28 / 04 / 2024

Avrasya Tüneli yarın hizmete açılıyor!

Avrasya Tüneli yarın hizmete açılıyor!

Avrasya Tüneli, Cumhurbaşkanı Erdoğan, Başbakan Yıldırım ve çok sayıda yabancı konuğun katılımıyla yarın saat 14.00'te hizmete açılacak.



Asya ile Avrupa kıtasını deniz tabanının altından karayoluyla birleştirecek Avrasya Tüneli, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Başbakan Binali Yıldırım ve çok sayıda yabancı konuğun katılımıyla yarın hizmete açılacak.


İstanbul'un ulaşım sorununa köklü çözüm üretecek tünelin hizmete alınmasıyla İstanbul'un iki yakası arasındaki mesafe, 15 dakikada geçilebilecek.


AA muhabirinin derlediği bilgiye göre, Avrasya Tüneli, Cumhurbaşkanı Erdoğan, Başbakan Yıldırım, aralarında cumhurbaşkanı, başbakan, bakan ve büyükelçilerin de bulunduğu çok sayıda yabancı konuğun katılımıyla yarın saat 14.00'te düzenlenecek törenle hizmete açılacak.


Avrasya Tüneli yarın hizmete açılıyor!


Marmaray'ın kardeşi niteliğinde olan metro hattından sonra lastik tekerlekli araçlar için iki katlı inşa edilen tünel projesi için ihale, 12 Haziran 2007'de Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünce yapıldı. Kazlıçeşme ile Göztepe arasındaki seyahat süresini önemli ölçüde azaltacak Avrasya Tüneli, boğazı geçen mevcut iki köprüyle bağlantılı olarak planlandı.


Avrasya Tüneli'nin 5,4 kilometrelik bölümü deniz tabanı altına özel bir teknolojiyle inşa edilen iki katlı tünelden ve diğer metotlarla inşa edilen bağlantı tünellerinden oluşuyor. Avrupa ve Asya yakalarında toplam 9,2 kilometrelik güzergahta da yol genişletme ve iyileştirme çalışmaları tamamlandı. Sarayburnu-Kazlıçeşme ile Harem-Göztepe arasında yer alan yaklaşım yolları genişletilerek kavşak, araç alt geçitleri ve yaya üst geçitleri inşa edildi.


Kazlıçeşme-Göztepe hattında gerçekleştirilen Avrasya Tüneli, yoğun trafiğin etkili olduğu şehir içinde yolculuk süresini önemli ölçüde azaltacak. Asya ve Avrupa yakaları arasında 100 dakikaya varan ulaşım süresini 15 dakikaya indirecek, güvenli ve konforlu yolculuğun ayrıcalığı yaşanacak. Tünelin giriş ve çıkış noktalarındaki bağlantı yollarının genişletilmesi ve düzenlenmesiyle trafik daha akıcı hale gelirken, çevre ve gürültü kirliliğinin azalmasına da katkı sağlanacak. Söz konusu proje, Kazlıçeşme-Göztepe arasındaki en kısa güzergah olacağı için yakıt masrafı düşecek, havaya salınan zararlı gaz miktarının yanı sıra aracın bakım masrafları da azalacak.


Deprem ve tsunamiden etkilenmeyecek

Dünyanın önde gelen mühendislik projelerinden olan tünel, 24 saat boyunca güvenli ve kesintisiz trafik akışı için gelişmiş bir sisteme sahip olacak. En ileri tasarım, teknoloji ve mühendislik uygulamalarının ürünü tünel, deprem ve tsunami risklerinden etkilenmeyecek yapıda inşa edildi. Tünel üstün güvenlik özellikleriyle gerektiğinde sığınak olarak da kullanılabilecek. Modern aydınlatma teknolojisi, yüksek kapasiteli havalandırma sistemi, tünelin her noktasından rahatça erişilen özel yangın tesisatı, yangına dayanıklı yüzey kaplaması, acil tahliye sistemleri ve her 600 metrede bir konumlanan emniyet şeritleriyle hizmet verecek.


