AVM Ciro Endeksi Şubat'ta yüzde 14,8 arttı!
Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre AVM Ciro Endeksi Şubat 2016 döneminde 2015 Şubat ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 14,8’lik bir artışla 178 puana ulaştı.
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Şubat ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi Şubat 2016 döneminde 2015 Şubat ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 14,8’lik bir artışla 178 puana ulaştı.
Şubat 2016’da AVM Ciro Endeksi yüzde 14,8 arttı…
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Şubat ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi Şubat 2016 döneminde 2015 Şubat ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 14,8’lik bir artışla 178 puana ulaştı.
AVM’lerdeki kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar Şubat 2016’da bir önceki yılın aynı ayına göre 23 puan arttı ve verimlilik m2 başına 680 TL’ye ulaştı. Verimlilik, İstanbul’da 759 TL, Anadolu’da 627 TL olarak gerçekleşti.
Şubat ayında en yüksek ciro artışı hipermarket kategorisinde gerçekleşti
Geçtiğimiz yılın Şubat ayı ile karşılaştırıldığında 2016 Şubat döneminde kategoriler bazında endeks yüzde 15’lik bir artış gösterdi. En yüksek ciro artışı ise hipermarket kategorisinde yüzde 38’lik artışla yaşandı. Geçtiğimiz yılın Şubat ayı ile karşılaştırıldığında Şubat 2016’da yiyecek kategorisi yüzde 21, teknoloji hipermarket kategorisi yüzde 18, giyim kategorisi yüzde 14, ayakkabı-çanta kategorisi yüzde 12 ve AVM’lerdeki diğer* alan ciroları yüzde 12 artış kaydetti.
Ziyaret Sayısı Endeksi
Şubat 2016 verileri bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 3,9’luk artış yaşandı.
AVM Endeksi Şubat 2016 sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü “
“AVM endeksi Şubat 2016 döneminde bir önceki yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında yüzde 14,8 oranında arttı. Sevgililer Günü, sömestr tatili ve indirim sezonunun olduğu Şubat ayındaki artış olumlu. Kategoriler bazında ise hala ağırlıklı olarak toparlanma bazlı yükselişler var. Ülkemiz son günlerde yaşanan terör saldırılarından hem sosyal hem de ekonomik olarak çok etkilendi. Nitekim bunun yansımalarını önümüzdeki ay endeks verilerinde de muhtemelen göreceğiz. Ancak ülke insanımız bu zor günleri atlatmakta ve yeniden normalleşmekte, korkuya teslim olmamakta kararlı. Bizler de perakendeciler ve AVM sektörü olarak üzerimize düşeni yapacak ve işimizi yapmaya ve el ele çok çalışmaya devam edeceğiz” dedi.
AVM Ciro Endeksi Ocak'ta yüzde 12,8 arttı!
Haber AA'da şu şekilde yer aldı
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından oluşturulan AVM Ciro Endeksi şubatta yüzde 14,8'lik artışla 178 puana yükseldi.
AVM Ciro Endeksi şubat ayı sonuçları açıklandı. Buna göre endeks, şubatta geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 14,8 arttı. Endeks böylece 178 puana ulaştı.
AVM'lerdeki kiralanabilir alanlarda metrekare başına düşen ciro ise aynı dönemde 23 puanlık artış gösterdi. Böylece ortalama verimlilik metrekare başına 680 TL'ye çıkarken, bu rakam İstanbul'da 759 TL, Anadolu'da 627 TL düzeyinde gerçekleşti. Söz konusu dönemde kategoriler bazında endeks yüzde 15'lik artış kaydederken, en yüksek ciro artışı yüzde 38 ile hipermarket kategorisinde görüldü.
Kategorilerden yiyecekte yüzde 21, teknoloji hipermarkette yüzde 18, giyimde yüzde 14, ayakkabı-çantada yüzde 12 ve AVM'lerdeki diğer alan cirolarında yüzde 12 artış oldu. Ziyaret sayısı endeksi de yüzde 3,9 arttı.
