AVM Ciro Endeksi Şubat'ta yüzde 18,1 arttı!
AVM ciro endeksi, Şubat ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 18,1 artarak 248 puana yükseldi
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM'lerdeki Perakende Ciro Endeksi Şubat ayı sonuçları açıklandı.
Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre, her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre, şubatta AVM'lerdeki perakende ciro endeksi, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 18,1 artarak, 248 puana yükseldi. Söz konusu oran, yüzde 19,7 olarak açıklanan enflasyon rakamının da altında kaldı. Endeks, Ocak 2019'a göre ise yüzde 7,1 oranında azaldı.
AVM'lerde kiralanabilir metrekare başına düşen cirolar, Şubat 2019'da İstanbul'da 1.147 lira olurken, Anadolu'da ise 814 lira olarak gerçekleşti. Türkiye geneli metrekare verimliliği ise Şubat 2019'da 947 lira olarak hesaplandı.
Şubat ayında kategoriler bazında metrekare verimliliğinde en yüksek artış "yiyecek-içecek" ve "giyim" kategorisinde yaşandı. Yiyecek-içecek kategorisi, geçen senenin aynı dönemine göre enflasyondan arındırılmadan yüzde 23,8 oranında artarken, "giyim" kategorisi ciroları ise yüzde 23,4'lük yükseliş gösterdi.
AVM'lerdeki metrekare verimliliği, hipermarket kategorisinde yüzde 20,5, diğer alanlar kategorisinde yüzde 14,5, ayakkabı kategorisinde yüzde 13,8 ve teknoloji kategorisinde ise yüzde 9,6 arttı.
Şubat ayında ziyaret sayısı endeksinde geçen yılın aynı ayına göre yüzde 2,2, 2019 Ocak ayına göre yüzde 13,3 azalış görüldü.
- "Veriler umut verici"
Yapılan açıklamada verilere ilişkin değerlendirmeleri yer alan AYD Başkanı Hulusi Belgü, şubat ayı endeks sonuçlarında bir süredir yaşanan duraklamanın devam ettiğini gördüklerini dile getirerek "Yüzde 18,1 artış gösteren endeks sonuçlarının, yüzde 19,7 olan şubat ayı enflasyon rakamına yakın olması umut verici." dedi.
Sonuçlarda yerel seçimlerin etkisinin olduğunun söylenebileceğini söyleyen Belgü, "Bu dönemde ziyaret sayılarında az da olsa düşüşler fark ediliyor. Seçim sonrası belirsizliklerin ortadan kalkmasıyla tüketicinin alışveriş merkezleri ziyaretlerinin artacağı ve artık uzun bir süre seçim olmayıp ekonomimize odaklanmanın gerekli olduğu düşüncesindeyiz. Kategoriler bazındaki en yüksek artışın yiyecek- içecek ve giyimde olması özellikle giyimde sezon sonu indirim kampanyalarının etkisi olduğunu gösteriyor." değerlendirmesini yaptı.