TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, AVM sayısının çığ gibi arttığını belirterek, AVM'lerde yer almak isteyen esnafın masraflarının ağırlaştığını ve bununda cadde mağazacılığına hareket getirdiğini söyledi.
Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, AVM sayısının çığ gibi arttığını söyledi. Palandöken, "Yeni açılacaklarla birlikte 2017 yılında sayının 450'ye ulaşması öngörülüyor. Fakat AVM'lerde yer almak isteyenlerinde masrafları ağırlaşıyor. Ağır maliyet cadde mağazacılığına hareket getiriyor" dedi.
Yeni yapılacak AVM'lerin büyük metropollerde sitelerin yanına yapılmasının planlandığını, bu nedenle esnaf ve sanatkarın AVM'lerden uzak yeni dükkan açacak yer bulamadığını belirten Palandöken, "Yeni açılan AVM'lerin daha yatırım maliyetini çıkarmadan yanına birkaç yıl sonra yenileri yapılıyor. Şehrin konseptine uymayan AVM'lerin uzun süreli ve kalıcı olabilmeleri zaten mümkün değildir. 2014 yılında 338 olan AVM sayısı 2015 yılı sonunda toplam alanı 10 milyon 200 bin metrekareyi aşan 361 alışveriş merkezine ulaştı. Kiralanabilir alan olarak ölçülen Türkiye'nin perakende yoğunluğu ise 131 metrekare seviyesine çıktı. Ancak Ankara 300 metrekareye yaklaşan alışveriş alanı ile şampiyonluğunu korurken 10 yeni AVM daha geliyor. Henüz alışveriş merkezi olmayan 24 şehrimizin sayısı 20'ye iniyor. Burdur, Van, Çorum ve Yozgat da ilk kez AVM ile tanışacak. Açıldığı bölgede 57 işkolundaki esnafımızı olumsuz etkileyen AVM'lere yakın esnaf ve sanatkarımız şimdiden kara kara düşünüyor" diye açıklamasına devam etti.
AVM'lerin tüketim çılgınlığı yaşatarak aile bütçe açısından büyük olumsuzluklar yarattığını belirten TESK Genel Başkanı Palandöken sözlerini şöyle tamamladı: "AVM'ye giren vatandaş saatlerce içeride kalıyor. Çekici satış stratejileri ile kapıdan içeri giren harcamadan çıkamıyor. Ziyaretçilerin yüzde 70'i, 50 TL ile 200 TL arasında harcama yaptığı tespit edilmiş. 2014 yılında 1,7 milyar ziyaretçinin cebinden yaklaşık 90 milyar lira çıkmış. Taze para yabancı sermayenin perakende piyasasına girmesinin en önemli nedeni. Bir şey üretmeden rant elde ediyorlar. Son zamanlarda AVM'ye girecek yerli markalardan istenen ağır şartlar ve yüksek masraf, onları tekrar cadde mağazacılığına yöneltti. Cadde üstünde tekrar markaları gören vatandaşımızda memnun bu durumdan."
Yeni Şafak
Haber Yeni Akit Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
TÜRKİYE Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, her geçen gün alışveriş merkezi (AVM) sayısının çığ gibi arttığını belirterek, yeni açılacaklarla birlikte 2017 yılında AVM sayının 450'ye ulaşmasının öngörüldüğünü bildirdi. Palandöken, AVM'lerde dükkan masraflarının ağırlaştığını ifade ederek, ağır maliyetlerin cadde mağazacılığını harekete geçirdiğini, bunun da esnafa yarayacağını belirtti.
Yeni Akit
Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, yeni nesil yazar kasa kullanılması zorunluluğunun 1 Ocak 2016 tarihinde başlayacağına dikkati çekerek, uygulamanın 1 Ocak 2017 tarihine kadar bir yıl ertelenmesini istedi.
Palandöken, yaptığı yazılı açıklamada, neredeyse son bir yıldır ortaya çıkan seçim atmosferi ve ekonomideki belirsizliklerin esnafa olumsuz yansıdığını ve esnafın yeni yazar kasa alacak gücünün olmadığını aktardı.
