27 / 11 / 2024

AVM'lere yeni düzenlemeler gelecek!

AVM'lere yeni düzenlemeler gelecek!

Rönesans Gayrimenkul Yatırım'ın davetlisi olarak Türkiye'ye gelen fütürist Rayn Shaw, 2020'ye kadar mağazalarda soyunma kabinlerinin ortadan kalkıp dijital aynaların devreye gireceğini söyledi.




Rönesans Gayrimenkul Yatırım'ın davetlisi olarak Türkiye'ye gelen fütürist Rayn Shaw, 2020'ye kadar mağazalarda soyunma kabinlerinin ortadan kalkıp dijital aynaların devreye gireceğini söyledi. Yurtdışında markaların hızla kullanmaya başladığı dijital aynaların yakın zamanda Türkiye'ye de geleceğini dile getiren Shaw, "Tüketiciler dijital ayna sayesinde istedikleri kıyafeti denemeden üzerinde nasıl duracağını görebilecek" diye konuştu. Mağaza girişlerinde yüz ya da göz okuyan cihazların da olacağını dile getiren Shaw, "Müşteri içeri girdiğinde bilgileri satış temsilcisine ulaşacak ve buna göre müşteri ihtiyacı olan ve giyim zevkine uygun kıyafetlere yönlendirilecek. Bu teknoloji en çok gözlük markalarının işine yarayacak. Yüz şekline göre model seçmek yeterli olacak" dedi.


AVM'LERDE HAYVANLAR İÇİN ÖZEL ALAN

Rönesans Holding İcra Kurulu Üyesi Murat Özgümüş ise, AVM'lerde yemeiçme alanlarının yüzde 5'ten 20'lere çıktığını kaydetti. Özgümüş, özellikli AVM'ler oluşturmak için hayvanseverlerin hayatını kolaylaştıracak ve çocukların ilgisini çekecek özel alanların bulunduğu AVM konsepti üzerinde çalıştıklarını söyledi.



Pınar Çelik NACAR/Sabah



Haber Karar Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



Türkiye'nin 7 bölgesinde 9 alışveriş merkezi olan Rönesans Gayrimenkul Yatırım. Perakende Buluşmaları 2016' adı altında sektörün önde gelen perakende devlerini bir araya getirdi. Konsept danışmanı, füıürist. AV M uzmanı olarak tanınan Ryan Shaw'un sunumu ve yaklaşık 450 kişinin katılımlyla gerçekleştirilen buluşmada, geleceğin AVM 'leri masaya yatırıldı. Konuşulan konular arasında. müşteri AV.M'ye girdiğinde neye ihtiyacı olduğunu anlamayı sağlayan 'Göz Tarama Sistemi en dikkat çekici konu oldu. Shaw Z kuşağının hayata atılmasıyla yakın gelecekte markaların hedef kitlesinde yaşanan değişimin online ve offline hayatı birbirine bağlayacağını belirtti. 




Karar




Haber Yurt Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



Perakende sektörünü bekleyen en heyecan verici gelişmenin yüz tanıma sistemi olduğunu söyleyen Fütürist Ryan Shaw, "Kameralar, insanın yüz hareketlerinden ruh halini tespit edebilecek ve tüketicinin ihtiyacı olan ürün satış danışmanı tarafından anlaşılacak" dedi. 


Rönesans Gayrimenkul Yatıım, Fütürist Ryan Shaw'ı perakende sektörünün önde gelen oyuncuları ile buluşturdu. Gelecek yıllarda teknolojiyle birlikte markaların yaşayacağı değişimleri ve perakende trendlerini anlatan Shaw, önümüzdeki dönemde AVM'lerin, müşterinin ihtiyaçlarını gözünden anlayacak teknolojiyi hayata geçireceğini söyledi. 


Türkiye'nin 7 bölgesinde 9 alışveriş merkezi olan Rönesans Gayrimenkul Yatırım, 'Perakende Buluşmaları 2016' adı altında sektörün önde gelen perakende devlerini bir araya getirdi. Konsept danışmanı, fütürist, AVM uzmanı olarak tanınan Ryan Shavv'un sunumu ve yaklaşık 450 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen buluşmada, geleceğin AVM'leri masaya yatırıldı. Konuşulan konular arasında, müşteri AVM'ye girdiğinde neye ihtiyacı olduğunu anlamayı sağlayan 'Göz Tarama Sistemi' en dikkat çekici konu oldu. Perakende sektörünü bekleyen en heyecan verici gelişmelerden birinin yüz tanıma sistemi olduğunu söyleyen Ryan Shaw, "Yüz tanıma yazılımlarının olduğu kameralar, insanın yüz hareketlerinden ruh halini tespit edebilecek. Böylece mağazadan içeriye girdiğinde tüketicinin ihtiyacı olan ürün satış danışmanı tarafından anlaşılarak müşteri ile doğru iletişim kurulması sağlanacak. Tabi burada teknolojinin neyin önüne geçeceği değil neye ne kadar artı değer katacağı önemli. Örneğin yüz tanıma yazılımlarından biri de gözlük markalarının işine yarayacak. 


Satış danışmanı yüz şekline uygun olan 5 tane model varsa müşteriye sadece onları göstererek zamandan da tasarruf sağlayacak" şeklinde konuştu. 


