23 / 12 / 2024

Bilge Özdemir: Boğaz köprüleri tek yön olmalı!

Bilge Özdemir: Boğaz köprüleri tek yön olmalı!

Emlakchi İstanbul Gayrimenkul Pazarlama'dan Bilge Özdemir İstanbul'un korkulu rüyası olan İstanbul trafiğini değerlendirdi ve ilginç bir fikir sundu. Bilge Özdemir ' Boğaz köprüleri tek yön olmalı' dedi..



Birisi Boğaz içi; diğeri Fatih Sultan Mehmet.  E-5 ve E-6 olarak nitelendirdiğimiz yolların Avrupa ve Anadolu ile birlikteliğini sağlayan   2 farklı kara yolu ve boğazın incileri. 


2 alternatif; günümüzde artık alternatif olmaktan çıkmış durumda. Şehirleşme ile birlikte 2 ana uluslararası karayolu; bırakın şehirlerarası yol kimliğini, şehir içi yoldan bile beter durumda.

Son günlerde İstanbul’ un en önemli gündem ve problemi “ trafik “. Çözüm ve çözümsüzlük önerilerinin artığı günümüzde benimde bir önerim olsun istedim:


İSTANBUL AVRUPA YAKASINA GİRİŞİ “ BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜNDEN” ; ÇIKIŞI “ FATİH SULTAN MEHMET KÖPRÜSÜNDEN “ YAPALIM.  MEVCUT BOĞAZ KÖPRÜLERİNDE “ TEK YÖN “ UYGULAMASINA GEÇELİM.


PARAYI NEREDE İSTERSEK ORADA ALALIM. İSTERSENİZ YARI YARIYA PAYLAŞTIRALIM.


ÇÜNKÜ, İSTANBUL’DA GÜNDEME GETİREMEYECEĞİMİZ 2 KONU VAR. BUNLAR MAHMUTBEY GİŞELERİNİ KALDIRMAK  VE KÖPRÜ GEÇİŞLERİNİ ÜCRETSİZ YAPMAK !...

Önerimle, köprüler öncesi  trafiğin şerit sayısından kaynaklanan “ huni “ etkisini  ve kabus olarak beklediğimiz köprü tadilatlarındaki sıkıntıyı belli oranda azaltabiliriz. 

Önerime karşı çıkanlar,... E--5’ e Boğaziçi ile birlikte yüksek tonajlı araçlar girecek diyenler olacaktır. Şantiye görünümündeki İstanbul’da yüksek tonajlı araçlar zaten şehrin içinde. saat sınırlaması getirdiğinizde konuya büyük oranda kısıtlama getirilebilinecektir.

2 köprü bağlantı yolları ile zaten entegre; önerimin üzerinde biraz çalışıldığı takdirde 3. Köprü hizmete girinceye kadar trafiğe  çözüm bulunmasıdır.

3. Köprü ile  ağır tonajlı araç trafiği büyük oranda E-5 ve E-6’ dan farklı istikametlere kayacağı için belki 3. Köprü açıldığında “ köprüler arası entegre “ sisteme devam ederiz. 



BİLGE ÖZDEMİR

EMLAKCHI           

[email protected]



Geri Dön