22 / 11 / 2024
fuzul

Avrasya Tüneli'nde 2016'da teker döner!

Avrasya Tüneli'nde 2016'da teker döner!

ULAŞTIRMA, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Ağustos 2017’de bitmesi planlanan ‘Avrasya Tüneli’nin 2016 sonuna yetişeceği müjdesini verdi. Tünelden geçiş ücreti 4 dolar+KDV olarak belirlendi.




ULAŞTIRMA, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Nisan ayında deniz altında kazıları başlayan Boğaz’ın altından otomobillerin geçişine imkan sağlayacak Avrasya Tüneli’nin 2016 yılında tamamlanacağını söyledi. Elvan, geçiş ücreti 4 dolar artı KDV olacak tünelin, 2500 yıl içinde olası bütün depremlere dayanıklı olacağını anlattı.  Elvan, dün basın mensuplarıyla birlikte Avrasya Tüneli’nde incelemelerde bulundu. Deniz tabanının yaklaşık 25 metre altından toprağı kazarak ilerletilen tünelin üzerinde üzerinde sırasıyla 40 metrelik toprak ve deniz bulunuyor. Bakan Elvan, deniz altındaki çalışmaların 2015 yılı içinde tamamlanacağını belirterek, “Projenin tamamı aslında Ağustos 2017’de tamamlanacaktı. Ancak yüklenici firma bize söz verdi ve proje 2016 yılında bitecek.  Günde 100 bin aracın tüneli kullanmasını bekliyoruz” dedi. 


KAZILARDA HASSASIZ 


Göztepe-Kazlıçeşme arasındaki ulaşım mesafesini 15 dakikaya indirmesi planlanan tünelin inşasının 24 saat boyunca sürdüğünü belirten Elvan, çalışmaların şu anda deniz seviyesinin 95 metre altında devam ettiğini anlattı.  Marmaray  Projesi’nde olduğu gibi Avrasya Tüneli kazılarında da tarihi eser çıkma olasılığının sorulması üzerine Elvan, “Şu anda dolgu alanda kazılar yapıldığı için herhangi bir eser çıkmadı. Biz bu konuda çok hassas davranıyoruz. Kazılarımız UNESCO ve Koruma Kurulu gözetiminde yapılıyor” yanıtını verdi. Bakan Elvan, Avrasya Tüneli’nin İstanbul trafiğini rahatlatacağını belirterek, “İstanbul’daki diğer köprü yoğunluklarının yüzde 10 azalacağını tahmin ediyoruz” dedi.



İstanbul trafiği için yeni müjde


BAKAN Elvan, Bakanlık olarak İstanbul trafiği için ayrı bir birim kurduklarını anlatarak, önümüzdeki 1.5 ay içinde sürpriz projelerin açıklanacağı müjdesini verdi. Marmaray’ın Gebze-Halkalı ayağının yapımındaki iş yavaşlatmaya yönelik Elvan, ilgili firmanın uyarıldığını bildirdirdi. Elvan, özelleştirme listesine alınan Haydarpaşa Garı ile ilgili soruya şu yanıtı verdi, “Bakanlık olarak böyle bir gündemimiz yok. Bize bir talep gelmedi.”


Avrasya Tüneli’nde, sismik hareketlere karşı yeni bir mekanizma kullanılıyor. Fotoğrafta görülen mekanizma, deprem halinde beton yapının esnemesi ya da büzülmesi gerekiyorsa bunu sağlıyor.


 

Hürriyet


Geri Dön