23 / 12 / 2024

Belediye encümeni kimlerden oluşur?

Belediye encümeni kimlerden oluşur?

Belediye encümeni kimlerden oluşur? Belediye encümeninin görev ve yetkileri nelerdir? Yanıtı ve detayları haberimizde...



Belediye encümeni kimlerden oluşur?

Nüfusu yüz binin üzerinde olan belediyelerde gizli oyla seçilen üç üye, malî hizmetler birim amiri ve belediye başkanının birim amirleri arasından bir yıl için sseçilen iki üye olmak üzere yedi kişiden oluşuyor. Diğer belediyelerde ise encümen komisyonu, gizli oyla seçilen iki üye, malî hizmetler birim amiri ve belediye başkanının birim amirleri arasından bir yıl için seçilen bir üye olmak üzere beş kişiden oluşuyor.


Konu ile ilgili hükümler, Belediye Kanunu kapsamında 33. maddede yer alıyor.


Belediye encümeni

MADDE 33. — Belediye encümeni, belediye başkanının başkanlığında;

a) İl belediyelerinde ve nüfusu 100.000'in üzerindeki belediyelerde, belediye meclisinin her yıl kendi üyeleri arasından bir yıl için gizli oyla seçeceği üç üye, malî hizmetler birim amiri ve belediye başkanının birim amirleri arasından bir yıl için seçeceği iki üye olmak üzere yedi kişiden,


b) Diğer belediyelerde, belediye meclisinin her yıl kendi üyeleri arasından bir yıl için gizli oyla seçeceği iki üye, malî hizmetler birim amiri ve belediye başkanının birim amirleri arasından bir yıl için seçeceği bir üye olmak üzere beş kişiden,

Oluşur.


Belediye başkanının katılamadığı toplantılarda, belediye başkanının görevlendireceği başkan yardımcısı veya encümen üyesi, encümene başkanlık eder. Encümen toplantılarına gündemdeki konularla ilgili olarak ilgili birim amirleri, belediye başkanı tarafından oy hakkı olmaksızın görüşleri alınmak üzere çağrılabilir.


Encümenin görev ve yetkileri ise aynı kanunun 34. maddesi kapsamında yer alıyor;


Encümenin görev ve yetkileri

MADDE 34. — Belediye encümeninin görev ve yetkileri şunlardır:

a) Stratejik plân ve yıllık çalışma programı ile bütçe ve kesinhesabı inceleyip belediye meclisine görüş bildirmek.

b) Yıllık çalışma programına alınan işlerle ilgili kamulaştırma kararlarını almak ve uygulamak.

c) Öngörülmeyen giderler ödeneğinin harcama yerlerini belirlemek.

d) Bütçede fonksiyonel sınıflandırmanın ikinci düzeyleri arasında aktarma yapmak.

e) Kanunlarda öngörülen cezaları vermek.

f) Vergi, resim ve harçlar dışında kalan dava konusu olan belediye uyuşmazlıklarının anlaşma ile tasfiyesine karar vermek.

g) Taşınmaz mal satımına, trampasına ve tahsisine ilişkin meclis kararlarını uygulamak; süresi üç yılı geçmemek üzere kiralanmasına karar vermek.

h) Umuma açık yerlerin açılış ve kapanış saatlerini belirlemek.

i) Diğer kanunlarda belediye encümenine verilen görevleri yerine getirmek.




Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com



Geri Dön