Genel

AYD - AVM Endeksi Mart 2011 sonuçları açıklandı!

Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi ’nin Mart ayı sonuçları açıklandı. Verilere göre 2010 yılının ilk çeyreğine kıyasla 2011 yılının ilk çeyreğinde %15 oranında artış yaşanmıştır....

 2011 İlk çeyreğinde 2010 'a göre %15 artış yaşandı …

Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi 'nin Mart ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli yayınlanan verilere göre 2010 yılının ilk çeyreğine kıyasla 2011 yılının ilk çeyreğinde %15 oranında artış yaşanmıştır. Bu artışın en önemli sebebi ise ayakkabı-çanta ve yiyecek-içecek kategorilerinde gerçekleşen ciro artışlarıdır.


İstanbul Shopping Fest 'te daha çok ayakkabı-çanta satın aldık …

Geçen yılın Mart ayına göre   2011 Mart ayında ayakkabı ve çanta kategorisi ciroları %23, AVM 'lerdeki yiyecek-içecek alanlarının ciroları %15, giyim ve aksesuar ciroları %13, teknoloji market ve elektrikli eşyalar cirolarında ise %12, hipermarket, süpermarket ve şarküteri ciroları %4 'lük bir artış yaşanmış oldu. Son olarak AVM içerisindeki diğer mağazaların cirolarında da geçen yılın Mart ayına göre   %3 'lük bir artış yaşandı.


Geçen yılın Mart ayına göre 2011 Mart ayında AVM ziyaretlerinde %2 'lik bir artış gerçekleşti …

Geçen senenin Mart ayıyla karşılaştırıldığında, bu ay ziyaretçi endeksinde %2 'lik artış olduğu görüldü. 2011 şžubat ayına göre ise; AVM ziyaretçi endeksi %2 'lik düşüşle 97 'den 95 puana geriledi.


AVM Endeksi Mart ayı sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hakan Kodal “Mart ayı ve ilk çeyrek sonuçları ümit verici. Ziyaretçi tarafında artış olmamasına rağmen cirolar artıyor. Halen istediğimiz seviyede değiliz ancak özellikle bu yılın ikinci yarısı daha iyi olacak. İstanbul Shopping Fest 'in ise, genel cirolara baktığımızda, Mart ayına etkisi az, yeni sezon olması nedeni ile Nisan 'da daha çok artış olacaktır. Detayda baktığımızda ise, İstanbul Shopping Fest 'in özellikle ayakkabı, çanta, yiyecek ve hazır giyime olumlu yansıdığını görüyoruz. Özellikle, İstanbul Shopping Fest 'e özel etkili indirim ve kampanya yapan markalarda ciro artışları çok daha yüksek gerçekleşti ” dedi.