29 / 04 / 2024

Apartman yıkılıp yeniden yapılması kararı nasıl alınır?

 Apartman yıkılıp yeniden yapılması kararı nasıl alınır?

Ağır hasar gören,yıkılma tehlikesi olan riskli yapılar kentsel dönüşüm adı altında yeniden yapılandırılıyor.Peki apartman yıkılıp yeniden yapılması kararı nasıl alınır?İşte apartmanın yeniden yapılması kararı..



Apartman yıkılıp yeniden yapılması kararı nasıl alınır? 

Bakanlığın sunmuş olduğu kentsel dönüşümden yararlanmak isteyen eski yapı sahiplerinin öncelikle ilgili kurum ve kuruluşlarca tespiti yapılıyor.Riskli raporunun alınmasından sonra kentsel dönüşüm için başvuru yapılıyor.


Kentsel dönüşüm için bina sakinlerinden birinin müraacatı yeterli oluyor.Kentsel dönüşüm için gerekli evraklar tapu belgesi ve kimlik fotokobisidir.


Riskli yapılar, 6/3/2007 tarihli ve 26454 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre tespit ediliyor.Yönetmelik hükümlerine göre:


1. Riskli yapı olarak tapu kütüğüne kaydedilen taşınmazların maliklerine, altmış günden az olmamak üzere süre verilerek riskli yapıların yıktırılması istenilir.


2.Riskli yapıların birinci fıkra uyarınca verilen süre içinde maliklerince yıktırılıp yıktırılmadığı, Müdürlükçe mahallinde kontrol edilir ve riskli yapı, malik tarafından yıktırılmamış ise, yapının idarî makamlarca yıktırılacağı belirtilerek ve otuz günden az olmak üzere ek süre verilerek tebligatta bulunulur.


3.Birinci ve ikinci fıkralar uyarınca verilen süreler içinde riskli yapıların maliklerince yıktırılmaması halinde, riskli yapıların insandan ve eşyadan tahliyesi ve yıktırma işlemleri; yıktırma masrafı öncelikle dönüşüm projeleri özel hesabından karşılanmak üzere, mahallî idarelerin de iştiraki ile mülki amirler tarafından yapılır veya yaptırılır.


4.Birinci, ikinci ve üçüncü fıkralarda belirtilen usullere göre süresinde yıktırılmadığı tespit edilen riskli yapıların yıktırılması, Bakanlıkça yazılı olarak İdareye bildirilir. Buna rağmen yıktırılmadığı tespit edilen yapılar, Bakanlıkça yıkılır veya yıktırılır.


5.Uygulamanın gerektirmesi hâlinde Bakanlık, yukarıdaki fıkralarda belirtilen tahliye ve yıktırma iş ve işlemlerini bizzat da yapabilir.


6.Bakanlık veya İdare tarafından yapılan yıktırmanın masrafları, ilgili tapu müdürlüğüne bildirilir. Tapu müdürlüğü, yıkılan binanın paydaşlarının müteselsil sorumlu olmalarını sağlamak üzere tapu kaydındaki arsa payları üzerine masraf tutarında müşterek ipotek belirtmesinde bulunarak Bakanlığa veya İdareye ve binanın aynî ve şahsî hak sahiplerine bilgi verir.


Riskli yapı harç muafiyeti var mı?



Özge ÖZDEMİR/Emlakkulisi.com



Geri Dön