Tünelde her noktanın 7 gün 24 saat izlendiği kapalı devre kamera sistemi, olay algılama sistemleri, haberleşme ve ihbar sistemleri yer alacak. Yüksek teknoloji altyapısıyla tünel içinde hız kontrolü sağlanacak.


Modern aydınlatma, yüksek kapasiteli havalandırma ve yolun düşük eğime sahip olması gibi özellikler taşıyan tünelin iki katlı inşa edilmesi, yol güvenliğine sağladığı katkı sayesinde sürüş konforunu da olumlu yönde etkileyecek. Avrasya Tüneli, sis, buzlanma gibi olumsuz hava koşullarında da kesintisiz yolculuk yapılmasını sağlayacak.


Tünelde maksimum hız saatte 70 kilometre olarak belirlenirken, geçiş ücretleri otomobil için 4 dolar+KDV, minibüsler için 6 dolar+KDV karşılığı Türk lirası olacak. Tünelde her iki yönde de geçişler ücretli olacak, sürücüler tünel geçiş ücretini Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) ve Otomatik Geçiş Sistemi (OGS) aracılığıyla ödeyebilecek. Ayrıca bir nakit gişesi bulunmayacak, araçtaki yolcular için ayrıca ödeme yapılmayacak.


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, projenin tasarımı, inşaatı ve 24 yıl 5 ay işletmesini gerçekleştirmesi için Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım AŞ’yi (ATAŞ) görevlendirdi. İşletme süresinin tamamlanmasıyla tünel kamuya devredilecek.


AA



Haber Milliyet'te şöyle yer aldı;


Avrasya Tüneli yarın açılıyor. Göztepe-Kazlıçeşme arasında hizmet verecek projenin toplam uzunluğu 14.5 kilometre, bunun 5.4 kilometrelik bölümü deniz tabanı altında inşa edildi.


160 yıl önce denizin altından Asya ve Avrupa kıtalarını birleştirmeyi öngören Abdülhamid Han'ın rüyası gerçeğe dönüştü. İstanbul Boğazı'nın iki yakası İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi olan Avrasya Tüneli ile birleşti. Araçla ilk geçişi ekim ayında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın gerçekleştirdiği Avrasya Tüneli, yarın düzenlenecek törenle hizmete giriyor. Kumkapı'da saat 14.00'te yapılacak tören halkın da katılımıyla gerçekleştirilecek.



TÜNELDE SON RÖTUŞLAR


Açılışı için geri sayımın başladığı tünelde son rötuşlar da yapılıyor. Denizin altındaki tünel inşaatının 22 Ağustos'ta tamamlanmasının ardından, dev projenin bağlantı yolları ile araç ve yayalar için yapılan alt ve üst geçiş çalışmalarında da sona gelindi. Tünel çıkışlarının bulunduğu Çatladıkapı mevkisinde çalışmaların büyük bölümü tamamlandı. Gişeler yerleştirilirken, gece gündüz süren asfaltlama çalışmalarının da açılışa kadar tamamlanması hedefleniyor.


HAREM-ÇATLADIKAPI 7 DAKİKA


 15 Temmuz Şehitler Köprüsü güzergâhından gidildiğinde ise bu iki nokta arasındaki yolculuk süresi 1 saatten fazla sürüyor. Bu nedenle tünel hizmete girdiğinde İstanbul trafiğine rahat bir nefes aldıracak. Göztepe-Kazlıçeşme arasında hizmet verecek projenin toplam uzunluğu 14.5 km iken bunun 5.4 kilometrelik bölümü deniz tabanı altında inşa edildi. Proje otomobillerin ve minibüslerin geçeceği 2'şer şeritli ve iki katlı tünelden oluşuyor. Tünelin en derin bölümü deniz seviyesinden 106 metre aşağıda bulunuyor.


