21 / 05 / 2024

apartman yöneticiliği kanunları

apartman yöneticiliği kanunları

Kat Mülkiyeti Kanununa göre, yönetici atamasının zorunlu olduğu apartmanlarda, yönetici seçimi nasıl yapılıyor? Yöneticinin ne gibi görev ve sorumlulukları bulunuyor? İşte apartman yöneticiliği seçimi konusu...

Kiracı apartman yöneticisi olabilir mi? 

Kat Mülkiyeti Kanunu'na göre, denetçi veya denetim kurulu kat malikleri arasından seçilmesi gerekmektedir. Bu nedenle, kiracılar denetçi olarak atanamazlar. Bu durumda merak edilen diğer konulardan biri de kiracıların apartman yöneticisi olup olamama durumudur. İşte bu konu ile ilgili önemli açıklam

Apartman gürültü yönetmeliği nedir? Apartmanda gürültü yapılması durumunda neler yapılır?

Apartman hayatı birçok insana göre kolay olsa da bazı zamanlar ciddi anlamda zor olabilir. Aynı binada yaşayanlar arasında bazı anlaşmazlıklar çıkabilir. Bunlardan biri de gürültü… Apartman gürültü yönetmeliği de tam bu noktada özgürlük alanını işgal etmeyi engelliyor.

Apartman yöneticiliği kanunu nedir? Apartman yöneticiliği ücreti hesaplaması!

Apartman sakinlerinin ortak kararıyla seçilen apartman yöneticiliğini kanunu bulunur. Apartman yöneticiliği yapacak kişilerin, bu kanuna uymaları gerekir. Yöneticinin, apartman yöneticiliği kanununa uyması hem kendisi için hem de yönetimi devraldığı bina yönetimi için faydalıdır.

Apartman yöneticisinin ilk icraatı ne olmalı?

Ultima İnternational Eğitim ve Danışmanlık şirketinde Kalite ve Planlama Koordinatörü Zeynel Kayınova, Emlakkulisi.com okurları için " Apartman yöneticisi veya site kurullarının ilk icraatlarını kaleme aldı. İşte Zeynel Kayınova'nın yazısı...

Keçiören'deki Onbirler Apartmanı yıkıldı!

Başkent Ankara'nın Keçiören ilçesinde yer alan ve dün tüp patlaması sonucunda çöken Onbirler Apartmanı yıkıldı...

Apartman yönetim süreçleri tek platformda toplanıyor!

FinTech girişim kurucusu Insha Ventures, hayata geçirdiği  online tahsilat platformu Kozmos ile apartman yönetim süreçlerini tek çatı altında toplamaya hazırlanıyor.

Apartman yöneticisinin usulsüz harcaması için ne yapılır?

Takvim gazetesi yazarı Feride Hilal İmal bugünkü yazısında Apartman yöneticisinin usulsüz harcaması için ne yapılır sorusuna yanıt verdi.

Apartman yöneticisinin usulsüz harcamaları için ne yapılabilir?

Apartman yöneticisi usulsüz harcama yapabilir mi? Apartman yöneticisinin usulsüz harcamaları için ne yapılabilir? İşte merak edilen soruların yanıtları...

Apartman yöneticileri hangi giderler için para toplayabilir?

Apartmanlarda ya da sitelerde, apartman yöneticisi tarafından harcama yapılan veya yapılacak olan giderler için para toplayabilir. Fakat acil bir durum bulunmuyorsa, apartmanlarda para toplanması için genel kurul kararının olması gerekiyor. 

Apartman yöneticiliği için gerekli evraklar!

Apartmanda yönetim için, kat malikleri kurulu toplantısında seçim yapılıyor. Peki apartman yöneticiliği için gerekli evraklar nelerdir? İşte tüm merak edilenler...

Apartman yöneticisi olmak için gerekli şartlar neler?

Apartman yöneticisi olmak için gerekli şartlar neler? Kimler apartman yönetici olabilir? Apartman yöneticisini kim seçer? İşte tüm merak edilenler...

Apartman çatı yönetmeliği!

Zaman zaman çatı katı, üst katta oturan malikin kullanımında olan çatı katının kullanım hakkı tartışmalara neden oluyor. İşte apartman çatı yönetmeliği. Apartman çatı yönetmeliği ile ilgili tüm merak edilenler...

Apartman yöneticileri ne iş yapar? Hukuki sorumlulukları var mı?

İster site olsun, isterse bir apartman; yöneticilik artık bir meslek haline geldi. Peki yönetici ne iş yapar? Hukuki yönden sorumlulukları neler? İşte detaylar...

apartman yöneticiliği kanunları Haberi

apartman yöneticiliği kanunları

Apartman yöneticiliği seçimi!

Apartman yöneticiliği, kat malikleri toplantısında yapılan oylama sonucunda yönetime atanan kişi veya kişiler tarafından yapılıyor. Yönetime tek bir kişi atanmışsa; "Yönetici" birden fazla kişinin atanması halinde ise "Yönetim Kurulu" unvanları alınıyor.


Yukarıda da belirttiğimiz gibi, apartman yöneticiliği seçimi kat malikleri toplantılarında yapılıyor. Toplantı için en az 15 gün öncesinden genel kurul çağrısı yapılması gerekiyor.


Apartman kat malikleri kurulunun yılda bir defadan az olmamak üzere yönetim planında gösterilen zamanlarda toplanması gerekiyor. Yönetim planında, böyle bir zaman gösterilmemesi halinde her takvim yılının ilk ayı içinde toplantı yapılıyor.


Konut siteleri gibi toplu yapılarda ise kurulların, en geç iki yılda bir defadan az olmamak üzere yönetim plânlarında gösterilen zamanlarda, böyle bir zaman gösterilmemişse, ikinci takvim yılının ilk ayı içinde toplanması gerekiyor.


Apartman yöneticiliği

Apartman yöneticisinin görevleri;

-...