23 / 12 / 2024

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı Projesi ne zaman bitecek?

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı Projesi ne zaman bitecek?

Binali Yıldırım, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı Projesinde arzu etmedikleri gecikmeler yaşandığını ancak projenin tamamlanması için hiçbir engel kalmadığını belirterek, "2016'nın sonu itibarıyla trenleri yürütmüş olacağız" dedi.



Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı Projesinde arzu etmedikleri gecikmeler yaşandığını ancak projenin tamamlanması için hiçbir engel kalmadığını belirterek, "Gecikmeleri geride bırakacak tedbirleri aldık ve 2016'nın sonu itibarıyla burada trenleri yürütmüş olacağız" dedi.


Türk Konseyi Ulaştırma Bakanları Toplantısına katılan Yıldırım, toplantının açılışından sonra gazetecilerin sorularını yanıtladı.


Yıldırım, "Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı Projesi ne zaman bitecek?" sorusu üzerine,  "Projede bazı arzu etmediğimiz gecikmeler oldu ancak bütün bu gecikmeleri geride bırakacak tedbirleri aldık ve bu sene sonu itibarıyla 2016'nın sonu itibarıyla burada trenleri yürütmüş olacağız.Öncelikle yük taşımacılığı daha sonra da yolcu taşımacılığı mümkün hale gelecek. dolayısıyla geçmişten kaynaklanan sorunlar tamamen çözülmüş oldu. Önümüzde işin tamamlanması için bir engel kalmadı" dedi.



İstanbul-Selanik hızlı tren hattı

Yıldırım, dün gece Başbakan Ahmet Davutoğlu ile Yunanistan Başbakanı Aleksis Çipras'ın da katıldığı,  İzmir  Ticaret Odası ve TOBB'un ev sahipliğinde İzmir'de düzenlenen Türkiye-Yunanistan dostluk gala yemeğinde Davutoğlu'nun "Selanik ile İstanbul arasında hızlı tren planlıyoruz" sözünün hatırlatılması üzerine şu ifadeleri kullandı:


"Sayın Başbakanımız ile Yunanistan Başbakanının dünkü görüşme öncesinde ortak bir görüş olarak ifade ettikleri bir projedir. Esasen biz İstanbul'dan Edirne'ye kadar yüksek hızlı tren yapımını bu sene başlatacağız. Bu proje Türkiye tarafından bahsedilen projenin önemli bir bölümünü oluşturuyor. Benzer şekilde Avrupa Birliği Ortaklık Öncesi Katılım Fonlarını kullanmak suretiyle Yunanistan'da da devamı yapılınca bahsedilen proje gerçekleşmiş olacak. Bizim tarafta zaten belirli bir aşamaya geldi. Benzer şekilde Yunanistan tarafı da bu çalışmaları başlatırsa ümit ederim bir kaç sene içerisinde bu proje tamamlanmış olur. Ve böylece Türk-Yunan dostluğunun bir göstergesi olarak bu hat devreye girmiş olur."


Selanik ile İstanbul arasına hızlı tren geliyor!



AA



Haber Star Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Kars-Tiflis-Bakü demiryolu hattının yıl sonunda tamamlanacağını söyledi. Yıldırım, "Öncelikle trenle yük taşımacılığı, daha sonra da yolcu taşımacılığı mümkün hale gelecek” dedi.


Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Türk Konseyi Ulaştırma Bakanları Toplantısı’nda gazetecilerin sorularını yanıtladı.

 

“KARS-TİFLİS-BAKÜ DEMİRYOLU 2016 SONUNDA TAMAMLANACAK”

Kars-Tiflis-Bakü Demiryolu hattı ile ilgili önemli açıklamalarda bulunan Yıldırım, “Bu demiryolunun tamamlanması ile birlikte Avrupa ile Uzakdoğu arasında Kafkaslar üzerinden doğrudan bağlantı gerçekleşmiş oluyor. Bu proje sadece Azerbaycan’ın, Türkiye’nin, Gürcistan’ın projesi değil. Bu proje Uzak Doğu, Orta Asya ve Avrupa’nın ortak projesi. Bu halkayı tamamlamadığımız zaman ipek yolu eksik kalmış olacak. Projede bazı arzu etmediğimiz gecikmeler oldu. Tedbirler aldık. 2016 sonu itibariyle burada trenleri yürütmüş olacağız. Öncelikle trenle yük taşımacılığı, daha sonra da yolcu taşımacılığı mümkün hale gelecek. Geçmişten kaynaklanan sorunlar tamamen çözülmüş oldu. Önümüzde işin tamamlanması için engel kalmadı” diye konuştu.

