22 / 11 / 2024
fuzul

Başbakan Erdoğan Batıkent Sincan metrosunun test sürüşünü yaptı!

Başbakan Erdoğan Batıkent Sincan metrosunun test sürüşünü yaptı!

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, yapım aşaması süren Batıkent-Sincan arasındaki metro hattında test sürüş gerçekleştirerek, son durak olan Törekent istasyonunda Batıkent-Sincan metrosu hakkında bilgi verdi...





Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Başkent Ankara'nın en geç 2014 yılı sonuna kadar yeni metro hatlarıyla buluşacağını söyledi. Yapım aşaması süren Batıkent-Sincan arasındaki metro hattında test sürüş gerçekleştiren Erdoğan, son durak olan Törekent istasyonunda Batıkent-Sincan ve çalışmaları devam eden diğer hatlar hakkında bilgi verdi. Erdoğan, "Özellikle bu yıl başı itibariyle bir süreç başlıyor. 2014 ortalarında en geç sonuna kadar da diğer ifade ettiğimiz istasyonlar açılmak suretiyle, Ankaramızı da çok büyük bir bölümü bu şekilde metro ile donatmış olacağız." dedi.


Başbakan Erdoğan, Batıkent metro durağından binerek test sürüşü ile Sincan tarafındaki son durak olan Törekent istasyonuna metro ile geldi. Burada yapılan çalışmalarla ilgili tabloları inceleyen Erdoğan, kısa bir basın toplantısı düzenleyerek yapılan çalışmalar hakkında bilgi verdi. İlk olarak Batıkent-Sincan hattı hakkında bilgi veren Erdoğan, "Batıkent Sincan arasında  Ankara  Metrosu'nun bir test sürüşünü gerçekleştirmiş olduk. Yılbaşından itibaren normal sürüşlerine başlayacak. Tabi metroların Ankara Büyükşehir Belediyesi'nden Ulaştırma Bakanlığı'na devir tarihi 25 Nisan 2011'dir. O günden bugüne, vadeler gerçekleştirilmiş ve toplam bütçesi bu metroların 2 milyar 565 milyon liradır. Batıkent - Sincan metrosu hattının uzunluğu 15,5 kilometredir. Bu aradaki istasyon sayısı 11. Yer teslim tarihi 28 Şubat 2012. Şu anda da test çalışmaları yapılması hasebiyle işletmeye tamamıyla alınması da yılbaşı itibariyle." dedi.


Erdoğan, işin maliyeti konusunda ise şu bilgileri paylaştı: "İnşaat kısmı ihale bedeli 110 milyon 612 bin 560 lira. Sözleşmeye göre işin inşaat kısmının tamamlanma tarihi 27 Şubat 2014. Elektromekanik ve sinyalizasyon dahil hattın normal bitiş tarihi 2014 sonuydu.Hat bir yıl erken bitirilmiş oluyor. Bu işe ne kadar önem verdiğimizin, ne kadar bu işe gayretle; gerek bakanlığımız gerek büyükşehir gerekse bu noktada yüklenici firmanın sarıldığının bir ispatıdır.”


KIZILAY ÇAYYOLU HATTI DA BİR YIL ERKEN BİTECEK


Ardından Kızılay – Çayyolu hattı hakkında bilgi veren Erdoğan, “Kızılay Çayyolu metrosu; hattın uzunluğu 16,5 kilometre, istasyon sayısı 11, yer teslim tarihi 28 Şubat 2012. İnşaat kısmı tamamlama işi ihale bedeli 131 milyon 964 bin 111 lira. Sözleşmeye göre tamamlama tarihi 28 şubat 2014. Hattın normal bitiş tarihi 2014 sonuydu. Onu da inşallah, bir yıl önce bitirmiş olacağız. Bu noktada yine arkadaşlarımın bana verdiği bilgi ve teminat bu. Orada da erken bitirme gayreti var.” dedi.


TANDOĞAN-KEÇİÖREN 


Erdoğan ardından Tandoğan – Keçiören hattı hakkında bilgi verdi: “Ayrıca bu arada bir diğer hat Tandoğan - Keçiören arasındaki metro. Burada da hattın uzunluğu 11,5 kilometre. İstasyon sayısı 10. Yer teslim tarihi 2012. İhale bedeli 274 milyon 630 bin lira. Tamamlanma tarihi sözleşmeye göre 8 Haziran 2014’tür. Bugün itibariyle fiziki gerçekleşme oranı yüzde 59'dur. Onun da yarıdan fazlası gerçekleşmiş durumda. Hattın 2014 yılı içinde bitirilmesi hedeflenmektedir. 2014 sonuna gelmeden bitirmeyi hedefliyoruz.”


24 ARAÇ TESLİM EDİLMİŞ DURUMDA


Başbakan Erdoğan, konuşmasında araç sayıları hakkındaki rakamları da paylaştı: “Ankara metrolarının araç alım işinde bir incelik var. Araç sayısı 324’tür. İhale bedeli 391 milyon 231 bin dolardır. Bir araç bedeli bir milyon 207 bin 500 dolardır. Sözleşme tarihi 13 Ağustos 2012. İlk araç teslim tarihi 13 Nisan 2014. İlk aracın teslim tarihi 27 Temmuz 2013. İlk aracın teslimi planlanandan 9 ay öne çekilmiştir. Bugüne kadar teslim edilen araç 24 adettir. Bu ay sonuna kadar teslim edilecek toplam araç 42 adet olacaktır.” 


ARAÇLARDA VE İSTASYONLARDA SELÇUKLU MOTİFLERİ OLACAK


Erdoğan ayrıca, alınacak araçlar hakkında da bilgi verdi: “Yeni araçlarda teknolojik yenilikler kapı üstlerinde dinamik yol haritası mevcuttur. Engelliler ve özel gruplar için uygulamalar burada var. Acil durumda sürücü ile haberleşme imkânı söz konusu. Araçlar arası yolcu geçişini sağlayan körük sistemi mevcut. Kapalı devre görüntüleme sistemi frenleme enerjisini geri kazanan daha az enerji harcayan araç, kompresörleri yağlı değil havalı yani çevreci araçtır. Araç iç mekan duvarlarında da bütün istasyonlarda ve araçlarda göreceğiz orada da Selçuklu motifleri söz konusudur.” 


Erdoğan son olarak da “Attığımız bu adımlarla özellikle Başkentimizin raylı sistemde nereden nereye ne kadar kısa zamanda geldiğini göstermesi bakımından çok büyük bir önem arz etmektedir. Özellikle iktidarımızın bu noktada Ankara’da Büyükşehir Belediyemiz ile yürütmüş olduğu bu sürecin önemini ifade etmek istiyorum. Özellikle bu yılbaşı itibariyle bir süreç başlıyor. 2014 ortalarında en geç sonuna kadar da diğer ifade ettiğimiz istasyonlar açılmak suretiyle Ankaramızı da çok büyük bir bölümü bu şekilde metro ile donatmış olacağız.” ifadelerini kullandı.


Zaman


Geri Dön