bu tarafta Antalya-Afyon-Eskişehir hattında proje ve fizibilite çalışmaları devam ediyor. İki projede gerçekleşecek. Tren yolunda belli bir eğitimin üstüne çıkma şansınız yok. Büyük oranda yolu viyadük ve tünellerle inşa etmek durumundasınız. Nihayetinde Torosları delerek geleceksiniz. Onun için proje ve fizibilite kısının çok uzun sürmesi doğaldır” ifadelerini kullandı.
Antalya Son Haber