- "İnsanımız korkuya teslim olmamakta kararlı"
Açıklamada görüşlerine yer verilen AYD Başkanı Hulusi Belgü, şunları kaydetti:
"Sevgililer Günü, sömestir tatili ve indirim sezonunun olduğu şubat ayındaki artış olumlu. Kategoriler bazında ise hala ağırlıklı olarak toparlanma bazlı yükselişler var. Ülkemiz son günlerde yaşanan terör saldırılarından hem sosyal hem de ekonomik olarak çok etkilendi. Nitekim bunun yansımalarını önümüzdeki ay endeks verilerinde de muhtemelen göreceğiz.
Ancak insanımız bu zor günleri atlatmakta ve yeniden normalleşmekte, korkuya teslim olmamakta kararlı. Bizler de perakendeciler ve AVM sektörü olarak üzerimize düşeni yapacak ve işimizi yapmaya ve el ele çok çalışmaya devam edeceğiz."
AA
Haber Sabah Gazetesi'nde şöyle yer aldı
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından oluşturulan AVM Ciro Endeksi şubatta yüzde 14.8'lik artışla 178 puana yükseldi. AVM'lerdeki kiralanabilir alanlarda metrekare başına düşen ciro ise aynı dönemde 23 puanlık artış gösterdi. Böylece ortalama verimlilik metrekare başına 680 TL'ye çıkarken, bu rakam İstanbul'da 759 TL, Anadolu'da 627 TL düzeyinde gerçekleşti. Söz konusu dönemde kategoriler bazında endeks yüzde 15'lik artış kaydederken, en yüksek ciro artışı yüzde 38 ile hipermarket kategorisinde gerçekleşti. Ziyaret sayısı endeksi de yüzde 3.9 arttı.
Sabah
Haber Meydan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksinin Şubat ayı şonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi Şubat 2016 döneminde 2015 Şubat ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 14,8'lik bir arüşla 178 puana ulaştı. AVM'lerdeki kiralanabilir metrekare başına düşen cirolar Şubat'ta bir önceki yılın aynı ayma göre 23 puan artü ve verimlilik metrekare başına 680 TL'ye ulaşü. Bu rakam İstanbul'da 759 TL, Anadolu'da ise 627 TL olarak gerçekleşti.
Meydan
Haber Özgür Düşünce Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
ALIŞVERİŞ Merkezleri ve Yatırımcıları Demeği (AYD)'nin verilerine göre, 2016 Şubat ayında AVM ciro endeksi bir önceki yıla göre yüzde 14,8 artarak 178 puana ulaştı. Şubattaki artışta Sevgililer Günü ve sömestr tatilinin etkisine işaret eden AYD Başkanı Hulusi Belgü, "Ülkemiz son günlerde yaşanan terör saldırılarından hem sosyal hem de ekonomik olarak çok etkilendi. Nitekim bunun yansımalarını önümüzdeki ay endeks verilerinde de muhtemelen göreceğiz" dedi.
CİRO HİPERMARKETTE
AVM Ciro Endeksi şubat ayında yüzde 14,8 artarken AYD Başkanı Hulusi Belgü terör olaylarının cirolarda düşüş etkisine neden olacağını söyledi Şubat ayında en yüksek ciro artışı hipermarket kategorisinde yüzde 38'lik artışla yaşandı. Geçtiğimiz yılın Şubat ayı ile karşılaştınldığında Şubat 2016'da yiyecek kategorisi yüzde 21, teknoloji hipermarket kategorisi yüzde 18, giyim kategorisi yüzde 14, ayakkabı-çanta kategorisi yüzde 12 ve AVM'lerdeki diğer alan ciroları yüzde 12 artış kaydetti.
Özgür Düşünce
Haber Bizim Anadolu Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan ve her ay düzenlenen AVM Endeksi'nin Şubat ayı sonuçları açıklandı.
Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi Şubat 2016 döneminde 2015 Şubat ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 14,8'lik bir artışla 178 puana ulaştı. AVM'lerdeki kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar Şubat 2016'da bir önceki yılın aynı ayına göre 23 puan arttı ve verimlilik m2 başına 680 TL'ye ulaştı. Verimlilik, İstanbul'da 759 TL, Anadolu'da 627 TL olarak gerçekleşti.
