Başvuran herkese 1.611 lira ödeme yapılacak! Acele edin…
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Sosyal ve Ekonomik Destek adı altında SED ödemeleri yapıyor. Son olarak yapılan açıklamada bakanlık ekim ayında 349 milyon 452 bin TL ödendiğini duyurdu. Başvurular e-Devlet üzerinden alınacak.
Öğrencileri yakından ilgilendiren yeni bir gelişme var. İlkokul, ortaokul, lise ve üniversite öğrencilerine Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından ödemeler yapılıyor. Onaylanan ödemeler PTT üzerinden yatırılacak. Peki SED ödemelerine başvuru nasıl yapılır? SED ödemesi için başvuru şartları neler?
DESTEK ÖDEMESİ BAŞVURULARI NASIL YAPILIYOR?
Yapılan açıklamaya göre destek ödemesi başvurusu e-Devlet üzerinden yapılacak. e-Devlet sistemine T.C. Kimlik numarası ve şifre ile giriş yaptıktan sonra Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’na yönlendirecek sayfaya girmek gerekiyor. Sonrasında ‘sosyal ve ekonomik destek hizmeti ön başvurusu’ kısmına tıklayarak sağ üstte yer alan ‘yeni başvuru’ kısmında çıkan formun doldurulması gerekiyor. Formu doldurduktan sonra onaylamayı unutmayın.
SED YARDIMINA BAŞVURU ŞARTLARI NELER?
Sosyal ve Ekonomik Destek hizmetinden faydalanabilmek için bazı şartları taşımak gerekiyor. SED yardımı başvuru şartları nelerdir sorusunun yanıtı da şöyle:
Haklarında bakım tedbiri kararı verilen ve sosyal hizmet kuruluşlarında bakılan, desteklendikleri takdirde ailesi veya yakınları yanına verilebilecek çocuklar.
Maddi imkansızlık nedeniyle, desteklenmedikleri takdirde korunmaya muhtaç duruma düşecek olanlardan haklarında bakım tedbiri kararı alınmaksızın sosyal ve ekonomik destek hizmetinden faydalandırılarak ailesi veya yakınları tarafından bakılabilecek çocuklar.