GÜVENLİK ÜST DÜZEYDE


Tünelde operasyon merkezi 24 saat boyunca tünelin güvenli çalışması, trafiğin kesintiye uğramadan akması için çalışacak. Her 600 metrede bir konumlanan emniyet şeritleri, alt ve üst katlar arasında geçişi sağlayan ve tünel boyunca uzanan acil tahliye sistemi ile güvenli bekleme alanları, anlık bilgi akışı için genel anons sistemi bulunacak. Ayrıca tünelde her noktasından erişilebilen haberleşme ve ihbar sistemi, tünelin her noktasının 7x24 izlendiği kapalı devre televizyon sistemi ve olay algılama sistemleri, yangına dayanıklı yüzey kaplaması, tünelin her noktasından rahatça erişilen özel yangın söndürme sistemleri bulunuyor. Tünel fay hatlarına yakınlığı nedeniyle 9 büyüklüğünde depreme dayanacak güçte yapıldı.


GEÇİŞ ÜCRETİ 17 TL


14.6 kilometre uzunluğundaki proje sayesinde Kazlıçeşme-Göztepe arasındaki yoğun trafikte 100 dakikada alınan yol 15 dakikaya inecek. Raylı sisteme sahip Marmaray'ın aksine Avrasya Tüneli'nden otomobiller geçecek. Günde 120 bin aracın geçiş yapacağı hesaplanırken, geçiş ücretinin 17 TL olacağı planlanıyor. 5.4 kilometrelik iki katlı tünelin hem Avrupa hem de Asya Yakası'nda toplam 8 gişe bulunacak. Yavuz Sultan Selim ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri'nde olduğu gibi gişelerden geçişler OGS ve HGS ile yapılabilecek


SADECE OTOMOBİL VE MİNİBÜSLER GEÇECEK


-Asya girişi Harem'de, Avrupa yakası girişi ise Çatladıkapı'da...


-Tünel, ileri teknolojisiyle güvenli ve konforlu yolculuk imkânı sağlayacak.


-Tünelde her katta iki şeritten tek yönlü geçiş sağlanacak.


-Sis ve buzlanma durumunda kesintisiz yolculuk olacak.


-Karayolu ağını tamamlayan anahtar bağlantı ve İstanbul'daki mevcut havaalanları arasında en hızlı ulaşım olanağı olacak.


-Trafik yoğunluğu azalacak ve egzoz emisyon oranı azalacak.


-Tarihi yarımadanın doğusunda trafik azalacak.


-Boğaziçi, Galata ve Unkapanı köprülerinin trafiği rahatlayacak.


-Yapısı İstanbul siluetine zarar vermeyecek.


-Sadece minibüs ve otomobiller kullanabilecek.


-OGS ve HGS ile ödeme yapılacak. Yolcular için ek ücret yok.


-Her 100 metrede bir yer alan acil durum telefonları, kamu anons sistemi, radyo anonsu ve GSM alt yapısı sayesinde yolculuk esnasında kesintisiz bir iletişim imkânı sağlanacak ve acil durumlarda bilgi akışı kesilmeyecek.


Tünel girişlerinde ve içinde 7/24 görev yapan İlk Müdahale Ekipleri olaylara hemen müdahale edecek.


-Projede iki milyon metreküp kazı yapıldı. 700 bin metreküp beton, 70 bin ton demir kullanıldı. Başka bir deyişle; 788 olimpik havuzu dolduracak kadar kazı yapıldı. 18 stadyum yapacak kadar beton ve 10 tane Eyfel Kulesi yapacak kadar demir kullanıldı.


-Tünel, Yap-İşlet-Devret modeliyle, 1 milyar 245 milyon dolarlık finansmanla gerçekleştirildi. Tasarım ve inşaatı gerçekleştiren şirket, 24 yıl 5 ay süreyle işletmesini üstlenecek. Süre bitince tünel kamuya devredilecek.


İLK GEÇİŞİ ERDOĞAN YAPMIŞTI


Tünelden karayoluyla ilk geçişi Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Başbakan Yıldırım, 8 Ekim'de gerçekleştirmişti.



Milliyet 


Geri Dön