Son aylarda özellikle terör olayları nedeniyle Doğu ve Güneydoğu'daki esnafın kepenk kapattığına işaret eden Palandöken, ülke genelindeki ekonomik belirsizliklerle beraber esnafın yeni yazar kasa alacak gücünün olmadığını ve 2 milyon yazar kasanın değişimi için en az 2,8 milyar liralık bir harcama gerekli olduğunu ifade etti.
Palandöken, esnafın durumunun yatırımı yapmaya hiç uygun olmadığını ve piyasada iş yapamadığını savunarak, "Bu nedenle yeni nesil yazar kasa kullanımının zorunluluğu ya bir yıl ertelensin ya da devlet değişime destek versin" değerlendirmesinde bulundu
Vatan
Haber Hürriyet gazetesinde şöyle yer aldı:
Ankara, AVM'nin de başkenti!
Ankara’nın 300 metrekareye yakın alışveriş alanı ile AVM liderliğini devam ettirdiğini kaydeden TESK Başkanı Bendevi Palandöken, “Ankara'ya 10 yeni AVM daha açılacak. Yeni açılan AVM’lerin daha yatırım maliyetini çıkarmadan yanına birkaç yıl sonra yenileri yapılıyor” eleştirisinde bulundu.
Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, AVM sayısının çığ gibi arttığını söyledi. Palandöken, "Yeni açılacaklarla birlikte 2017 yılında sayının 450'ye ulaşması öngörülüyor. Fakat AVM'lerde yer almak isteyenlerin masrafları ağırlaşıyor. Ağır maliyet cadde mağazacılığına hareket getiriyor” dedi. Yeni yapılacak AVM'lerin büyük metropollerde sitelerin yanına yapılmasının planlandığını, bu nedenle esnaf ve sanatkarın AVM'lerden uzak yeni dükkan açacak yer bulamadığını belirten Palandöken şunları söyledi:
“Yeni açılan AVM'lerin daha yatırım maliyetini çıkarmadan yanına birkaç yıl sonra yenileri yapılıyor. Şehrin konseptine uymayan AVM'lerin uzun süreli ve kalıcı olabilmeleri zaten mümkün değildir. 2014 yılında 338 olan AVM sayısı 2015 yılı sonunda toplam alanı 10 milyon 200 bin metrekareyi aşan 361 alışveriş merkezine ulaştı. Kiralanabilir alan olarak ölçülen Türkiye'nin perakende yoğunluğu ise 131 metrekare seviyesine çıktı. Ancak Ankara 300 metrekareye yaklaşan alışveriş alanı ile şampiyonluğunu korurken 10 yeni AVM daha geliyor. Henüz alışveriş merkezi olmayan 24 şehrimizin sayısı 20'ye iniyor. Burdur, Van, Çorum ve Yozgat da ilk kez AVM ile tanışacak. Açıldığı bölgede 57 işkolundaki esnafımızı olumsuz etkileyen AVM'lere yakın esnaf ve sanatkarımız şimdiden kara kara düşünüyor.
CEPTEN 90 MİLYAR LİRA ÇIKTI
AVM'lerin tüketim çılgınlığı yaşatarak aile bütçe açısından büyük olumsuzluklar yaratıyor. AVM'ye giren vatandaş saatlerce içeride kalıyor. Çekici satış stratejileri ile kapıdan içeri giren harcamadan çıkamıyor. Ziyaretçilerin yüzde 70'i, 50 TL ile 200 TL arasında harcama yaptığı tespit edilmiş. 2014 yılında 1,7 milyar ziyaretçinin cebinden yaklaşık 90 milyar lira çıkmış.
CADDE MAĞAZACILIĞINA YÖNELTTİ
Taze para yabancı sermayenin perakende piyasasına girmesinin en önemli nedeni. Bir şey üretmeden rant elde ediyorlar. Son zamanlarda AVM'ye girecek yerli markalardan istenen ağır şartlar ve yüksek masraf, onları tekrar cadde mağazacılığına yöneltti. Cadde üstünde tekrar markaları gören vatandaşımızda memnun bu durumdan.”
Hürriyet