23 / 12 / 2024

Apartman yöneticiliği nasıl yapılır?

Apartman yöneticiliği nasıl yapılır?

Apartmanda yönetim için, kat malikleri kurulu toplantısında seçim yapılıyor. Seçilen yönetici görev süresi boyunca bazı hak ve sorumluluklara sahip oluyor. Buna göre apartman yöneticiliği nasıl yapılır?



Apartman yöneticiliği nasıl yapılır? 

Kat maliklerinin oyları ile belirlenen apartman yöneticisi, apartmanda yapılması gereken işleri yapmak veya yaptırmak; apartman huzurunu bozacak durumlara engel olmak ile yükümlü oluyor. Buna göre apartman yöneticiliği nasıl yapılır, diyorsanız hemen yanıtlayalım.


Apartman yöneticisinin yerine getirmek ile yükümlü olduğu işlerin başında, kat malikleri kurulunca verilen kararların yerine getirmek; Ana gayrimenkulün gayesine uygun olarak kullanılmasını sağlamak; Apartmanın korunması, bakımı ve onarımı için gereken tedbirleri almak gibi işler yer alıyor.


Apartman yöneticisinin görevleri;

- Ana gayrimenkulün sigorta ettirilmesi;


- Ana gayrimenkulün genel yönetim işleriyle korunma, onarım, temizlik gibi bakım işleri yönetim planında gösterilen zamanda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde, kat maliklerinden avans olarak münasip miktarda paranın toplanması ve bu avansın harcanıp bitmesi halinde, geri kalan işler için tekrar avans toplanması;


- Ana gayrimenkulün yönetimiyle ilgili diğer bütün ödemelerin kabulü, yönetim dolayısıyla doğan borçların ödenmesi ve kat malikleri tarafından ayrıca yetkili kılınmışsa, bağımsız bölümlere ait kiraların toplanması;


- Ana gayrimenkulün tümünü ilgilendiren tebligatın kabulü;


- Ana gayrimenkulü ilgilendiren bir sürenin geçmemesi için veya bir hakkın kaybına meydan verilmemesi için gerekli tedbirlerin alınması;


- Ana gayrimenkulün korunması ve bakımı için kat maliklerinin yararına olan hususlarda gerekli tedbirlerin, onlar adına, alınması;


- Kat mülkiyetine ilişkin borç ve yükümlerini yerine getirmeyen kat maliklerine karşı dava ve icra takibi yapılması ve kanuni ipotek hakkının kat mülkiyeti kütüğüne tescil ettirilmesi;


- Topladığı paraları ve avansları yatırmak ve gerektiğinde almak üzere muteber bir bankada kendi adına ve fakat ana gayrimenkulün yönetici sıfatı gösterilmek suretiyle, hesap açtırılması;


- Kat malikleri kurulunun toplantıya çağırılması,


- Kat malikleri kurulunun kararlarını protokolleri, yapılan ihtar ve tebligatın özetini ve tarihlerini ve bütün giderleri deftere tarih sırasıyla yazmak ve bu defteri ve giderlerin belgeleriyle diğer bütün belgeleri bir dosyada saklamak, defteri, her takvim yılının bitmesinden başlayarak bir ay içinde notere kapattırmak.


Apartman yöneticisinin maaşı 

Madde 25- Kat Malikleri arasından atanmış yöneticinin normal Yönetim giderlerine katılıp katılmayacağı, katılacaksa hangi oranda katılacağı Kat Malikleri Kurulunca kararlaştırılır.


Bu konuda karar alınmamışsa; yönetici görevde bulunduğu süre içinde, payına düşen normal Yönetim giderlerinin yarısına katılmaz.


Yönetici dışarıdan seçilmişse, alacağı ücret ve şartları, yönetici atanırken kat malikleri tarafından belirlenir ve karara bağlanır.


Kat Malikleri Kurulu'nca atanan yöneticiye, bu görevi sebebiyle bir yer tahsis edilmişse; sözleşmesi herhangi bir sebepten ötürü feshedildiği takdirde, yönetici adı geçen yeri en geç onbeş gün içinde boşaltmak zorundadır.Bu konuda ,Kat Mülkiyeti Kanunu'nun ilgili hükümleri uygulanır.


Yöneticinin ücreti; kat malikleri tarafından, arsa payları oranında ödeniyor.



Apartman yöneticisinin maaşı ne kadar?
Apartman yöneticisinin yasal hakları!




Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com


Geri Dön