 

“İSTANBUL-SELANİK HIZLI TREN PROJESİ BİRKAÇ SENEDE TAMAMLANMIŞ OLUR”

Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun Yunanistan Başbakanı Aleksis Çipras ile görüşmesinin ardından açıkladığı “Selanik İstanbul arası hızlı tren hattı” projesinin ayrıntıların da veren Bakan Yıldırım, “Sayın Başbakanımız ve Yunanistan Başbakanı’nın dün görüşmesinde ortak bir görüş olarak ifade ettikleri bir projedir. Esasen biz İstanbul’dan Edirne’ye kadar yüksek hızlı tren yapımını bu sene başlatacağız. Bu proje Türkiye tarafından bahsedilen projenin önemli bir bölümünü oluşturuyor. Benzer şekilde AB ortaklık öncesi katılım fonlarını kullanmak suretiyle Yunanistan’da da devamı yapılınca bahsedilen proje gerçekleşmiş olacak. Dolayısıyla bizim tarafta zaten belirli bir aşamaya geldi. Benzer şekilde Yunanistan tarafı da bu çalışmaları başlatırsa ümit ediyorum birkaç senede bu proje tamamlanmış olur. Böylece Türk-Yunan dostluğunun göstergesi olarak bu hat devreye girmiş olur” ifadelerini kullandı.

 

3 KÖPRÜNÜN GEÇİŞ ÜCRETİ

Bakan Yıldırım, 3. Köprünün geçiş ücretleri ile ilgili eleştirilere de yanıt vererek, şunları söyledi: “Bunlar köprünün devamı olan yollarla ilgili yapılan sözleşmesinde kararlaştırılan hususlar. Dolayısıyla bu köprüyü devletin bütçesinden yapmıyoruz. Bu köprünün bir maliyeti var. Bu maliyet, köprüyü işletmek ve işletirken de köprüyü kullanacak araçlardan ücret almak suretiyle karşılanacak. Dolayısıyla burada şaşılacak ya da yadırganacak bir şey yok. Her hizmetin bir bedeli var. Paranız varsa bütçenizden yaparsanız o bedeli süspanse edersiniz. Eğer yoksa yeterli kaynağınız özel sektörle ortaklık şeklinde yaparsınız. Bir an önce hizmet devreye girer. Bu proje çok başarılı bir projedir. Dünyada rekor sürede yapılan bir köprüdür. Bu köprünün devreye girmesiyle yılda İstanbul’da zaman kaybından trafik sıkışıklığındaki yakıt kaybından 3 milyar TL tasarruf sağlanacak. Bunu göz önüne aldığınızda 2 sene içinde köprü bedavaya geliyor. En pahalı hizmet olmayan hizmettir”.


Star



Haber Vatan'da şu şekilde yer aldı;


Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Türk Konseyi Ulaştırma Bakanları Toplantısı’nda gazetecilerin sorularını yanıtladı.

 

“KARS-TİFLİS-BAKÜ DEMİRYOLU 2016 SONUNDA TAMAMLANACAK”

 Kars-Tiflis-Bakü Demiryolu hattı ile ilgili önemli açıklamalarda bulunan Yıldırım, “Bu demiryolunun tamamlanması ile birlikte Avrupa ile Uzakdoğu arasında Kafkaslar üzerinden doğrudan bağlantı gerçekleşmiş oluyor. Bu proje sadece Azerbaycan’ın, Türkiye’nin, Gürcistan’ın projesi değil. Bu proje Uzak Doğu, Orta Asya ve Avrupa’nın ortak projesi. Bu halkayı tamamlamadığımız zaman ipek yolu eksik kalmış olacak. Projede bazı arzu etmediğimiz gecikmeler oldu. Tedbirler aldık. 2016 sonu itibariyle burada trenleri yürütmüş olacağız. Öncelikle trenle yük taşımacılığı, daha sonra da yolcu taşımacılığı mümkün hale gelecek. Geçmişten kaynaklanan sorunlar tamamen çözülmüş oldu. Önümüzde işin tamamlanması için engel kalmadı” diye konuştu.

 

“İSTANBUL-SELANİK HIZLI TREN PROJESİ BİRKAÇ SENEDE TAMAMLANMIŞ OLUR” 

Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun Yunanistan Başbakanı Aleksis Çipras ile görüşmesinin ardından açıkladığı “Selanik İstanbul arası hızlı tren hattı” projesinin ayrıntıların da veren Bakan Yıldırım, “Sayın Başbakanımız ve Yunanistan Başbakanı’nın dün görüşmesinde ortak bir görüş olarak ifade ettikleri bir projedir. Esasen biz İstanbul’dan Edirne’ye kadar yüksek hızlı tren yapımını bu sene başlatacağız. Bu proje Türkiye tarafından bahsedilen projenin önemli bir bölümünü oluşturuyor. Benzer şekilde AB ortaklık öncesi katılım fonlarını kullanmak suretiyle Yunanistan’da da devamı yapılınca bahsedilen proje gerçekleşmiş olacak. Dolayısıyla bizim tarafta zaten belirli bir aşamaya geldi. Benzer şekilde Yunanistan tarafı da bu çalışmaları başlatırsa ümit ediyorum birkaç senede bu proje tamamlanmış olur. Böylece Türk-Yunan dostluğunun göstergesi olarak bu hat devreye girmiş olur” ifadelerini kullandı.

