23 / 11 / 2024
fuzul

7 lüks otel Türkiye'de yatırım yapmayı planlıyor!

7 lüks otel Türkiye'de yatırım yapmayı planlıyor!

Türkiye ve özellikle İstanbul, son yıllarda uluslararası A plus otel markalarının ilgi odağı haline geldi. Öyle ki Orient Express, One&Only, By&Tree, Dusit’in de aralarında olduğu 7 lüks otel markası daha Türkiye’yi yakın markaja aldı...




Türkiye, turizmde Akdeniz Çanağı’nın en hızlı büyüyen ülkesi olarak son 10 yıldan bu yana öne çıkıyor. Avrupa’nın içinde bulunduğu ekonomik kriz ile birlikte Arap Baharı'nın yaşandığı Ortadoğu’daki karışıklıklardan geçtiğimiz yılı yara almadan atlatan Türk turizmi, bu yılı eksilerle kapatacak. Kıyı şeridinde durum böyleyken dünya kenti olma yolunda ilerleyen İstanbul yüzde 10’luk büyümesi ile dikkat çekiyor. Türkiye’nin ve İstanbul’un yakaladığı bu başarı ve popülerlik turizm yatırımlarına da olumlu yansıyor. Öyle ki, sadece 5 yıldızlı oteller değil, uluslararası A plus lüks segment markaların da Türkiye’ye ve özellikle İstanbul’a yatırım yapma yanşına girdiler. Türkiye’yi yakın markaja alan Orient Express, One&Only, By&Tree, Dusit’in de aralannda olduğu 7 lüks otel markası İstanbul ve Türkiye’nin güney bölgelerinde yer arayışına girdi. Geçtiğimiz yıllarda Levent’e açılan The Edition otelin ardından Jumeirah - Pera Palace’da İstanbul’da yerini almıştı. Son iki yıl içerisinde de Zorlu Grubu ile anlaşan Raffless Zorlu Çenter için, Tannverdi Grubu ile anlaşan Shangria Beşiktaş’ta, Astaş Grubu ile anlaşan Mandarin Oriental Bodrum’da ve Aman Resort’de Bodrum’a açılmak üzere gün sayan lüks segment markaları olarak dikkat çekiyorlar.Lüks markalara Türkiye’deki yatırımlarında danışmanlık yapan Servo tel ortağı Ömer Isvan, önümüzdeki 2 yıl içinde ‘upper luxury’ segmentindr 4-5 uluslararası markanın daha Türkiye’ye gelmesini beklediğini söylüyor. Bu markalar için İstanbul ve Bodrum’un tipik adresler olduğuna dikkat çeken İsvan, “Kaş-Çeşme arası kıyı şeridi de bu markaların yatırım yapabilecekleri yerler olabilir. Çünkü dünyadaki gerçek lüks tatil ürününde aranılan özelliklerden biri de gerçek doğaya sahip olabilmek” diyor.


NERELERE BAKIYORLAR?

Türkiye’yi yakın markaja alan markalar özellikle İstanbul ve Bodrum ile ilgileniyorlar. İstanbul’un dünya kenti olması, Türkiye’nin St. Tropez’i olarak dünyaya lanse edilen Bodrum’un son yıllarda Demi Moor’dan Michael Douglas’a kadar dünya starlarını ağırlaması bu markaları Bodrum’u tercih etmelerinde etkili olduğu belirtiliyor.

Bu markalardan Orient Expres' İstanbul’da tarihi yarımada da 2-3lokasyon ile ilgileniyor. One&Onh Turgay Ciner, Zafer Yıldırım ve Fettar Tamince’nin ortaklığında geçtiğimiz aylarda satın alman Bodrum Cennet Koyu’na komşu olan koyla ilgileniyor. By&Tree, Bodrum  Türkbükü’nde Ottoman Fon ile imza atmış ancak gelmemişti. Aynı marka yine Bodrum’dan vazgeçilmiş değil.Ultra lüks segment markalarından olan Dusit, İstanbul’un Avrupa yakasında Boğaz gören lokasyonlarla ilgileniyor. Vice Oway, Bodrum Gümüşlük’te otel açacak. Peninsula ve Six&Six markalan da İstanbul ve güney sahillerinde çeşitli yatırımcılarla görüşmeler halinde.


