Avrasya Tüneli'nin su altındaki bin 180 metrelik kısmı tamamlandı!
Avrasya Tüneli Projesi boğazın 106 metre altında devam ediyor. Toplam 5 bin 400 metre uzunluğundaki tünelin su altındaki bölümü 3 bin 340 metre. Dev tırtılla yapılan kazılarda bin 180 metrelik kısım ise tamamlandı...
İstanbul Boğazı'nı tüp geçişle bağlayacak 'Avrasya Tüneli Projesi' boğazın 106 metre altında devam ediyor. Toplam 5 bin 400 metre uzunluğundaki tünelin su altındaki bölümü 3 bin 340 metre. Dev tırtılla yapılan kazılarda bin 180 metrelik kısım ise tamamlandı.
Asya ve Avrupa'yı ilk defa deniz tabanının altından karayoluyla birbirine bağlayacak projenin çalışmaları yer altında ve yüzeyde devam ediyor. Toplam tünel uzunluğu 5 bin 400 metre olan projenin Boğazın altında kalan kısmı 3 bin 340 metre... Bağlantı yollarıyla toplamda 14 bin 600 metrelik uzunluğa sahip olacak Avrasya Tüneli Projesi'nin en derin noktası, İstanbul Boğazı'nın 106,4 metre derinliğinde yer alacak. Şu ana kadar Avrasya Tüneli çalışmalarında deniz tabanı altında bin 180 metreye ulaşıldı. Toplam 5 bin 400 metre olacak ve 3 bin 340 metresi deniz altından geçecek tünelin bin 180 metresi tamamlandı. Boğaz altında kazılması gereken 2 bin 160 metre kaldı.
TÜNELİ DEV TIRTIL AÇIYOR
Bağlantı yollarıyla toplamda 14 bin 600 metre uzunluğuna ulaşacak Avrasya Tüneli, Türk-Güney Kore ortaklığıyla 1,3 milyar dolara mal olacak. Avrasya Tüneli projesiyle Kazlıçeşme ile Göztepe arası ulaşım süresi 15 dakikaya inecek. Projede bin 310 personel çalışıyor. Tek vardiyada 40 kişi, bağlantı yolu tünellerinde ise tek vardiyada 50 kişi çalışıyor. Şantiyelerde çalışmalar 24 saat boyunca devam ediyor. Tünelde 17 ekskavatör, 15 vinç, 6 kamyon çalışıyor. Tüneli 120 metre uzunluğundaki tünel açma makinesi "Tırtıl" açıyor
15 DAKİKADA GEÇİLECEK
Projeyi, Türk-Güney Kore ortaklığı 1,3 milyar dolara inşa ediyor. Geçiş ücreti, otomobiller için 4 dolar+KDV ve minibüsler için 6 dolar+KDV tutarı karşılığı Türk Lirası olacak. Asya ve Avrupa yakaları arasında 100 dakikaya varan ulaşım süresini 15 dakikaya inecek.
DEVLETTEN KURUŞ ÇIKMIYOR
Temeli 26 Şubat 2011'de atılan proje Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılıyor. Proje bittiğinde 24 yıl 5 ay süreyle işletmesini Türkiye'den Yapı Merkezi ve Güney Kore'den SK E&C'nin kurduğu Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım AŞ (ATAŞ) tarafından yapılacak.
Sabah