 

3. KÖPRÜNÜN GEÇİŞ ÜCRETİ 

Bakan Yıldırım, 3. Köprünün geçiş ücretleri ile ilgili eleştirilere de yanıt vererek, şunları söyledi:

 

“Bunlar köprünün devamı olan yollarla ilgili yapılan sözleşmesinde kararlaştırılan hususlar. Dolayısıyla bu köprüyü devletin bütçesinden yapmıyoruz. Bu köprünün bir maliyeti var. Bu maliyet, köprüyü işletmek ve işletirken de köprüyü kullanacak araçlardan ücret almak suretiyle karşılanacak. Dolayısıyla burada şaşılacak ya da yadırganacak bir şey yok. Her hizmetin bir bedeli var. Paranız varsa bütçenizden yaparsanız o bedeli süspanse edersiniz. Eğer yoksa yeterli kaynağınız özel sektörle ortaklık şeklinde yaparsınız. Bir an önce hizmet devreye girer. Bu proje çok başarılı bir projedir. Dünyada rekor sürede yapılan bir köprüdür. Bu köprünün devreye girmesiyle yılda İstanbul’da zaman kaybından trafik sıkışıklığındaki yakıt kaybından 3 milyar TL tasarruf sağlanacak. Bunu göz önüne aldığınızda 2 sene içinde köprü bedavaya geliyor. En pahalı hizmet olmayan hizmettir”.


Vatan 



Haber Star'da şu şekilde yer aldı;


Türk Konseyi üyesi ülkelerin 3’üncü Ulaştırma Bakanları Toplantısı’nda konuşan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Anadolu, Kafkasya, Orta Asya ve hatta Çin’in batısına kadar olan bölgenin gelecekte hem taşımacılık hem ticaret hem turizm bakımından çok daha önemli hale geleceğini ve çok daha fazla konuşulacağını belirtti.


Bakan Yıldırım, şunları söyledi: “Çin’den kalkan bir tren Hazar’ı, Bakü-Tiflis-Kars’ı geçerek Anadolu topraklarına, orandan da Marmaray’dan Balkanlar’a ve Avrupa’nın batısına kadar kesintisiz gidebilecek. Birkaç yıl sonra Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçecek, daha kısa sürede Avrupa demiryolu ağına entegre olabilecek. Çin Denizi’nin kıyısından kalkan bir tren Avrupa’nın kuzeybatısına kadar, çok değil 5-6 yıl içinde, en fazla 15 günde ulaşmış olacak.”


-BAKÜ-TİFLİS-KARS’TA TRENLER BU YIL YÜRÜR

Gazetecilerin “Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı Projesi ne zaman bitecek” sorusu üzerine Yıldırım “Projede bazı arzu etmediğimiz gecikmeler oldu ancak bütün bu gecikmeleri geride bırakacak tedbirleri aldık ve bu sene sonu itibariyle burada trenleri yürütmüş olacağız. Öncelikle yük taşımacılığı daha sonra da yolcu taşımacılığı mümkün hale gelecek” cevabını verdi.


-İSTANBUL-SELANİK HIZLI TREN PROJESİ

‘Selanik ile İstanbul arasında hızlı tren’le ilgili de Yıldırım “Sayın Başbakanımız ile Yunanistan Başbakanının ortak bir görüş olarak ifade ettikleri bir projedir. Esasen biz İstanbul’dan Edirne’ye kadar yüksek hızlı tren yapımını bu sene başlatacağız. Benzer şekilde Avrupa Birliği Ortaklık Öncesi Katılım Fonlarını kullanmak suretiyle Yunanistan’da da devamı yapılınca bahsedilen proje gerçekleşmiş olacak” dedi.


-3. KÖPRÜ 2 YILDA BEDAVAYA GELİYOR

Üçüncü Köprü geçiş ücretleriyle ilgili de Yıldırım “Köprüyü devletin bütçesinden yapmıyoruz, bunun bir maliyeti var. Bu maliyet de köprüyü kullanan araçlardan ücret almak suretiyle karşılanacak” dedi. Yıldırım “Köprünün devreye girmesiyle beraber İstanbul’da zaman kaybından, trafik sıkışıklığındaki yakıt kaybından yılda 3 milyar lira tasarruf sağlanacak. Bunu göz önüne aldığınızda 2 yıl içerisinde köprü bedavaya geliyor. Şunu da vatandaşlarımızın bilmesini isterim; En pahalı hizmet olmayan hizmettir” dedi. 




Star


Geri Dön