12 / 09 / 2024

BİM, 2010'da 300'den fazla mağaza açacak!

BİM, 2010'da 300'den fazla mağaza açacak!

BİM, 2009 yılında yüzde 25 büyüme kaydederek, 5 milyar 323 milyon lira net satış geliri ve 212,9 milyon lira net kar elde etti



BİM İcra Kurulu Üyesi (CFO) Haluk Dortluoğlu, şirketin 2009 yılı mali sonuçlarına ilişkin düzenlenen toplantıda, Türkiye'de 2009 yılında sektör genelinde yüzde 7'lik ciro artışı olduğunu, gıda perakendeciliğinin yüzde 4, gıda dışı perakendenin yüzde 13 büyüdüğünü, metrekare bazlı büyüme oranının gıdada yüzde 15, gıda dışında yüzde 11 ve ortalamada yüzde 13 olduğunu anlattı.

Dortluoğlu, sektördeki istihdamda yüzde 2'lik artış yaşanırken, gıdada yüzde 1'lik düşme, gıda dışında yüzde 4'lük yükselme olduğunu, fiş sayısındaki artışın yüzde 13 oranında bulunduğunu kaydetti.

BİM'in 2009 yılında net satışların yüzde 25 artışla 5 milyar 323 milyon liraya ulaştığını, faiz,vergi,amortisman öncesi kar (EBITDA) artışının yüzde 66 ve EBITDA marjının yüzde 5,9 olduğunu belirtti.

Dortluoğlu, şirketin net karının yüzde 86'lık artışla 212,9 milyon lira düzeyinde gerçekleştiğini, net kar marjının yüzde 2,7'den yüzde 4'e yükseldiğini söyledi.

Özel markalı ürünlerin toplam satış içindeki payının yüzde 55,6'dan yüzde 58,4'e çıktığını dile getiren Dortluoğlu, bunun 2010'da yüzde 60'ın üzerinde olmasını beklediklerini ifade etti.

Dortluoğlu, geçen yıl yaptıkları 133 milyon liralık yatırımın 5 milyon liralık kısmını Fas yatırımının oluşturduğu bilgisini verirken, 2008 sonunda 13 bin 680 olan istihdamın, 2009 sonunda 14 bin 904' yükseldiğini ve bugün itibariyle 15 binin üzerinde bulunduğunu kaydetti.

Her gün BİM'den 1,9 milyon kişinin alışveriş yaptığını, bu sayının geçen yıl 1,5 milyon iken, bu yıl 2 milyonun üzerinde olacağını tahmin ettiklerini ifade eden Dortluoğlu, geçen yıl açılan 343 yeni mağaza ile 2009 sonu itibarıyla toplam mağaza sayısı 2 bin 628, bugün ise 2 bin 675 olduğunu bildirdi.

Dortluoğlu, BİM'de 600-650 ürün bulunduğunu ve bunu bilinçli olarak yaptıklarını vurgulayarak, sınırlı sayıda ürün satarak, bu ürünlere konsantre olup, kalitelerini yükselttiklerini söyledi.

-CİRODA YÜZDE 25 BÜYÜME BEKLENTİSİ-
Toplam 720 bin metrekare satış alanına, 346 bin metrekare depolama alanına sahip olduğunu anlatan Dortluoğlu, 2010 yılı hedeflerine ilişkin şu bilgileri verdi:

"300'den fazla yeni mağaza açma hedefimiz var. Türkiye'de 130 milyon lira, Fas'ta 10 milyon lira olmak üzere toplam 140 milyon lira yatırım yapmayı planlıyoruz. Fas'ta 40 yeni mağaza açarak, 2010'u 65 mağaza ile kapatma hedefimiz var. Yaklaşık 1.500 kişilik ek istihdam sağlamayı hedefliyoruz."

Haluk Dortluoğlu, Tunceli, Bingöl, Muş, Bitlis, Siirt, Şırnak ve Hakkari'de BİM mağazası bulunmadığını ve Batman'da mağazanın tutulduğunu, yakında açılacağını bildirdi.

