AVM'leri ziyaret eden turistlerin cirodaki payı yüzde 20!
Alışveriş merkezlerinde turistlerin cirodaki payı yüzde 12 ile yüzde 20 arasında değişirken seyahat acentalarının turist başına aldıkları hanut da 1.5 dolardan 4.5 dolara yükseldi
Sayıları her geçen gün artan alışveriş merkezlerinin (AVM) can simidi turistler oldu. AVM’leri ziyaret eden turistlerin cirodaki payı yüzde 12 ile yüzde 20 arasında değişirken seyahat acentalarının turist başına aldıkları hanut da 1.5 dolardan 4.5 dolara çıktı.
Güngören’de kurulu Kale Outlet Alışveriş Merkezi ile sektörde hizmet veren 3S Kale Gayrimenkul Geliştirme ve Yatırım A.Ş. Genel Müdürü Mevlüt Alp Gürün, geçen yıl 7.8 milyon ziyaretçi aldıklarını söyleyerek, “Bu yıl 8 milyonu geçmeyi hedefliyoruz. Geçen yıl 160 bin yabancı ziyaretçimiz vardı. Bu yıl ilk 4 ayda 50 bini bulduk” dedi.
Yüzde 20 artış
Gürün, şöyle devam etti: “Sadece Nevruz döneminde 20 bin yabancı geldi. Nevruz özellikle İranlılar için önemli bir bayram ve tatil dönemi. Yabancı ziyaretçideki artış seyahat acentalarının işine yarıyor. Yabancı turistleri 1.5 dolar hanutla AVM’lere getiren seyahat acenteleri artık kapıyı 4.5 dolardan açıyor. Bazı acentalar öğle yemeği de talep ediyor” diye konuştu.
Bir yabancı turistin 10 Türk ziyaretçi kadar alışveriş yaptığına dikkat çeken Mevlüt Alp Gürün, “Ayda 1.2 milyon TL ciroya sahip Kale Outlet’te turistlerin alışverişteki payı yüzde 12’yu buldu” dedi. Bu yıl ziyaretçi sayısında yüzde 20 civarında artış öngördüklerini dile getiren Gürün, şöyle devam etti: “130 markanın olduğu AVM’mizde yeni markalar sırada. Deichmann ve Penti yakında geliyor, 10 marka daha sırada.”
Fitness merkezi oldu
Düzenledikleri aktivitelerin ziyaretçi sayısını artırmada etkili olduğunu belirten Mevlüt Alp Gürün, şöyle konuştu: “Her hafta salı günü kadın ziyaretçilerimiz AVM’de Sabah sporu yapıyor. Kilo veriyorlar ve 1 haftada en çok kiloyu veren iki kişiye çeyrek altın hediye ediyoruz. Haftada 7 kilo veren oldu. 3 aydır devam ediyor kampanyamız. Kilo verdirdiğimiz sürece de devam edeceğiz.”
Faroe Adaları’na kozmetik satıyor
Türkiye’de toplamda 9 fabrikaları bulunduğunu söyleyen Farmasi Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Tuna, günlük üretim kapasitelerinin 600 bin adet olduğunu kaydetti. Dünyanın hemen her noktasına Türk kozmetik ürünleri ihraç ettiklerini belirten Tuna, “Toplamda 121 ülkeye ihracat yapıyoruz. Bunlar arasında Madagascar, Faroe Adaları, Guam Adaları, Brunei gibi ülkeler de var. Haritada yerini zor göstereceğiniz bölgelere ürünlerimizi ulaştırıyoruz” dedi. Madagascar’a ağırlıklı olarak şampuan, duş jeli ve diş macunu ihraç ettiklerini anlatan Tuna, “Guam Adaları’na hem makyaj hem de kişisel bakım ürünleri, Brunei’ye ise cilt bakım ürünleri ve makyaj ürünleri gönderiyoruz. Ortadoğu ülkeleri ise daha çok jöle talep ediyor” diye konuştu. Toplam üretimlerinin yüzde 50’sini ihraç ettiklerini ifade eden Tuna, “Ayda 50 bin parça ürün siparişi alıyoruz. Tahminen dünyada 360 milyon kişiye erişimimiz var” dedi.
Hanut nedir?
Mağazaya, AVM’ye getirilen müşteri başına, rehberlere, acentalara verilen komisyon.
Milliyet