28 / 12 / 2024

Apartman risk kontrol formu!

Apartman risk kontrol formu!

Kapıcısı olan her apartmanda da uygulanması zorunlu olan apartman risk kontrol formu örneği için haberimizi inceleyebilirsiniz...



Apartman risk kontrol formu!

Apartman da kapıcı çalıştırarak işyeri sıfatına sahip oluyor. Her işyerinde yapılması zorunlu olan risk değerlendirmesinin söz konusu binalarda da yapılması gerekiyor. Peki apartman risk kontrol formu nasıl doldurulur merak ediyorsanız, yanıtı haberimizin içinde bulabilirsiniz...


Apartmanlarda bu işlemin yapılmasındaki amaç, apartmanda mevcut işlerin her safhasında meydana gelebilecek risklerin belirlenmesi ve önceden önlem alınarak tehlikenin yok edilmesi veya en aza indirgenmesidir.


Apartmanda meydana gelebilecek tehlikeler..

* Elektrik kaçağı sonucu çarpılma,

* Asansörden düşme,

* Asansör boşluğuna düşme,

* Merpenlerden düşme,

* Çatıdan cisim düşmesi,

* Yakıt kazanı patlaması,

* Kanalizasyon kazası,

* Su arızaları,

* Motopomp arızası,

* Hasarlı merpenler,

* Doğal gaz kaçağı,

* Jeneratör arızası,

* Ağır yük kaldırma,

* Acil aydınlatmaların çalışmaması,

* Apartman otoparkında LPG'li araç bulunması, 

* Kalorifer peteği patlaması gibi..


Apartman risk değerlendirmesi nasıl yapılır?

Risk ve tehlikelerin, meydana gelme olasılıkların belirlenerek, bu risk ve tehlikelere karşı önlem alınması, risk değerlemesi kapsamına giriyor. Doldurulması gereken apartman risk kontrol formu aşağıda yer alıyor.


Apartman risk kontrol formu..

1.İş Yeri Unvanı

2.Adres

3.İşverenin Adı

4.Risk Değerlendirmesini Gerçekleştiren Personel Adı Soyadı

5.Risk Değerlendirmesinin Yapıldığı Tarih

6.Risk Değerlendirmesinin Geçerlilik Tarihi

7.Risk Değerlendirmesinin Yapıldığı Bölümler

8.Risk Değerlendirmesi Öncesi Tehlike tanımına yönelik Ön Çalışma Sonuçları

8.1 Çalışma ortamı bilgileri

8.2. İşyeri bina ve eklenti bilgileri

8.3. İş yerinde Yürütülen Faaliyet Bilgileri

8.4. Üretim ve Süreç Teknikleri

8.5. İş Ekipmanları

8.6.Kullanılan maddeler

8.7.Artık ve atıklarla İlgili İşlemler

8.8. Organizasyon ve Hiyerarşik Yapı

8.9. Görev, Yetki ve Sorumluluklar

8.10. Çalışanlar ortalama eğitim, yaş ve cinsiyetleri

8.11. Meslek hastalığı kayıtları

8.12.İş Kazası Kayıtları

8.13.Acil Durum Planının Olup Olmadığı

9.Risk Değerlendirmesinde Belirlenen Tehlike  Kaynakları ve Riskler ile bu risklerden kimlerin nasıl ve ne şekilde etkileneceği

10.Risk Analizinde Kullanılan Yöntem

11.Tespit Edilen Riskler Varsa Önem ve Öncelik Sırasını İçeren Analiz Sonuçları

12.Düzeltici ve önleyici kontrol tedbirleri, gerçekleştirilme tarihleri ve sonrasında tespit edilen risk seviyesi


Yukarıda belirtilen apartman risk değerlendirme formu örneği nin risk değerlendirmesi yapılacak apartmana ait bilgilerle doldurulması ve imzalanıp muhafaza edilmesi gerekiyor.



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com



Geri Dön