EN YÜKSEK CİRO ARTIŞI HİPERMARKET KATEGORİSİNDE
Geçtiğimiz yılın Şubat ayı ile karşılaştırıldığında 2016 Şubat döneminde kategoriler bazında endeks yüzde 15'lik bir artış gösterdi. En yüksek ciro artışı ise hipermarket kategorisinde yüzde 38'lik artışla yaşandı. Geçtiğimiz yılın Şubat ayı ile karşılaştırıldığında Şubat 2016'da yiyecek kategorisi yüzde 21, teknoloji hipermarket kategorisi yüzde 18, giyim kategorisi yüzde 14, ayakkabı-çanta kategorisi yüzde 12 ve AVM'lerdeki diğer alan ciroları yüzde 12 artış kaydetti.
ZİYARET SAYISI ENDEKSİ
Şubat 2016 verileri bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 3,9'luk artış yaşandı. AVM Endeksi Şubat 2016 sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü " "AVM endeksi Şubat 2016 döneminde bir önceki yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında yüzde 14.8 oranında arttı. Sevgililer Günü, sömestr tatili ve indirim sezonunun olduğu Şubat ayındaki artış olumlu. Kategoriler bazında ise hala ağırlıklı olarak toparlanma bazlı yükselişler var. Ülkemiz son günlerde yaşanan terör saldırılarından hem sosyal hem de ekonomik olarak çok etkilendi. Nitekim bunun yansımalarını önümüzdeki ay endeks verilerinde de muhtemelen göreceğiz. Ancak ülke insanımız bu zor günleri atlatmakta ve yeniden normalleşmekte, korkuya teslim olmamakta kararlı. Bizler de perakendeciler ve AVM sektörü olarak üzerimize düşeni yapacak ve işimizi yapmaya ve el ele çok çalışmaya devam edeceğiz" dedi.
Bizim Anadolu
Haber Sözcü Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD), Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Şubat ayı sonuçları açıkladı. Buna göre AVM’lerin Şubat ayındaki Ciro Endeksi yüzde 14,8 arttı. AYD Başkanı Hulusi Belgü, sevgililer günü, sömestr tatili ve indirim sezonunun olduğu Şubat ayındaki artışı olumlu bulduğunu söyledi.
AYD ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Şubat ayı sonuçları açıklandı. Geçtiğimiz yılın Şubat ayı ile karşılaştırıldığında 2016 Şubat döneminde kategoriler bazında endeks yüzde 14,8’lik bir artış gösterdi. En yüksek ciro artışı ise hipermarket kategorisinde yüzde 38’lik artışla yaşandı. Geçtiğimiz yılın Şubat ayı ile karşılaştırıldığında Şubat 2016’da yiyecek kategorisi yüzde 21, teknoloji hipermarket kategorisi yüzde 18, giyim kategorisi yüzde 14, ayakkabı-çanta kategorisi yüzde 12 ve AVM’lerdeki diğer alan ciroları yüzde 12 artış kaydetti.
Ziyaret sayısı endeksinde de Şubat 2016 verileri bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 3,9’luk artış yaşandı. AVM’lerdeki kiralanabilir alan (metrekare) başına düşen cirolar ise Şubat 2016’da bir önceki yılın aynı ayına göre 23 puan arttı ve verimlilik metrekare başına 680 TL’ye ulaştı. Verimlilik, İstanbul’da 759 TL, Anadolu’da 627 TL olarak gerçekleşti.
Dernek Başkanı Hulusi Belgü, konuyla ilgili yaptığı değerlendirmede, sektörün terör saldırılarından etkilendiğini belirterek, “Nitekim bunun yansımalarını önümüzdeki ay endeks verilerinde de muhtemelen göreceğiz. Ancak ülke insanımız bu zor günleri atlatmakta ve yeniden normalleşmekte, korkuya teslim olmamakta kararlı. Bizler de perakendeciler ve AVM sektörü olarak üzerimize düşeni yapacak ve işimizi yapmaya ve el ele çok çalışmaya devam edeceğiz.” ifadelerini kullandı.
Sözcü
Haber Akşam Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
AVM ciro endeksi, şubat ayında yüzde 14,8 arttı. Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi'nin 2016 yılı Şubat ayı sonuçları açıklandı. AVM ciro endeksi 178 puana ulaştı. AYD Başkanı Hulusi Belgü, "Sevgililer Günü, sömestr tatili ve indirim sezonunun olduğu şubattaki artış olumlu. Çok çalışmaya devam edeceğiz" dedi.
