19 / 11 / 2024

Antalya'daki projeler yanlış mı uygulanıyor?

Antalya'daki projeler yanlış mı uygulanıyor?

Antalya için olmazsa olmazlarından olan bazı projeler ve yatırımlar, yanlış uygulama, ‘ben yaptım oldu’ mantığı ve en önemlisi yeni rant alanları yaratma adına bir türlü olmuyor.




Antalya için olmazsa olmazlarından olan bazı projeler ve yatırımlar, yanlış uygulama, ‘ben yaptım oldu’ mantığı ve en önemlisi yeni rant alanları yaratma adına bir türlü olmuyor.


Neredeyse 25- 30 yıldır tamamlanamayan bir Batı Çevre Yolu Projemiz var.  Bu yolun bin 800 metresi için 280 hektar tarım alanını imara açtık. Gerekçe, Karayolları’nın kamulaştırma parası olmaması.


Koskoca Ulaştırma Bakanlığı 2 km bile olmayan 60 metre eninde yapılacak olan yol için ‘para yok’ diyor.


Sonuç; imar plan kararlarının iptali için açılmış davalar var.


Yine yıllardır konuşulan, ancak bir türlü hayata geçirilemeyen Kuzey-Doğu Çevre Yolu Projemiz var.


60 metre eninde 37 kilometre uzunluğunda bir çevre yolu.


37 kilometrelik Kuzey-Doğu Çevre Yolu’nun Antalya-Burdur Karayolu'nun 28. kilometresinden ayrılıp, Topallı-Aksu İlçesi'nin kuzeyinden Yurtpınar'dan geçtikten sonra Gebiz yolunu keserek, Antalya-Serik-Manavgat yoluna ulaşması planlanıyordu.


Bu yol güzergahı üzerinde hazine mülkiyetinde olan araziler var. Özel mülkiyete ait tarlalar var. 2B arazileri var. Var da var!..


Dolayısı ile 60 metre eninde 37 kilometre uzunluğunda yapılacak yol için kamulaştırma gerekiyordu. Ancak, yine para olmadığı için kamulaştırmanın yapılmadığını biliyorum.


Karayolları Genel Müdürlüğü Program ve İzleme Daire Başkanlığı, Elektronik Kamu Alımları Platformu'nda (EKAP) aracılığı ile ihalenin mahkeme kararı ile iptal edildiğini duyurdu.


İnşaat Mühendisleri Odası Antalya Şube Başkanı Cem Oğuz’un yaptığı açıklamada, Kuzey-Doğu Çevre Yolu projesi ile ilgili daha önce ön yeterlilik yapıldığını, sonrası yapılan 3 ihalenin iptal edildiğini öğreniyoruz.


Sadece bu iki proje özellikle dünyanın en önemli organizasyonlarından biri olan ve tam tamına 202 gün kalan EXPO 2016’ya yetiştirileceği sürekli söylendi. Ancak, sadece Kuzey-Doğu Çevre Yolu’nun yapım süreci 900 gün olduğu için yetişmesi mümkün değil.


Aynı şekilde Hafif Raylı Sistem’de aynı şekilde EXPO 2016 organizasyonu bittikten 2 ay sonra tamamlanabilecek.


Yazımın başında da belirttiğim gibi en azından bu iki çevre yolu Antalya için olmazsa olmazlarından.  Ancak, ya kamulaştırma yapmadan işe başlanıyor, ya da ihale şartnameleri doğru dürüst hazırlanmıyor. Sonuçta, projeler yargıya taşınıyor ve yürütmeyi durdurma ya da iptal kararları çıkıyor.


Yılda 12 milyon yabancı, 5 milyon yerli turist ağırlayarak ülke ekonomisine 10 milyar dolar katkı sağlayan Antalya gibi bir turizm kentine bu gelişmeler yakışmıyor.



Hürses / Abdullah Yalçın


Geri Dön