Karlılıktaki artışa ilişkin bir soruya Dortluoğlu, maliyet tasarruflarının kar marjının artışında önemli etkisi bulunduğunun ve alım maliyetlerinde tasarrufların olduğunun altını çizdi.

Dortluoğlu, 2010 yılı için ciroda yüzde 25 oranında, satış alanında yüzde 12'lik büyüme hedeflediklerini ifade ederek, şöyle dedi:
"Her zaman karımızı da ciro oranında artırma hedefimiz var ama net kar marjında bu sene biraz düşme bekliyoruz. Bu, tamamen düşük fiyat politikasıyla ilişkili, bilinçli bir fiyat indiriminden kaynaklanan düşmedir. EBITDA kar marjı oranındaki hedefimiz yüzde 5. Geçen yıl yüzde 6 olarak gerçekleşti, 2010'da bu oranın yüzde 5, operasyonel faaliyet kar oranını da yüzde 4 olarak gerçekleşmesini hedefliyoruz."

Dortluoğlu, 2010 yılı kar hedefini 220-230 milyon lira olarak açıkladı.

-"FAS DIŞINDA ARAŞTIRDIĞIMIZ ÜLKELER VAR"-
BİM İcra Kurulu Üyesi (COO) Galip Aykaç, geçen yıl perakende sektöründe cirolarda artış olurken, karlılıkların azaldığını söyledi.

Perakendenin, kriz döneminde büyümeyi başarmış bir sektör olduğuna değinen Aykaç, 2010'da "ciddi" büyümeler ve "güzel" gelişmeler beklediklerini ifade etti.

Aykaç, soruları yanıtlarken, karlılıkta 2009 yılına benzer beklentileri bulunduğunu, hedeflerinin marjları aşağıya çekerek ve verimliği de katarak, bu karlılığa ulaşmak olduğunu vurguladı.

160 adet özel markalı ürünün bazılarının sadece BİM'de satılmasına rağmen pazar lideri olduğunu kaydeden Aykaç, Çin pazarını da yakından incelediklerini, orada yaptırtıp getirdikleri ürünler bulunduğunu bildirdi.

Aykaç, Fas dışında araştırdıkları ülkeler olduğunu belirterek, önümüzdeki 1-2 yıl içinde bu ülkelerden birine karar verebileceklerini söyledi.

BİM'in bulunmadığı illere ilişkin bir soruya Aykaç, "Önümüzdeki 1-2 yıl içerisinde girmediğimiz il kalmayacak" yanıtını verdi.

Aykaç, perakende yasasına ilişkin olarak da, her kesimi kapsayan, düzenleyici bir tasarıya itirazları olmayacağına değinerek, büyük kesimin yasanın bu haliyle çıkmaması gerektiği konusunda hemfikir olduğunu ve yasanın bu haliyle çıkmayacağı görüşünde bulunduklarını kaydetti.
AA

Konu ile ilgili basında yer alan diğer haberler

BİM 300 mağaza açacak, 1500 kişiyi işe alacak
Gıda perakende zinciri BİM, bu yıl 140 milyon lira yatırımla 300 mağaza açıp, 1500 kişiye istihdam yaratmayı hedefliyor

BİM İcra Kurulu Üyesi (CFO) Haluk Dortluoğlu, şirketin 2009 yılında yüzde 25 büyüme kaydederek, 5 milyar 323 milyon lira net satış geliri elde ettiğini ve net kârının ise yüzde 86'lık artışla 212.9 milyon liraya ulaştığını belirtti.
Kâr marjının artışında maliyet tasarruflarının etkisi olduğunu söyleyen Dortluoğlu şöyle dedi: “2009 sonu itibarıyla toplam mağaza sayımızı 2 bin 628'e çıkardık. Toplam 133 milyon liralık yatırım yaptık. 5 milyon liralık kısmını Fas yatırımının oluşturuyor.”
300 mağaza açacaklarını ifade eden Dortluoğlu, bu yıl Türkiye'de 130 milyon lira, Fas'ta 10 milyon lira olmak üzere toplam 140 milyon lira yatırım hedeflediklerini söyledi.