Akşam
Haber Yeniçağ Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
AYD ile Akademetre Research tarafından hazırlanan AVM Ciro Endeksi Şubat ayı sonuçları açıklandı. AYD Başkanı Hulusi Belgü'nün açıklamalarına göre endeks, Şubat'ta, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 14,8 arttı. Endeks böylece 178 puana ulaştı. AVM'lerdeki kiralanabilir alanlarda metrekare başına düşen ciro ise aynı dönemde 23 puanlık artış gösterdi. Ortalama verimlilik metrekare başına 680 TL'ye çıkarken, bu rakam İstanbul'da 759 TL, Anadolu'da 627 TL düzeyinde hesaplandı. Bu dönemde kategoriler bazında endeks % 15'lik artış kaydederken, en yüksek ciro artışı yüzde 38 ile hipermarket kategorisinde görüldü. Yiyecekte %21, teknoloji hipermarkette % 18, giyimde %14, ayakkabı-çantada % 12 ve AVM'lerdeki diğer alan cirolarında %12 artış oldu. Ziyaret sayısı endeksi de %3,9 arttı.
Yeniçağ
Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
ALIŞVERİŞ Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından oluşturulan AVM Endeksi'nin Şubat ayı sonuçları açıklandı. Ciro endeksi 2015 Şubat ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 14.8'lik bir artışla 178 puana ulaştı. Kiralanabilir metrekare başına düşen cirolar 23 puan arttı ve verimlilik 680 TL'ye ulaştı. En yüksek ciro artışı hipermarket kategorisinde yüzde 38'lik artışla yaşandı. AYD Başkanı Hulusi Belgü, "Ülkemiz son günlerde yaşanan terör saldırılarından çok etkilendi. Bunun yansımalarını önümüzdeki ay göreceğiz. Ancak insanımız bu zor günleri atlatmakta kararlı. Bizler de sektör olarak üzerimize düşeni yapacağız" dedi.
Vatan
Haber Dokuz Sütun Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
ALIŞVERİŞ Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD), Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi'nin Şubat ayı sonuçlarını açıkladı. Buna göre AVM'lerin Şubat ayındaki Ciro Endeksi yüzde 14,8 arttı.
AYD Başkanı Hulusi Belgü, sevgililer günü, sömestr tatili ve indirim sezonunun olduğu Şubat ayındaki artışı olumlu bulduğunu söyledi. AYD ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi'nin Şubat ayı sonuçları açıklandı. Geçtiğimiz yılın Şubat ayı ile karşılaştırıldığında 2016 Şubat döneminde kategoriler bazında endeks yüzde 14,8'lik bir artış gösterdi. En yüksek ciro artışı ise hipermarket kategorisinde yüzde 38lik artışla yaşandı. Geçtiğimiz yılın Şubat ayı ile karşılaştırıldığında Şubat 2016'da yiyecek kategorisi yüzde 21, teknoloji hipermarket kategorisi yüzde 18, giyim kategorisi yüzde 14, ayakkabı-çanta kategorisi yüzde 12 ve AVM'lerdeki diğer alan ciroları yüzde 12 artış kaydetti. Ziyaret sayısı endeksinde de Şubat 2016 verileri bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 3,9'lıık artış yaşandı.
AVM'lerdeki kiralanabilir alan (metrekare) başına düşen cirolar ise Şubat 2016'da bir önceki yılın aynı ayına göre 23 puan arttı ve verimlilik metrekare başına 680 TL'ye ulaştı. Verimlilik, İstanbul'da 759 TL, Anadolu'da 627 TL olarak gerçekleşti. Dernek Başkanı Hulusi Belgü, konuyla ilgili yaptığı değerlendirmede, sektörün terör saldırılarından etkilendiğini belirterek, "Nitekim bunun yansımalarını önümüzdeki ay endeks verilerinde de muhtemelen göreceğiz. Ancak ülke insanımız bu zor günleri atlatmakta ve yeniden normalleşmekte, korkuya teslim olmamakta kararlı" ifadelerini kullandı.
Dokuz Sütun