02 / 05 / 2024

AVM'lerin cirosu 75 milyar TL'ye çıktı!

AVM'lerin cirosu 75 milyar TL'ye çıktı!

AVM Ciro Endeksi, Aralık 2014 'te 2009 yılındaki başlangıcından bu yana en yüksek değerine ulaştı. Endeks, yıllık bazda yüzde 10.9 artışla 193 puana yükseldi.



AVM'lerin toplam ciro tutarı da 2014 sonu itibariyle 75 milyar TL'ye yükseldi ve 5 yüda yüzde 200 artış gösterdi. Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından oluşturulan AVM Endeksi'nin Aralık 2014 sonuçları açıklandı. Buna göre endeks, aralıkta bir önceki yılın aynı ayına kıyasla yüzde 10.9 artarak 193 puana çıktı. 


AVM Ciro Endeksi 2014'te ise önceki yıla göre yüzde 8.1'lik bir yükseliş kaydederek 160 puana ulaştı. Kasımdaki ciro büyümesi kendini aralıkta da gösterince, endeks 160 seviyesine kadar tırmandı. Aralıkta 7 endeksin 6'sında son 5 yılın en kuvvetli performansı yakalandı. Aralıkta daralma yaşanan tek endeks ise teknoloji oldu. Bir yandan kurların yükselişi diğer taraftan taksit sayısının düşürülmesi nedeniyle teknoloji endeksi, önceki yılın aralık ayının gerisinde kaldı. Yıllar itibariyle bakıldığında 2010-2014 arasında AVM Ciro Endeksi artışı yüzde 53.8 olarak gerçekleşti. Aynı dönemde ziyaretçi endeksindeki artış nispeten sınırlı kaldı ve yüzde 5.2 oldu. Diğer yandan 2010'da 25 milyar TL olan AVM'lerin toplam ciro tutarı, 2014 sonu itibariyle 75 milyar TL'ye çıktı ve 5 yılda yüzde 200 artış gösterdi. Son 5 yıl içinde metrekare başına ciro artışı ise yüzde 49.8 olarak gerçekleşti. 



Kişi başına 39 TL harcama AVM'lerde 2014 yılında kişi başı ortalama 39 TL üe bugüne kadarki en yüksek harcama rakamına ulaşıldı. Bu rakam 2010'da 26.8 TL düzeyinde bulunuyordu. Son 5 yılda AVM'lerdeki kişi başına harcama tutarındaki yükseliş oranı yüzde 45.5 olarak gerçekleşti. Aslında yüksek görünen bu rakam, aynı dönemdeki enflasyon dikkate alındığında, enflasyon oranı civarında bir yükselişe işaret etti. Son 5 yıllık performans dikkate alındığında, AVM Ciro Endeksi'nin en fazla artış gösteren sektörü 96 üe giyim ve aksesuar oldu. Bu sektörü ayakkabı-çanta sektörü yüzde 94 üe izlerken, yiyecek içecek kategorisinde 5 yıllık AVM Ciro Endeksi artışı yüzde 70 olarak gerçekleşti. Teknoloji kategorisinde ise 5 yıllık AVM Ciro Endeksi büyümesi yüzde 77 ile sınırlı kaldı. 


Dünya


Geri Dön