AVM’ler dolar kurunu 2 TL’den sabitledi!
Dolar kurunun 2.30 TL’yi test etmesiyle birlikte AVM kiralarında yeniden ‘kur sabitlemesi’ gündeme geldi. Özellikle yeni hizmete açılan bazı AVM’ler dolar kurunu 2 TL’den sabitledi...
Dolar kurunun 2.30 TL’yi test etmesiyle birlikte AVM kiralarında yeniden ‘kur sabitlemesi’ gündeme geldi. Özellikle yeni hizmete açılan bazı AVM’ler dolar kurunu 2 TL’den sabitledi.
Perakende firmaları, kurdaki artıştan sonra, alışveriş merkezlerindeki mağaza kiralarıyla ilgili yeniden harekete geçti.Doların 2.30 lirayı görmesiyle birlikte faaliyet gösterdikleri alışveriş merkezi yönetimlerinden kiralarda ‘kur sabitlemesi’ talep etmeye başladı.
Özellikle yeni kurulan bazı alışveriş merkezleri bu talebe sıcak bakarken kuru ‘2 TL’ den sabitledi.
Her alışveriş merkezinin kur artışları nedeniyle özel çözümler üretmesi gerektiğini söyleyen sektör yetkilileri, “Markalar dolarda 2, euro bazında da 2.75 TL sabitleme istiyor” diyor.
Özel çözümler
Yeni kurulan AVM’lerin müşteri kitlesini oturtması için markaların taleplerine iki yıl boyunca olumlu yaklaşımda bulunması gerektiğini belirten yetkililer, “Bu dönemde kur artışlarından sadece yeni kurulan değil aynı zamanda da iş yapmakta zorlanan alışveriş merkezleri de etkinlendi” diye anlatıyor.
AVM ciro endeksi yüzde 0.6 azaldı
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Ağustos ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi 2014 Ağustos ayında geçen yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında yüzde 0.6 azalarak 162 puan olarak gerçekleşti.
Ağustos ayında en büyük ciro artışı yüzde 10 ile yiyecek kategorisinde gerçekleşti. Verilere göre hipermarket cirolarında yüzde 8 artış, ayakkabı-çanta cirolarında yüzde 3 düşüş yaşandı. Teknoloji market/elektrikli eşyalar cirolarında ise 9 azalma oldu.
İtalyan çocuk markası Silvian Heach İstanbul’da
Türkiye, İtalya ve Güney Amerika’da dünyaca ünlü markaların perakende operasyonlarını yürüten Bovizza Franchising, global marka portföyünde yer alan Silvian Heach markasını, franchise mağazalarla büyütmeye devam ediyor.
Bovizza Franchising tarafından Türkiye’ye getirilen İtalyan markası Silvian Heach Kids, İstanbul Nişantaşı’nda açacağı cadde mağazası ile müşterilerle buluşmaya hazırlanıyor.
Bovizza’nın Türkiye Yöneticilerinden Carlos Manuel, konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada, “Silvian Heach Kids markası ile Türkiye’deki büyümemize İstanbul Nişantaşı’nda devam ediyoruz. Bilindiği gibi Nişantaşı dünyaca ünlü markalara ev sahipliği yapan prestiji son derece yüksek bir lokasyon. Silvian Heach Kids gerek hazır-giyim gerekse aksesuar ürünleri ile İstanbullu müşterilere kaliteli ürünlerini Nişantaşı’nda sunacak” dedi. Silvian Heach Kids bin 800 parça ürünü ve aksesuarıyla çocuklar için geniş bir koleksiyon sunuyor.
KOZMETİK BAKIM
Gülen cilt festivali
Kozmetik zinciri Sephora’nın gelenekselleşen ‘Gülen Ciltler Festivali’, 4 Kasım’da başlıyor. cilt bakımı konusunda tüketicileri bilinçlendirmeyi hedefleyen Sephora, festival süresince yüzlerce üründe de indirim fırsatı sunuyor.
3 boyutlu gençlik
Fransız dermokozmetik markası Lierac, 50’li yaşlarda yaşlanmanın etkilerini tersine çevirmek için Liftissime serisini geliştirdi. Eczanelerdeki 3 boyutlu cilt sıkılaştırma özelliğine sahip seride, 5 ürün bulunuyor.
Mandalina bakımı
Neutrogena, Visibly Clear ailesine, mandalina ve misket limonu içeren yeni cilt bakım ürünleri Pore&Shine serisini ekledi. Pore&Shine Serisi, Temizleme Jeli ve Peeling Jel’den oluşuyor.
Yoğun saçlar için
L’Oreal Professionnel, seyrek saçlar için geliştirdiği yeni ürünü, Serioxyl DenserHair’i tanıttı. Daha yoğun görünümlü saçlar için üretilen Serioxyl DenserHair 90ml serum, yetkili L’Oreal Professionnel kuaför salonlarında satışa sunuluyor.
EYLEM TÜRK/ Milliyet