AVM'lerde geçici mağaza dönemi!
AVM'lerde yeni bir dönem başladı. Markalar, atıl yatırımı önlemek için önce geçici mağazayla AVM'nin performansını test ediyor. Sonuca göre uzun süreli mağaza yatırımına karar veriyor...
AVM'lerde yeni bir dönem başladı. Markalar, atıl yatırımı önlemek için önce geçici mağazayla AVM'nin performansını test ediyor. Sonuca göre uzun süreli mağaza yatırımına karar veriyor.
Yüksek kira bedelleri ve düşük ziyaretçi sayıları nedeniyle markaların girmekte nazlandığı alışveriş merkezlerinde (AVM) 'geçici mağaza' dönemi başladı. Bazı markaları 'yeter ki mağaza açsın' diyerek yıllık kiradan muaf tutan, onlardan ortak gider almayan, hatta dekorasyonunu da üstlenen AVM'ler şimdi de "3-5 ay dener, sonra girerim" taleplerine olumlu yanıt verdi. Amaç, markanın prestijini kullanıp daha fazlasını AVM'ye çekmek. Özellikle bu modeli gelişmekte olan bölgeler olarak nitelendirilen Sancaktepe ve Kayaşehir'de yüksek metrekareli zincir mağazalar açan ayakkabı markaları uygulamaya başladı. Ancak bu bir yandan avantaj gibi görünürken bir yandan da dezavantaj yaratıyor.
MARKA İMAJI RİSKE GİRER
AVM yönetim ve danışmanlık firması KDM AVM'nin yönetici ortağı Murat İzci, markaların ellerindeki stoku eritmek için devamlı yeni yöntemler aradığını ancak her modelin doğru bir uygulama olmadığını söyledi. İzci, "Bir markanın mağaza açıp sonra kısa sürede kapatması tüketici nezdinde negatif bir algı yaratır. Ancak markalar kısa vadeli çözümler bulup ellerindeki malları eritmek adına marka imajını riske atıyorlar" dedi. İzci'ye göre zarar ettiği için bir AVM'den çıkan markanın imajı olumsuz etkileniyor. Bu nedenle firmalar zararına da olsa o AVM'de kalmaya devam ediyor.
BMD'DEN 'ÇADIR AÇTIRMAYIN' UYARISI
Markaların ellerindeki stoku eritmek adına en sık başvurdukları modellerin başında çadır kurmak geliyor. Ancak sektörün çatı kuruluşu Birleşmiş Markalar Derneği, AVM'leri temsil eden Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği'ne bu konuda bir uyarı yazısı gönderdi. Uyarıda, "Son dönemde bazı AVM'lerde yaygınlaşma eğilimi gösteren, AVM otoparkında veya önündeki açık alanda, belli sürelerle, indirimli satış amaçlı çadır kuruluyor. Bu konsept, kısa vadede başarılı sonuçlar veriyor gibi görünse de orta ve uzun vadeli düşünüldüğünde, markanın ve AVM'nin imajına, kurumsal kimliğine zarar vermekte. Tüketicideki marka algısını da zayıflatmakta. Bu nedenle 'çadırda satış' konseptinden kaçınılmalı" denildi.
Pelin Çelik/Sabah