Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu 2016'nın ilk yarısında açılacak!
Demir İpek Yolu olarak da adlandırılan Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Hattı'nın 2016'nın ilk yarısında açılması planlanıyor.
Demir İpek Yolu olarak da adlandırılan Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Hattı'nın 2016'nın ilk yarısında açılması planlanıyor.
Bakü-Tiflis-Ceyhan ve Bakü-Tiflis-Erzurum Projeleri'nden sonra her üç ülkenin gerçekleştirdiği üçüncü büyük proje olan BTK demiryolu; Türkiye, Azerbaycan ve Gürcistan için olduğu kadar bölge için de büyük önem taşıyor. BTK Projesi'nin hayata geçirilmesi ve bu projeleri destekleyen diğer demiryolu projelerinin inşasıyla; Avrupa'dan Çin'e demiryoluyla kesintisiz yük taşınması mümkün hale gelecek.
BTK demiryolu hattı Azerbaycan'ın başkenti Bakü şehrinden Gürcistan'ın Tiflis ve Ahılkelek şehirlerinden geçerek Türkiye'nin Kars şehrine ulaşacak. Boğaz Tüp Geçişini sağlayan Marmaray projesi ile de entegre çalışacak BTK'yla orta vadede yıllık 3 milyon ton yük taşınması hedefleniyor. BTK Demiryolu hattının tamamlanmasıyla birlikte Kars Doğu'nun önemli ticaret merkezlerinden biri olacak ve binlerce insan demiryolu hattında istihdam edilecek.
Sabah
Haber Akşam'da şu şekilde yer aldı;
Asya ve Uzakdoğu ülkelerinin, Avrupa ile demiryolu bağlantısında tek seçenek olan Rusya rotasını sonlandıracak "İpek Yolu" projesi, tamamlanma aşamasına geldi. Çin'in başkenti Pekin'den İngiltere'nin başkenti Londra'ya kadar kesintisiz demiryolu bağlantısı sağlayacak olan "İpek Yolu" projesinin, en önemli ayağını oluşturan Bakü-Tiflis-Kars Tren Hattı, İlbahar'da hizmete giriyor. Hattın açılışıyla birlikte, uluslararası taşımacılıkta dünyanın en eski ticaret rotası olan ve Uzakdoğu ile Avrupa'yı birleştiren "İpek Yolu" demirağlarla yeniden kullanılacak.
MANŞ'TAN GEÇECEK
AKŞAM'ın diplomatik kaynaklardan edindiği bilgilere göre, Temeli 24 Temmuz 2008 tarihinde atılan demiryolu hattı, büyük oranda tamamlandı ve test sürüşleri başladı. Bakü-Tiflis-Kars hattının hizmete açılmasıyla birlikte, Çin'in Pekin kentinden hareket edecek bir tren, sırasıyla Kazakistan, Özbekistan, Türkmenistan, Azerbaycan ve Gürcistan'dan geçerek Türkiye'ye girecek. Anadolu'yu geçerek Trakya üzerinden Yunanistan'a girecek olan tren, önce İtalya ardından Fransa hattını kullanarak, Manş Deniz Tüneli'nden İngiltere'ye ulaşacak.
Rusya tekeli son buluyor
İpek Yolu Hattı'nın hizmete girmesiyle birlikte, halen Asya ve Uzakdoğu ile Avrupa arasındaki tek seçenek olan Rusya güzergahının "tekeli" de sona erecek. Rusya seçeneğinden daha kısa ve teknoloji olarak daha ileri olan İpek Yolu Projesi, Türkiye'nin bölgesel etkinliğini de güçlendirecek. Asya ve Uzakdoğu'yu demiryolu ile Avrupa'ya bağlayan ve Ermenistan üzerinden geçerek Türkiye'ye ulaşan güzergah ise Ermenistan'ın Azerbaycan topraklarını işgalinin ardından, Türkiye-Ermenistan sınırının kapatılması nedeniyle devre dışı kalmıştı.
Akşam