28 / 04 / 2024

Bergama-Soma Demiryolu projesi meclis gündeminde!

Bergama-Soma Demiryolu projesi meclis gündeminde!

Bergama-Soma Demiryolu projesi meclis gündemine taşındı. CHP'li Sındır, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...



CHP  İzmir  Milletvekili Kamil Okyay Sındır, Bergama-Soma Demiryolu projesine ilişkin soru önergesi verdi. Sındır, sorusunun Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu tarafından yanıtlandırılmasını istedi.

CHP'li Sındır, ''Aşağıda yazılı yer alan “Bergama-Soma Demiryolu Projesi” ile ilgili sorularımın Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Adil Karaismailoğlu tarafından, Anayasa'nın 98. ve TBMM İçtüzüğünün 99.maddeleri gereğince yazılı olarak yanıtlanmasını saygıyla dilerim'' diye konuştu. 

Sındır, açıklamalarına şu şekilde devam etti: ''İl ve ilçeler arasında hızlı, güvenilir, konforlu ve rahat bir şekilde yapılan ulaştırma seçenekleri arasında hiç şüphesiz demiryolu ulaşımı gelmektedir. Demiryolları raya bağlı ulaşım nedeniyle iklim koşullarından kar, donma, yağmur gibi etkilenmemektedir. Karayolu ulaşımı ile kıyaslandığında ise daha güvenli bir ulaşım imkanı sunmaktadır. Vagon sayısı nedeniyle bir seferde çok fazla yolcunun bir yerden başka bir noktaya taşınmasına, yolculuk yapmasına imkan tanır. Ülkemizde her açılan yeni hat o yerin ekonomisine katkı sunarken, bölgenin de cazibesini önemli oranda artırmaktadır. Yolcu taşımacılığının yanında yük taşımacılığına da olanak sağlaması açısından demiryolu ulaşımının önemi büyüktür. Yük taşımacılığı hammadde, malzeme, ara mamul ve mamullerin etkin bir biçimde hareket etmesi ve zamanında teslim edilmesini sağlamak üzere tedarik zincirinin anahtar bir unsuru özelliğini taşımaktadır. İzmir, tarih boyunca deniz ticaretinde her zaman önemli kentlerden biri olmuştur. Anadolu'da yetiştirilen ve imal edilen tüm ihraç malları İzmir limanlarından çıkarak dünya pazarlarıyladır. Ege Bölgesi'nde demiryolu ağının son varis noktası İzmir Limanı'dır. Osmanlı döneminden başlamak üzere Cumhuriyet dönemiyle birlikte demiryolu yatırımları ekonomik kalkınmanın en önemli göstergeleri arasında yer almıştır. Ticari malların nakliyesinde olduğu kadar, yolcu taşımacılığında da etkin şekilde kullanılan demiryolları, en akılcı çözümlerin başında gelmektedir. Bu noktadan hareketle, TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından 2018-2022 yılları arasında 11,748,000 TL bütçeyle “ÇED, Etüd Proje, Fizibilite Etüdü” yapılacağı duyurulan 2015E01-2274 Proje No'lu "Bergama-Soma Demiryolu Projesi”ne henüz başlanmamış olup başlayacağı tarihte de hangi özelliklere sahip olacağı henüz bilinmemektedir.''

Bergama-Soma Demiryolu projesi meclis gündeminde!

CHP İzmir Milletvekili Kamil Okyay Sındır'ın soruları:

1. Bergama-Soma demiryolu hattı projesi için ihale yapılmış mıdır? İhaleye hangi tarihte çıkılmıştır? İhaleyi hangi firma/firmalar kazanmıştır?

2. Bergama Soma Demiryolu projesi 2018-2022 yılları kapsamasına karşın “ÇED, Etüd Proje, Fizibilite Etüdü” yapılması için ayrılan ödenek olan 11,748,000 TL'nin hiçbir kısmının harcanmadığı görülmektedir. Bu proje yapılmayacak mıdır? Bergama-Soma demiryolu hattı projesi ne zaman başlayacaktır?

3. 2021 Yılı Kamu Yatırımları programına göre bu projeye 1.000 TL ayrıldığı görülmektedir. Bu ödenekle ne yapılacaktır?

4. İhale süreci tamamlanmış mıdır? Tamamlandı ise işin başlangıç tarihi ve bitiş tarihi ne olarak belirlenmiştir?

5. İhale bedeli nedir? Demiryolu hattının ne kadara mal olması planlanmaktadır? Projeye hiç başlanmadığı düşünüldüğünde projede bir revize olması söz konusu mudur?

6. Bergama -Soma demiryolu hattı projesi kaç istasyondan oluşacaktır?

7. Bergama-Soma Demiryolu projesi ile ilgili kamulaştırma yapılmış mıdır? Kamulaştırmaya yapılan itiraz var mıdır? Varsa bu sorun giderilmiş midir?

8. Proje bölgede bulunan tarım arazilerine zarar vermekte midir? Bununla ilgili bir hesaplama yapılmış mıdır? Toprak Koruma Kurulu ve ÇED Raporu ile ilgili gerekli izin süreçleri başlamış mıdır?

9. 2018 yılında yapılacağı açıklanan demiryolu hattının halen yapılamamış olmasının nedeni nedir?

10. Demiryolu hattının yapılmasının önünde siyasi/bürokratik ya da ekonomik kaynaklı sorunlar var mıdır? Var ise bu sorunlar neden kaynaklanmaktadır?

11. Bergama-Soma demiryolu projesi bittiğinde ekonomik getirisinin ne olacağı hesaplanmıştır? Bu projeden yararlanacak kişi/kurum sayısı nedir? 

Nuran AYDIN/Emlakkulisi.com


Geri Dön