12 / 09 / 2024

AVM'ler LC Waikiki'ye fiyat kırıyor

AVM'ler LC Waikiki'ye fiyat kırıyor

LC Waikiki'nin ortağı Küçük, sürükleyici marka oldukları için sırf mağaza açmaları için AVM'lerin torpilli yer teklif ettiklerini bildirdi



TAHA ve Tema isimli şirketlerin ortaklığında yönetilen Lc Waikiki markasının perakende ayağını yöneten Tema Mağazacılık Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük'ün şu sıralar ağzından düşürmediği bir cümle var: "Eşit olmayana eşit muamele en büyük eşitsizliktir." Alışveriş merkezleri yönetimleri LC Waikiki'nin kendi AVM'lerinde mağaza açması için hem fiyat kırıyorlar hem en işlek alanları tahsis ediyor. Küçük'e göre bugün ulaştıkları 950 milyon dolar ciro, 260 mağaza ve 7 bin 500 çalışan söz konusu olunca "böyle de olması gerekiyor." LC Waikiki'nin büyümesinin arkasındaki en büyük etkenlerin başında franchise vermeme geliyor. Vahap Küçük, "Bir firmanın özsermayesi varsa kendi mağazalarını açması daha doğru bir strateji" ifadesini kullanıyor.

AKSESUVAR MAĞAZASI
Çocuk ve aksesuvar işini de büyüten marka için orta vadede aksesuvara özel yeni mağazalar açılabileceğini belirtiyor Küçük. Avrupa hedefi, Küçük'ün en çok üzerinde durduğu nokta. Avrupa'dan zincir mağaza satın alma işine de sıcak bakıyor Küçük. Tabii şu anda yaptıkları B ve C grubu konumlandırmasından ödün vermeden. "Biz kitle markasıyız, lüks önceliğimiz değil, bu konumumuzu koruyacağız" diyen Küçük, yurtdışına yayılma hedefleri doğrultusunda kendilerine 25-30 ülke belirlediklerini dile getiriyor. "Yurtdışında ayda bir mağaza açma hedefimiz var. Yurtdışında AVM'ler ile büyüyeceğiz. Yurtiçinde ise haftada bir mağaza açacağız" diyor Küçük.

Outlet'ler zorlama bir çıkış
2010'DA yüzde 40'lık bir büyüme hedeflediklerini ifade eden Küçük, "1-2 mağazalı bir firma için yüzde 40 büyüme kolaydır ama 100'ü 200 yapmak kolay değil" diyor. Sektörde 2009 yılına kadar meydana gelen büyümeyi ise "hormonlu büyüme" olarak nitelendiriyor. Outlet'lere ise "zorlama bir çıkış" yakıştırması yapıyor. "Evet outlet'ler AVM'lerde biz de varız ama çoğu regüle AVM'ler bunlar, fiyatların çoğu normal mağazalarla aynı. Tüketiciyi psikolojik olarak etkileyip satın almalarını sağlıyorlar bu şekilde" diyor.
Pınar Çelik/Sabah


Geri Dön