Apartman yönetiminin değişmesi!
Kat Mülkiyeti Kanunu hükümlerine göre, apartmanlarda sekiz ve sekizden çok bağımsız bölüm olması halinde apartman yönetimi oluşturması zorunlu olarak karşımıza çıkıyor. Peki, apartman yönetiminin değişmesi halinde ne yapılır?
Apartman yönetiminin değişmesi!
Kat Mülkiyeti Kanunu içeriğine göre anagayrimenkul olarak tabir edilen apartmanlarda sekiz ve sekizden çok bağımsız bölüm olması halinde apartman yönetimi oluşturma hususu zorunlu hale getirildi.
Apartman yönetimi kurulabilmesi için ilk olarak binada kat maliki olan kimselerin en az 3'te 1'inin "Genel Kurul" çağrısı üzerine toplantı yapılması gerekiyor. Toplantı çağrısının belirlenen toplantı tarihinden en az 15 gün öncesinde yapılması gerekiyor.
Belirlenen tarihte kat malikleri ile yapılan toplantıda yönetimi için adaylığını koyan kat malikleri için oylama yapılıyor. Kat maliklerinin salt çoğunluğu yani yüzde 51'inin kararı ile yönetim kurulu ya da yönetici seçiliyor. Peki,Apartman yönetiminin değişmesi halinde ne olur?
Apartman yönetiminin değişmesi!
Bir binanın yönetimi değişmiş olsa bile yapılan hizmetlerin kalitesi ve sürekliliği için yeni yöneticinin apartman hakkında bir takıp bilgiler edinmesi ve belgelere sahip olması gerekiyor.
Apartmanın yönetim planı!
*Kat malikleri hakkında genel bilgiler vs. (Telefon ve adres bilgileri, mal sahipleri ve kiracılar kimlerdir.)
*Apartman personeli hakkında bilgiler
*Apartman techizatları hakkında genel bilgi (jenaretör, asansör, diğer demirbaşlar)
*Apartmanın yapılasl durumu hakkında bilgi
*Apartmanın geçmiş döneme ait hukuksal durumlarının incelenmesi
Apartman denetçisinin görevleri nelerdir?
Öznur YASLI/Emlakkulisi.com