22 / 12 / 2024

Apartman yöneticiliği seçimi!

Apartman yöneticiliği seçimi!

Kat Mülkiyeti Kanununa göre, yönetici atamasının zorunlu olduğu apartmanlarda, yönetici seçimi nasıl yapılıyor? Yöneticinin ne gibi görev ve sorumlulukları bulunuyor? İşte apartman yöneticiliği seçimi konusu...



Apartman yöneticiliği seçimi!

Apartman yöneticiliği, kat malikleri toplantısında yapılan oylama sonucunda yönetime atanan kişi veya kişiler tarafından yapılıyor. Yönetime tek bir kişi atanmışsa; "Yönetici" birden fazla kişinin atanması halinde ise "Yönetim Kurulu" unvanları alınıyor.


Yukarıda da belirttiğimiz gibi, apartman yöneticiliği seçimi kat malikleri toplantılarında yapılıyor. Toplantı için en az 15 gün öncesinden genel kurul çağrısı yapılması gerekiyor.


Apartman kat malikleri kurulunun yılda bir defadan az olmamak üzere yönetim planında gösterilen zamanlarda toplanması gerekiyor. Yönetim planında, böyle bir zaman gösterilmemesi halinde her takvim yılının ilk ayı içinde toplantı yapılıyor.


Konut siteleri gibi toplu yapılarda ise kurulların, en geç iki yılda bir defadan az olmamak üzere yönetim plânlarında gösterilen zamanlarda, böyle bir zaman gösterilmemişse, ikinci takvim yılının ilk ayı içinde toplanması gerekiyor.


Apartman yöneticiliği

Apartman yöneticisinin görevleri;

- Ana gayrimenkulün sigorta ettirilmesi;


- Ana gayrimenkulün genel yönetim işleriyle korunma, onarım, temizlik gibi bakım işleri yönetim planında gösterilen zamanda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde, kat maliklerinden avans olarak münasip miktarda paranın toplanması ve bu avansın harcanıp bitmesi halinde, geri kalan işler için tekrar avans toplanması;


- Ana gayrimenkulün yönetimiyle ilgili diğer bütün ödemelerin kabulü, yönetim dolayısıyla doğan borçların ödenmesi ve kat malikleri tarafından ayrıca yetkili kılınmışsa, bağımsız bölümlere ait kiraların toplanması;


- Ana gayrimenkulün tümünü ilgilendiren tebligatın kabulü;


- Ana gayrimenkulü ilgilendiren bir sürenin geçmemesi için veya bir hakkın kaybına meydan verilmemesi için gerekli tedbirlerin alınması;


- Ana gayrimenkulün korunması ve bakımı için kat maliklerinin yararına olan hususlarda gerekli tedbirlerin, onlar adına, alınması;


- Kat mülkiyetine ilişkin borç ve yükümlerini yerine getirmeyen kat maliklerine karşı dava ve icra takibi yapılması ve kanuni ipotek hakkının kat mülkiyeti kütüğüne tescil ettirilmesi;


- Topladığı paraları ve avansları yatırmak ve gerektiğinde almak üzere muteber bir bankada kendi adına ve fakat ana gayrimenkulün yönetici sıfatı gösterilmek suretiyle, hesap açtırılması;


- Kat malikleri kurulunun toplantıya çağırılması,


- Kat malikleri kurulunun kararlarını protokolleri, yapılan ihtar ve tebligatın özetini ve tarihlerini ve bütün giderleri deftere tarih sırasıyla yazmak ve bu defteri ve giderlerin belgeleriyle diğer bütün belgeleri bir dosyada saklamak, defteri, her takvim yılının bitmesinden başlayarak bir ay içinde notere kapattırmak.



Kat malikleri genel kuruluna çağrı!
Apartman yönetimi yönetmeliği!
Apartman yöneticiliği kanunları!




Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com


Geri Dön