Alışveriş değil, paylaşmak önemli Gelecek neslin sosyal ekonomiye önem vereceğinin altını çizen Shaw, yeni kuşak için, satın aldıkları fiziksel üründen çok o ürünü alırken yaşadıkları deneyimin önemli olduğunu söyledi. 'Geleceğin hedef kitlesi olarak adlandırılan Z kuşağı, alışverişte yaşadığı deneyimi ailelerine anlatıp, instagramdan post olarak paylaşmak istiyor' diyen Shaw, bu nedenle perakende sektörünün değişmesinin kaçınılmaz olduğunun altını çizdi. 


Geleceğin AVM'lerini hayata geçirmeye hazırlanan Rönesans Gayrimenkul Yatırım Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Murat Özgümüş, "İş ortaklarımız olan markaların geleceğini önemsiyor ve yatırımlarımızı bu doğrultuda gerçekleştiriyoruz. 


Yeni nesli, alışkanlıklarını ve teknolojiyle entegre olan hayatlarını yakında gözlemliyoruz. AVM'yi yaptık müşteri nasılsa gelir anlayışıyla hiçbir zaman hareket etmedik. Hep daha iyiyi hedefleyerek çalışmalarımızı sürdürdük. AVM'lerimizi hayata geçirirken lokasyonu ve bölge halkının ihtiyaçlarını iyi analiz ediyoruz" dedi. 




Yurt Gazetesi



Haber Cumhuriyet Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Fütürist Ryan Shaw, Rönesans Gayrimenkul Yatırım'ın davetlisi olarak geldiği, "Perakende Buluşmalarında gelecekte AVM'lerin, müşterinin ihtiyaçlarını teknolojiyle birlikte gözünden anlayacağını söyledi. 


Cumhuriyet



Haber Sözcü Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


RÖNESANS Gayrimenkul Yatırım, Fütürist Ryan Shaw'ı perakende sektörünün önde gelen oyunculan ile buluşturdu. Gelecek yıllarda teknolojiyle birlikte markaların yaşayacağı değişimleri ve perakende trendlerini anlatan Shaw, önümüzdeki dönemde AVM'lerin, müşterinin ihtiyaçlarım gözünden anlayacak teknolojiyi hayata geçireceğini söyledi. AVM'lerin de birer marka olduğunu söyleyen Ryan Shaw, "2025 yılında mağazalar klasik normların dışına çıkacak ve müşteri ile duygusal bağ kuracak. Bu nedenle de markaların hikayelerinin olması önem kazanacak" dedi. 


Sözcü



Haber Capital Dergisi'nde şu şekilde yer aldı;


Doğan Burda Dergi Grubu ile Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD), 26 Nisan'da, Ritz Carlton'da düzenlenen etkinlikle AVM'lere yönelik projelerini aktardı. Doğan Burda Dergi'nin reklam grup başkanı ve icra kurulu üyesi Koray Bilici, kurumun 2016 vizyonunu ve AVM'lere yönelik geliştirilen projelerini paylaşırken AYD Başkanı Hulusi Belgü ise 2016'da sektörde yaklaşık yüzde 15 civarında büyüme beklediklerini söyledi. 


Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile 26 Nisan'da, Ritz Carlton'da etkinlik düzenleyen Doğan Burda Dergi Grubu, bu organizasyonda 2016 yılında AVM'lere yönelik projelerini anlattı. 32 AYD üyesinin katılımıyla başlayan toplantı, daha sonra Doğan Burda Dergi'nin reklam grup başkanı ve icra kumlu üyesi Koray Bilici'nin, kurumun 2016 vizyonunu paylaştığı bir sunum ve öğlen yemeğiyle devam etti. Bu sunumda Doğan Burda'nın son yıllarda AVM'lere yönelik geliştirilen projeleri aktarılırken kurumun genel olarak gerçekleştirdiği 360 derece projelerden örnekler de davetlilerle paylaşıldı. 


TECRÜBESİNİ DİJİTALE AKTARIYOR 

Dergi yayıncılığındaki tecrübesini, dijital yayıncılık projelerine de aktaran Doğan Burda Dergi, son yılların trendi native reklam talebine yönelik oluşturduğu yeni platformlar, yaratıcı çözümler ve güçlü içeriklerle hem dijital hem basılı yayıncılıkta gücünü etkin bir iletişim kanalına çeviriyor. Şirket, yenilikçi yaklaşımıyla yeni iş modelleri ve olanakları yaratarak oluşturduğu ekosistemle okurlarına ve reklam verenlerine yönelik geniş bir perspektifte hizmet veriyor. Son yıllarda AVM sektörüyle de sıkı bir işbirliği içine girip pek çok AVM için özel içerikler, dergiler, etkinlik/davetler, konserler, mağaza açılışları, dijital projeler gerçekleştiriyor. 


120 MİLYON TL CİRO BEKLENİYOR 

Etkinlikte konuşma yapan AYD Başkanı Hulusi Belgü, Türkiye'de sektörün büyüme hızının devam ettiğini ve AVM sayılarının hızla artarak 363'e ulaştığını belirtti. Bengü'nün verdiği bilgilere göre AVM'lerde metrekare olarak kiralanabilir alan 10,6 milyon metrekareye ulaşırken yakın zaman içinde toplam kiralanabilir alanın 12 milyon metrekare olacağı tahmin ediliyor. Bu yıl, yaklaşık yüzde 15 gibi büyümeyle 115-120 milyon TL ciro beklentisi içinde olduklarını da sözlerine ekleyen Belgü, dernek olarak sektörün sağlıklı gelişimine katkıda bulunmak için tüm üyelerle işbirliği içinde çalıştıklarının da altını çizdi. 


Capital


Geri Dön