Hedefte yeni ülkeler var
Dortluoğlu, bu yıl ciroda yüzde 25, satışta yüzde 12'lik büyüme hedeflediklerini ifade ederek, 2010 yılı kâr hedefini 220-230 milyon lira olarak açıkladı.
BİM İcra Kurulu Üyesi Galip Aykaç, Fas dışında araştırdıkları ülkeler olduğunu belirtti. Aykaç, “Önümüzdeki 1-2 yıl içinde Türkiye'de girmediğimiz il kalmayacak” dedi.

RAKAMLARLA BİM
-  Net satış: 5 milyar 323 milyon TL
-  Net kâr: 212.9 milyon TL
-  Mağaza sayısı: 2 bin 628
-  İstihdam: 14 bin 904
Milliyet

BİM 140 milyon lira yatırım yapacak, 1500 kişiyi işe alacak
Dünyanın en büyük 250 perakende kuruluşu arasında yer alan BİM, 2009'da cirosunu yüzde 25 artırdı ve 5.3 milyar liraya çıkardı.

BİM'in kârı da yüzde 86 yükselerek 212.9 milyon liraya ulaştı. 2009'da Fas dahil olmak üzere toplam 133 milyon lira yatırım yapan BİM, mağaza sayısını 2 bin 628'e, çalışan sayısını ise 14 bin 904'e çıkarttı. 2010 yılında Türkiye'de 300 yeni mağaza ve üç yeni bölge deposu, Fas'ta da 40 yeni mağaza açmayı planlayan BİM, bu yatırımları için toplam 140 milyon lira bütçe ayırdı. BİM İcra Kurulu Üyesi Haluk Dortluoğlu, “Bu yıl ciroda yüzde 25 büyüme ve satış alanında yüzde 12 artış bekliyoruz. Yaklaşık 1500 kişilik ek istihdam sağlayacağız” dedi.

Güneydoğu'ya yayılacak
BİM mağazalarından her gün 1.9 milyon tüketicinin alışveriş yaptığını belirten Dortluoğlu, şu bilgileri verdi: “2009'da 343 yeni mağaza açarak 2 bin 628 mağazaya ulaştık. Şu an itibariyle de 2 bin 675 mağazamız bulunuyor. Türkiye'nin en büyük mağaza ağına sahip perakende kuruluşuyuz. Bu yıl 300 yeni mağaza açacağız. Önümüzdeki dönemde Türkiye'nin bütün illerinde olmak istiyoruz. Türkiye genelinde Tunceli, Muş, Bitlis, Siirt, Hakkari, Şırnak, Bingöl ve Batman'da mağazalarımız bulunmuyor.”
Haluk Dortluoğlu, BİM mağazalarının toplam 720 bin metrekare satış alanına ulaştığını hatırlatarak, “2009 yılında özel markalı (private label) ürün satışları toplam satışlardan yüzde 58.4 pay aldı. Türkiye'de BİM modeli çok sevildi. BİM, temel ihtiyaç ürünlerini satışa sunuyor. Düşük fiyat, düşük kalite anlamına gelmiyor. Özel markalı ürünlere odaklanarak, markalı ürünlerin fiyatlarını artaran ilave masraflardan uzak duruluyor. Türkiye'de gıda enflasyonu yüzde 9.26 olarak gerçekleşirken, BİM'in iç enflasyonu bunun her zaman altında kaldı” diye konuştu.

Tasarıdaki yüzde 20 sınırı tüketiciye haksızlık olur
PRİVATE label ürün satışları yüzde 58.4'e çıkan BİM'in İcra Kurulu Üyesi (COO) Galip Aykaç, tartışmaları süren Büyük Mağazalar ve Zincir Mağazalar Kanun Tasarısı'nda bulunan özel markalı ürün satışına yüzde
20 sınırı konulması hakkında şöyle konuştu: “Özel markalı ürünler kaliteli ürünleri ucuza satma yöntemidir.
Bundan tüketicinin mahrum olmasını istemek haksızlık olur. Eğer tasarı kanunlaşırsa, bizim de bir B planımız
olur. Ancak sektör, kanunun bu şekilde çıkmaması gerektiğinde hemfikir.”

