03 / 05 / 2024

Bien Grup yeni ürünleriyle büyümeyi hedefliyor!

Bien Grup yeni ürünleriyle büyümeyi hedefliyor!

Bien Grup Satış Başkanı Metin Savcı, Türkiye'de dijital duvar karolarını 2009'da üreten Bien Grup, iç ve dış mekan ürünleriyle ıslak zeminli alanlarda hizmet veriyor. Seramik, porselen ve teknik porselen karo üretimi yaptıklarını kaydetti..



Türkiye'de dijital duvar karolarını 2009'da üreten Bien Grup, iç ve dış mekan ürünleriyle ıslak zeminli alanlarda hizmet veriyor. Seramik, porselen ve teknik porselen karo üretimi yaptıklarını kaydeden Bien Grup Satış Başkanı Metin Savcı, "Ar-Ge yatırımları .yaparak, yeni ürünler geliştiriyoruz. 2014 yılında 20 milimetre kalınlığındaki fullbody porselen karoları ile 45x90 ebadında parlak ve mat karolarını ürün gamımıza ekledik" dedi. Bu yü da yeni yatırım çalışmalarının sürdüğünü ifade eden Savcı, satış ve pazarlama faaliyetleriyle öncelikle global pazarda büyümeyi hedeflediklerinin altını çizdi. Savcı, bunun için mevcut pazardaki satış oranını artırmanın yanı sıra yeni pazarlar kazanmak istediklerini belirtti. 


Yurtiçinde yaklaşık 120 yetkili satıcı ve yaklaşık 3 bin satış noktasıyla hizmet verdiklerini dile getiren Metin Savcı, ayrıca üretimin yüzde 30'nu ihraç ettiklerini belirtti. Savcı, 25 milyon metrekarelik üretimi ile pazarda etkin bir paya sahip olduklarını bildirdi. Ürünlerinin AVM, okul, bahçe ve evlerin zeminlerinde kullanıldığını aktaran Savcı, "Trafiğe dayanıklı dış mekan ürünlerini pazara sunuyoruz. Bu ürünlerin bir santimetrekaresi bin kilogram ağırlığı taşıyabiliyor. Ayrıca bu ürünlerimiz sağlığa zararı olmayan su bazlı nano teknoloji ile üretiliyor. 2.5 litre su ile temizlenebilen açık kanallı klozet üretimlerimizi de nisan ayı içinde pazara sunacağız" şeklinde konuştu. 


2014'te cirosunu yüzde 50 artırdı 

Artan üretim kapasitesinin yanında satış ve pazarlama faaliyetlerinin de etkisiyle ihracat oranının kayda değer ölçüde arttığını söyleyen Metin Savcı, 2014'te bir önceki yıla göre ciroyu yüzde 50 artırdıklarını ifade etti. İç pazar performanslarının ise sektörün büyüme hızının üzerinde gerçekleştiğine dikkat çeken Savcı, sözü edilen dönemde yüzde 20'nin üzerinde büyüdüklerini açıkladı. 


ABD, Kanada, Almanya, İngiltere, Fransa ve İsrail başta olmak üzere 66 ülkeye ürünlerini ihraç ettiklerini belirten Metin Savcı, "Geçen yıl Kuzey Amerika ve Avrupa pazarlarının yanı sıra İsrail de hedef pazarlarımız arasında yer aldı. Yeni anlaşmalar ile firmamızı küresel bir marka yapma yolunda adımlar attık. Bu yıl hedef pazarlarımız arasında Afrika, Asya, Avustralya ve Uzakdoğu yer alıyor" diye konuştu. 

Sektördeki sorunlara da değinen Metin Savcı, enerji maliyetlerinin yüksek olmasının sektörü olumsuz etkilediğini vurguladı. Ayrıca lojistik faaliyetlerin kara yolundan demir ve deniz yoluna yönlendirilmesi gerektiğini vurgulayan Savcı, İtalya ve İspanya'ya göre birim satış fiyatlarının düşük olduğunu belirterek, bunun artırılması için markalaşmaya önem verilmesi gerektiğinin altını çizdi. 


Bununla birlikte kentsel dönüşümün de etkisiyle sektörün büyüme gösterdiğinden söz eden Metin Savcı, şunları kaydetti: "Özellikle İstanbul,  Ankara  ve  İzmir  gibi büyük şehirlerde kentsel dönüşümün de etkisi ile büyüme daha fazla olacak. İnşaat sektörünün gelişimi için konut kredisi faizlerinin yüzde l'in altına inmesi ve konut kredi hacminin artması gerekiyor." 


Dünya ek


Geri Dön