BOĞAZA RAĞBET

Birçok yatırımcının almak için can attığı açık hava konserlerinin erkezi Kuruçeşme Arena’nın arazisini alan Astaş Holding, buraya burada dünyanın ve İstanbul’un en pahalı otellerinden birini inşa etmeye hazırlanıyor.Maçka Rezidans by Armani Casa projelerinin ardından Bodrum Cennet Koyu’nda devam eden projesiyle dik-katleri çeken Astaş Holding, lüks zincirlerle yakınlığı ile de biliniyor. Astaş, Maçka Rezidans projesinde Armani, Bodrum Cennet Koyu’ndaki projede ise dünyanın lüks segmentte önde gelen otel işletmecisi Mandarin Oriental ile anlaşmıştı.Astaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Aşçı, Kuruçeşme’de yapacaklan otel için Mandarin Oriental dışında, yine çok önemli bir marka olan Bulgari’nin de istekli olduğunu, her ikisiyle de görüşmeler yaptıklarını söylüyor.Bodrum projeleri için Bulgari ve Mandarin arasında karar vermekte zorlandıklarına dikkat çeken Aşçı, şöyle devam ediyor: “Mandarin Oriental, dünyanın en iyi işletmecisi. Fakat Kuruçeşme projemizi Mandarin Oriental dışında Bulgari otel de çok istiyor. Bulgari Bodrum için de bize teklif vermişti. Şu an bakıyoruz. Her ikisi de çok doğru markalar. Dünyanın en önemli aileleri ve krallarına yöneticileri, jet sosyeteye ev sahipliği yapacak güçteler. Resort, spa ve doğa ile iç içe konularda Mandarin çok başarılı. Fakat İstanbul çok hızlı. Bütün dünyanın milyarderleri İstanbul’a gelmeye başladılar. O nedenle Bulgari ile olabilir.”


TÜM MARKALAR İLGİLENİYOR

İstanbul’un popülerliğini artırması ve iş hayatında yaşanan enginleşme lüks segment markalarının ilgisinin her geçen gün artmasını sağlıyor. Londra, New York, Paris gibi dünya kentlerinde yer alan bu markalar artık İstanbul gibi tarihi ve gelişmekte olan kentlere ilgi duymaya başladı. Son yıllarda İstanbul’a gösterilen ilgi de bunun bir kanıtı.

Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Cumhur Güven Taşbaşı, lüks, Segment markalarının Türkiye’ye olan ilgisinin sevindirici olduğunu, Türkiye’nin nitelikli turist çekmesine katkıda bulunacak bir gelişme olduğunu söylüyor.Türkiye’nin turizmde daha gideceği çok yol olduğuna işaret eden Taşbaşı, “Lüks segment markalannın Türkiye’ye yatırımlarının artması Türkiye olan güvenlerinin bir göstergesi. Bu da Türkiye’nin imajına ve tanıtımına büyük katkı sağlıyor. Dileğimiz bu markaların sayısının her geçen gün artması” diyor.


ZENGİNLERİN TERCİHİ

Lüks segment otellerin Türkiye’ye olan ilgisinin artması bu alanda danışmanlık hizmeti veren firmalara da olumlu yansıyor. Hatta bu alanda hizmet veren firma sayısının da artmasına neden oluyor. Lüks markalara Türkiye’ye girme konusunda hizmet vermeye başlayan High Projects Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akpınar, dünyanın hemen hemen tüm lüks otel markalannın İstanbul ile ilgilendiklerini ve burada yer almak için araştırmalar yaptıklarını söylüyor.İstanbul’un son yıllardaki gelişimi ile dünya metropolleri arasına girdiğine dikkat çeken Akpınar, “Türkiye’nin ve İstanbul’un gelişimi lüks segment yatırımcılarının da ilgisini çekiyor. Ayrıca dünyada Türkiye’yi İstanbul’u görmek isteyen A plus müşteri sayısındaki artış da bu eğilimde etkili” diyor.



EKONOMİST/Levent DÖKMEN


Geri Dön