Fas'a 10 milyon lira yatıracak
2010 yılında Fas'ta yatırımlarına devam edeceklerini ifade eden Dortluoğlu, “Fas'ta şu anda 30'a yakın mağazamız bulunuyor. Gayet başarılı bir büyüme gösterdiğimiz Fas'ta 40 yeni mağaza açarak, bu ülkedeki mağaza sayımızı 2010 sonu itibarı ile 65'e çıkarmayı öngörüyoruz. Bunun için 10 milyon lira bütçe ayırdık” dedi. BİM İcra Kurulu Üyesi Galip Aykaç da, Fas dışında yeni ülke arayışlarında olduklarını belirterek, bir kaç yıl içerisinde bu yeni yatırımlarına karar vereceklerini kaydetti.
Hürriyet

İndirim yaptıkça kâr rekoru kırıyor
BİM İcra Kurulu Üyesi Haluk Dortluoğlu geçen yıl yüzde 86'lık artışla 212,9 milyon TL net kâr elde ettiklerini ve yüzde 25 büyüme kaydettiklerini açıkladı.
Geçen yıl açılan 343 yeni mağaza ile 1.200 kişiye ek istihdam sağlandığını vurgulayan Dortluoğlu, 2010 hedeflerini de şöyle aktardı: "Bu yıl yaklaşık 130 milyon TL yatırım yaparak 300'den fazla yeni mağaza ve 3 yeni bölge deposu açmayı planlıyoruz. Yaklaşık 1.500 kişilik ek istihdam sağlamayı hedefliyoruz. Gayet başarılı bir büyüme gösterdiğimiz Fas'ta ise 40 yeni mağaza açarak, bu ülkedeki mağaza sayımızı 2010 sonu itibarı ile 65'e çıkarmayı öngörüyoruz." Dortluoğlu, 2010 yılı için ciroda yüzde 25 oranında, satış alanında yüzde 12'lik büyüme ile 220 milyon lira kâr hedeflediklerini fakat kâr marjlarını daha düşük tutacaklarını kaydetti. Dortluoğlu, "Her zaman kârımızı da ciro oranında artırma hedefimiz var ama tüketiciye daha ucuza ürün sunabilmek için net kâr marjımızı düşüreceğiz. Bu, tamamen düşük fiyat politikasıyla ilişkili, bilinçli bir fiyat indiriminden kaynaklanan düşmedir. Geçen yıl yüzde 6 olan kâr marjımız 2010'da yüzde 5 olacak. Düşük marjlarımız yanında verimliliğimizi artırarak hedeflediğimiz kârlılığa ulaşacağız." dedi. 2009'da satışlarının yüzde 25 artmasına karşın kârın yüzde 86 artmasını maliyetlerdeki tasarrufa bağlayan Dortluoğlu şöyle devam etti: "Kriz döneminde gıda fiyatlarındaki düşüş ve tasarruf tedbirlerimiz sayesinde maliyetlerimiz düştü, bunu fiyatlarımıza da yansıtıyoruz. 2010'da düşük kâr marjıyla fiyatlarımızı daha da düşüreceğiz."

Haluk Dortluoğlu, markaları ürünlerdeki reklam ve pazarlama maliyetlerinin özel markalı ürünlerde bulunmaması sebebiyle düşük fiyatlarla kaliteli ürünlerin tüketicilerle buluştuğunu dile getirdi. Dortluoğlu, Türkiye'nin BİM modelini çok sevdiğini ifade ederek, diğer perakende mağazalarına kıyasla çok daha az ürün bulundurduklarını, böylece bu ürünlere konsantre olarak kalitelerini yüksettiklerini söyledi. BİM mağazalarından her gün 1,9 milyon tüketicinin alışveriş ettiğini hatırlatan Dortluoğlu, uygun fiyat politikalarıyla küresel krizin tüketiciler üzerindeki etkilerinin tahammül edilebilir boyutlara çekilmesine katkıda bulunduklarını kaydetti ve ekledi: "Düşük fiyatlarla enflasyona karşı mücadeleye destek veriyoruz. Piyasayı da bu yönde etkiliyoruz." BİM İcra Kurulu Üyesi Galip Aykaç ise sadece Tunceli, Bingöl, Muş, Bitlis, Siirt, Şırnak ve Hakkari'de mağazalarının olmadığını söyledi. Önümüzdeki 1-2 yıl içerisinde girilmedik il kalmayacağını belirten Aykaç, Fas dışında araştırdıkları ülkeler olduğunu ve birkaç yıl içerisinde bu ülkelerden birine yatırım yapma kararı alacaklarını açıkladı.

