geçici mağaza uygulaması Haberi
AVM'lerde yeni bir dönem başladı. Markalar, atıl yatırımı önlemek için önce geçici mağazayla AVM'nin performansını test ediyor. Sonuca göre uzun süreli mağaza yatırımına karar veriyor.
Yüksek kira bedelleri ve düşük ziyaretçi sayıları nedeniyle markaların girmekte nazlandığı alışveriş merkezlerinde (AVM) 'geçici mağaza' dönemi başladı. Bazı markaları 'yeter ki mağaza açsın' diyerek yıllık kiradan muaf tutan, onlardan ortak gider almayan, hatta dekorasyonunu da üstlenen AVM'ler şimdi de "3-5 ay dener, sonra girerim" taleplerine olumlu yanıt verdi. Amaç, markanın prestijini kullanıp daha fazlasını AVM'ye çekmek. Özellikle bu modeli gelişmekte olan bölgeler olarak nitelendirilen Sancaktepe ve Kayaşehir'de yüksek metrekareli zincir mağazalar açan ayakkabı markaları uygulamaya başladı. Ancak bu bir yandan avantaj gibi görünürken bir yandan da dezavantaj yaratıyor.
MARKA İMAJI RİSKE GİRER
AVM yönetim ve danışmanlık...