22 / 12 / 2024

Asyalı 4 otel markası daha Türkiye yolunda!

Asyalı 4 otel markası daha Türkiye yolunda!

ABD ve Avrupalıların birbiri ardına otel açtığı Türkiye'deki turizm sektörüne Asyalı otelcilik zincirlerinin de ilgisi artıyor. 4 yeni Asyalı şirket daha Türkiye'ye turizm yatırımına geliyor.



ABD ve Avrupalıların birbiri ardına otel açtığı Türkiye'deki turizm sektörüne Asyalı otelcilik zincirlerinin de ilgisi giderek artıyor. Son 2 yılda Asyalı şirketlerin otel markaları ile Türkiye'de yaklaşık 1.2 milyar dolar turizm yatırımı yapıldı. Son dönemde Singapur merkezli Raffles ve Aman Resort, Çinli Mandarin, Hong Kong merkezli ShangriLa'nın otel açmasının ardından 4 yeni Asyalı şirket daha Türkiye'ye turizm yatırımına geliyor. 


Japon Okura ve Hong Kong merkezli Swiss-Belhotel'in çalışmalara başlamasının ardından, Singapurlu The Ascott ve Bangkok merkezli Central Group, Türkiye'de turizm yatırımı kararı aldı. 


Okura, ilk olarak Kapadokya'da Türkiye'ye yatırım kararı alan ilk Japon turizm şirketi Okura'nın hedefinde 5 yılda İstanbul ve Ankara'da 5 otel açmak var. Haziran sonunda ilk otel için düğmeye basacak Okura, Türkiye'ye ilk adımı ise Japon turistlerin en fazla ilgi gösterdiği Kapadokya'dan atma kararı aldı. Japon zinciri, Hotel Okura Spa&Resort Cappadocia adlı otelini 2017'de açmayı planlıyor. Hotel Okura AŞ adlı bir de firma kuran Japon dev, 50 milyon yen, yani yaklaşık 1 milyon TL sermayeyle kurduğu Türkiye'deki şirkette yüzde 44 hissedar olacak. 


Geri kalan hisse ise yerli bir oyuncu tarafından yönetilecek. Oteller, Okura veya alt markası Nikko Hotels ismiyle faaliyet gösterecek. Şirketin resmi sitesinden yapılan açıklamada, Türkiye ve Japonya arasında son dönemde yakın ekonomik ilişkilerin olduğu, Türk ekonomisinin büyümesinin öngörülmesi nedeniyle yatırım kararı alındığı belirtildi. Ortadoğu ve Doğu Avrupa ile Avrasya bölgesinde- * ki ilk otelini Türkiye'de açmaya hazırlanan Japon şirket, 4 marka 1.2 milyar dolar yatırım yaptı Yatırım yeri Mandarin Shangri-La Raffles Amanruya Bodrum İstanbul İstanbul Bodrum Nikko ve JAL City markalarıyla da turizmde faaliyet gösteriyor. 


Limandan sonra otel 2015 yılında stratejik büyüme planlarını açıklayan Hong Kong merkezli Swiss Belhotel de Türkiye'de otel açmaya hazırlanıyor. 


Swiss-Belhotel'in zincirinde 39'u Endonezya'da olmak üzere 130 oteli var. Bu yıl Afrika ve Avrupa'ya yönelik adım atmak isteyen şirket, şu anda 130 olan otel sayısını 2016'daise 160'a çıkaracak. 


Asyalı turizm zincirlerinin Türkiye'deki rekabetine Bangkok merkezli Central Group da katılıyor. 


12.7 milyar dolarlık servetiyle Tayland'ın en zengin ailesi olan Chirahivat ailesine ait Central Group, 2015 için 1.14 milyar dolarlık yatırım yapacak. Yaklaşık bin 800 odayı barındıran 9 yeni otel hedefi olan şirket, Tayland, Vietnam ve Endonezya adaları dışında Türkiye'de otel açmak istediklerini açıkladı. 

Central Group'un 16'sı Tayland'da olmak üzere Sri Lanka, Vietnam ve Malpler'de 20 oteli var. Temasek'in gayrimenkul şirketi CapitalLands ise Ascott markasıyla Türkiye'de otel yatırımı yapacak. Umman'da Citadines Apart'hotel adlı işletmeyi üstlenen şirket, 2015'teki yatırım takvimine Türkiye'yi de ekledi. Ascott'un, Türkiye'nin yanı sıra Kore, Malezya, Tayland, Vietnam başta olmak üzere 7 ülkede 17 farklı projesi bulunuyor. 


Bodrum ve istanbul öne çıkıyor Türkiye'ye Eylül 2012'de gelen Hong Konglu Shangri-La oteller zinciri, İstanbul'da yatırım yaptı. Singapurlu Aman Resort, otel için Bodrum'u tercih etti. Singapur merkezli bir diğer şirket Raffles ise İstanbul'da faaliyete geçti. Çinli otel zinciri Mandarin Oriental ise Türkiye'deki ilk oteli için Bodrum'u seçti. Mandarin Oriental Hotel Group diğer 2 otelini ise 2017'de İstanbul'da Kuruçeşme Arena'da açacak. 




Dünya





Geri Dön