GÜNDE 1,9 MİLYON KİŞİ GELİYOR

Net satış: 5 milyar 323,4 milyon TL
Net kârı: 212,9 milyon TL
Çalışan sayısı: 14.904
Mağaza sayısı: 2.675
Günlük alışveriş yapan kişi sayısı: 1,9 milyon
2010 yatırım hedefi: 10 milyon lirası Fas'ta olmak üzere toplam 140 milyon lira
Perakende sektöründe ciro büyüklüğüyle 2. sırada.
Neslihan Aydın / Zaman

BİM 300 mağaza açacak 1.500 kişiye iş yaratacak 
Türkiye genelinde 2.675 mağazası bulunan indirim marketi BİM, bu yıl 300 yeni mağaza daha açacak ve 1.500 kişiye daha istihdam sağlayacak. BİM, bir-iki yıl içinde 81 ilin tamamında mağaza açmayı planlıyor

BİM bu yıl 300 mağaza açarak bin 500 kişiye daha iş imkanı yaratacak. BİM İcra Kurulu Üyesi (CFO) Haluk Dortluoğlu, şirketin 2009 yılı mali sonuçlarına ilişkin düzenlenen toplantıda, 2009 yılında yüzde 25 büyüme kaydederek, 5 milyar 323 milyon lira net satış geliri ve 212.9 milyon lira net kâr elde ettiklerini söyledi. Dortluoğlu, geçen yıl yaptıkları 133 milyon liralık yatırımın 5 milyon liralık kısmını Fas yatırımının oluşturduğunu belirterek, şunları söyledi: “2008 sonunda 13 bin 680 olan istihdam, 2009 sonunda 14 bin 904'e yükseldi ve bugün itibariyle 15 binin üzerine çıktı. Geçen yıl  bin 200 kişiyi işe aldık bu yılki hedefimiz bin 500 kişiye iş imkanı sunmak.”

HEDEF GÜNDE 2 MİLYON KİŞİYE ULAŞMAK
Her gün BİM'den 1.9 milyon kişinin alışveriş yaptığını, bu sayının geçen yıl 1.5 milyon iken, bu yıl 2 milyonun üzerinde olacağını tahmin ettiklerini ifade eden Dortluoğlu, geçen yıl açılan 343 yeni mağaza ile 2009 sonu itibariyle toplam mağaza sayısının 2 bin 628, bu yılın ilk ayları itibariyle ise 2 bin 675 olduğunu söyledi. Toplam 720 bin metrekare satış alanına, 346 bin metrekare depolama alanına sahip olduklarını belirten Dortluoğlu, 2010 yılı hedeflerine ilişkin şu bilgileri verdi: “300'den fazla mağaza açma hedefimiz var. Türkiye'de 130 milyon lira, Fas'ta 10 milyon lira olmak üzere toplam 140 milyon lira yatırım yapmayı planlıyoruz. Fas'ta 40 yeni mağaza açarak, 2010'u 65 mağaza ile kapatma hedefimiz var. Fas'ta çalışan sayımız ise 200'den 300'e çıkacak.” 2010 yılı için ciroda yüzde 25, satış alanında yüzde 12'lik büyüme hedeflediklerini ifade eden Dortluoğlu “2010 yılı kâr hedefimiz 220-230 milyon lira düzeyinde”   diye konuştu.     

