Zorlu Center 2014'te yüzde 20 büyüdü!
Bu yıl yüzde 37 büyüme ile 750 milyon TL ciroya ulaşacak olan Beymen ’de 10 bin metrekarelik Zorlu Center mağazasının payı yüzde 20 ’ye ulaştı.
Geçtiğimiz yılı 553 milyon TL ciro ile kapatan Beymen, 2014’te yüzde 37 büyüdü. Genel Müdür Elif Çapçı, bu yılı 750 milyon TL ciro ile kapatacaklarını belirterek satışların yüzde 20’sinin Zorlu Center’daki mağazadan sağlandığını söyledi. Çapçı, “Daha önce varolan mağazalara odaklanmıştık. Geçtiğimiz yıl yeni mağazalar açtık. Ürün yelpazesini genişlettik. Mağazalarımızda hazır giyimin yanı sıra bisikletten hediyelik eşyaya, kitaptan oyuncağa kadar ürün gamına kadar farklı kategorilerde ürünler var. 2009’dan bu yana da ulaşılabilir lüks denen alanda da marka seçkimizi çok ağırlandırarak büyüdük. Artan büyüme rakamları da bu gelişmelerin etkisi ile gerçekleşti” dedi. Beymen markalı ürünlerde önemli açılımlar yaptıklarını anlatan Elif Çapçı, iki yıldır ayakkabı ve çantada toplam cironun yüzde 23’ünün kendi markalarından kaynaklandığını söyledi. İstanbul’un alışveriş konusunda yabancılar için tercih haline geldiğini ve bunun ekonomi için de önemli bir avantaj olduğunu söyleyen Elif Çapçı, turistlere yapılan satış oranının yüzde 20’ye ulaştığını, bu oranın butiklerde ise yüzde 40’a çıktığını anlattı. Çapçı, en fazla alışverişi Azerilerin yaptığını, onları Türk Cumhuriyetleri, Kuveyt, Katar ve Suudi Arabistan’ın izlediğini söyledi. Çapçı, İran’ın ise orta segmentte ilk sırada yer aldığını belirtti. Online satışta hedef 50 milyon TL Online satışlarda da önemli bir artış var Beymen’de. 2010 Kasım’da başladıkları online satışlarda her yıl iki kat büyüdüklerine dikkat çeken Elif Çapçı, “Bu alanda 77 çalışanımız var. 2014’ü 25 milyon TL ciro ile kapatmayı, 2015’te ise yüzde 100 büyüme ile 50 milyon TL’lik ciroya ulaşmayı hedefliyoruz” dedi. Şirketin uzun vadeli hedefi ise toplam ciro içinde online’ın payını yüzde 15’e çıkarmak. Elif Çapçı, online alanda yeni dönem düzenlemeleri hakkında da şu bilgileri verdi: “Dünyaya baktığımızda perakendede boyutlar büyüyor. 100 bin metrekarelik store’lar var. İnternet de büyüyor. Sokağın internet ile rekabeti için deneyim yaşatması lazım. İnternette alamayacağınız seçenekler olmalı o da belli bir büyüklüğe ulaştığınızda oluyor.” Mısır ve Irak’ta işler yolunda Yine bu yıl Beymen’in Ortadoğu’daki karışıklıklar nedeni ile Irak ve Mısır gibi ülkelerdeki operasyonlarında sıkıntı yaşadığı bir yıl olmuştu. Elif Çapçı, Kuzey Irak’taki mağazalarının bu sıkıntılar nedeni ile bir süre kapalı kaldığını ancak şimdi normal seyrinde devam ettiğini belirtti. Bu süre zarfında 10 milyon TL’lik satış hedefinde ufak bir sapma olacağını dile getiren Çapçı, Mısır’da da işlerin düzeldiğini aktardı.
Mağazalarda yılbaşı hareketliliği yaşanıyor
Beymen mağazalarında şu sıralar yeni yıl heyecanı da yaşanıyor. Elif Çapçı, aralık ayında Black Friday, Chiristmas gibi etknlikler ile satışlarda önemli oranda artışlar yaşandığını ve perakende sektörünün hareketlendiğini dile getirdi. Kendilerinin de hediyelik ürün kategorisinde önemli hazırlıklar yaptıklarını söyleyen Elif Çapçı, “Masalsı bir aralık ayı tasarlamayı hayal ediyoruz. Kasım ayından bu yana vitrinlerimizi süsledik. İçerde 300 çeşitte 300 bin ürünümüz var. Bireysel ve kurumsal yılbaşı siparişlerini almaya başladık. Kurumsal müşterilerimizden 25 bin adete varan siparişler alıyoruz” dedi. Hediyelik eşyalarda ise tüm dünyada olduğu gibi kişiselleşmeye yönelik bir dönüşüm yaşandığını aktaran Çapçı, kurumsal müşterilerimize özel tasarımlar yaptıklarını, bireyselde ise başharfl eri gibi kişiye özel tasarımlar gerçekleştirildiğini aktardı.
Dünya