Sektörün cirosu yüzde 7 arttı
Türkiye'de 2009 yılında sektör genelinde yüzde 7'lik ciro artışı olduğunu, gıda perakendeciliğinin yüzde 4, gıda dışı perakendenin yüzde 13 büyüdüğünü söyleyen Dortluoğlu, metrekare bazlı büyüme oranının gıdada yüzde 15, gıda dışında yüzde 11 ve ortalamada yüzde 13 olduğunu anlattı. Dortluoğlu, sektördeki istihdamda yüzde 2'lik artış yaşanırken, gıdada yüzde 1'lik düşüş, gıda dışında yüzde 4'lük yükseliş, fiş sayısında yüzde 13 artış olduğunu kaydetti.

Hedef tüm illere yayılmak
Tunceli, Bingöl, Muş, Bitlis, Siirt, Şırnak ve Hakkari'de BİM mağazası bulunmadığını ve Batman'da mağazanın tutulduğunu, yakında açılacağını belirten Dortluoğlu 1-2 yıl içinde 81 ilde BİM mağazası bulunacağını kaydetti. BİM İcra Kurulu Üyesi (COO) Galip Aykaç ise Fas dışında araştırdıkları ülkeler olduğunu belirterek, önümüzdeki 1-2 yıl içinde bu ülkelerden birine karar verebileceklerini söyledi.

Özel markalı ürünlerin payı artıyor
Özel markalı ürünlerin toplam satış içindeki payının yüzde 55.6'dan yüzde 58.4'e çıktığını dile getiren Dortluoglu, bunun 2010'da yüzde 60'ın üzerinde olmasını beklediklerini ifade etti. Dortluoğlu, BİM'de 600-650 ürün bulunduğunu ve bunu bilinçli olarak yaptıklarını vurgulayarak, sınırlı sayıda ürün satarak, bu ürünlere konsantre olup, kalitelerini yükselttiklerini söyledi.
Star

BİM, 300'den fazla mağaza açıp, 1.500 yeni istihdam sağlayacak
Geçen yıl 5.3 milyar TL net satış geliri elde ederek, krize rağmen yüzde 25 büyüdüklerini vurgulayan BİM İcra Kurulu Galip Aykaç, '2009'da 343 yeni mağaza ile mağaza sayımızı 2 bin 628'e, çalışan sayımızı da 14 bin 904'e çıkardık. 2010'dan umudumuz hayli fazla, Türkiye'de 130 milyon TL, Fas'ta 10 milyon TL yatırım yapmayı, Türkiye'de 300'ün üzerinde, Fas'ta da 40 yeni mağaza açacağız. Böylelikle Fas'taki mağaza sayımız 65'e çıkacak' dedi. BİM İcra Kurulu Üyesi Haluk Dortluoğlu ise mağazalarından her gün 1.9 milyon tüketicinin alışveriş ettiğini belirterek, 2010'da bu rakamın 2 milyonun üzerine çıkacağını ifade etti. 2009'da BİM'in satışları içerisinde önemli bir yer tutan özel markalı ürünlerin toplam satış içindeki payının da arttığını vurgulayan Dortluoğlu, 'Geçen yıl özel markalı ürünlerin payı yüzde 55.6'dan, yüzde 58.4'e çıktı. 2010'da bu oranın yüzde 60'ın üzerine çıkmasını bekliyoruz' diye konuştu. Dortluoğlu, özel markalı ürünlerin satışını sınırlayacak olan perakende yasa tasarısının ise sektör tarafından benimsenmediğine dikkat çekerek, 'Kanaatimiz, yasanın bu haliyle çıkmayacağı yönünde' dedi.

Ebitta marjı 6'dan 5'e düşecek
Dortoğlu, 2009'da BİM'in vergi öncesi karının 268,6 milyon TL, net karının ise 212,9 milyon TL düzeyinde gerçekleştiğini belirterek, karlılığı etkileyen Ebitta marjının geçen yıl 6 iken bu yıl 5 olacağını sözlerine ekledi.
Şenay Büyükköşdere / Akşam

BIM 140 milyon liralik yatirim yapacak
BIM bu yil Türkiye'de 130 milyon lira, Fas'ta da 10 milyon lira"  olmak üzere toplam 140 milyon lira yatirim yapacak. 1.500 ek istihdam sağlayacak.
Mağazalar zinciri BIM Icra Kurulu Üyesi ve Finans Direktörü Haluk Dortluoğlu, 2010 yilinda EBITDA marjinin yüzde 5'e gerilemesini, net kârin da sinirli artişla 220-230 milyon lira seviyesinde gerçekleşmesini beklediklerini söyledi.

BIM'in 2009 finansal sonuçlari ile 2010 hedeflerinin değerlendirildiği toplantida konuşan Dortluoğlu, EBITDA marjinin 2009'da yüzde 5.9 olarak gerçekleştiğini belirterek, "2010'da müşterilerimize daha ucuza ürün sunabilmek için izleyeceğimiz bilinçli fiyat düşürme politikasi sonucunda marjda da biraz düşüş olacak. EBITDA marjinin yüzde 5 seviyesine gerilemesini bekliyoruz. Buna bağli olarak net kârimiz da satişlar kadar artmayacak. 2010 net kârinin 220-230 milyon lira seviyesinde gerçekleşmesini bekliyoruz" dedi.

BIM, dün açikladiği bilançosuna göre, 2009'da yüzde 86 artişla 212.9 milyon lira net kâr elde etti. Satiş gelirleri ise yüzde 25 artişla 5.32 milyar lira olarak gerçekleşti. Dortluoğlu, 2010 yilinda ciroda yüzde 25 artiş hedeflediklerini söyledi.

BIM'in net kârinin 2009'da satişlara oranla çok daha fazla artmasinin maliyetlerdeki düşüşten kaynaklandiğini belirten Dortluoğlu, "Maliyet tasarruflarinin önemli etkisi var. Ayrica gida fiyatlarindaki global düşüş nedeniyle alim maliyetlerimizde de düşüş söz konusu. Bu da kârin satişlarin üzerinde artmasini sağladi" dedi.

BIM, dün akşam KAP'a yaptiği açiklamada, 2009 kârindan 132.8 milyon lira brüt kâr payi dağitim kararini olağan genel kurula sunacağini açikladi. Buna göre, şirket hisse başina 1.75 lira brüt, 1.48 lira da net kâr payi dağitacak.

Şirket ayrica, 62.6 milyon lirasi 2009 kârindan, 13.3 milyon lirasi da iç kaynaklardan karşilanmak üzere şirketin ödenmiş sermayesini yüzde 100 bedelsiz artişla 151.80 milyon liraya çikardi.

TOPLAM 140 MILYON YATIRIM YAPACAK
Şirketin 2010 yatirim planlariyla ilgili de bilgi veren Dortluoğlu, bu yil Türkiye'de 130 milyon lira, Fas'ta da 10 milyon lira olmak üzere toplam 140 milyon liralik yatirim yapacaklarini söyledi. Şirket 2009'da 5 milyon lirasi Fas'ta olmak üzere toplam 133 milyon lira yatirim yapmişti. BIM, Fas'ta yüzde 100 iştiraki BIM Stores SARL ile faaliyet gösteriyor.

Söz konusu yatirim planlari doğrultusunda Türkiye'de bu yil 300'den fazla mağaza ile 3 yeni bölge deposu açmayi planladiklarini belirten Dortluoğlu, bu sayede yaklaşik 1,500 kişilik yeni istihdam sağlayacaklarini söyledi.

Dortluoğlu, Fas'ta ise bu yil 40 yeni mağaza açarak bu ülkedeki mağaza sayisini 65'e çikarmayi öngördüklerini söyledi.

Dortluoğlu'nun verdiği bilgiye göre, 2009'da açilan 343 mağaza ile BIM'in Türkiye'deki toplam mağaza sayisi 2009 sonu itibariyle 2,628, çalişan sayisi ise 14,904 oldu. Geçen yil net 1,200 kişiye yeni istihdam sağlandi.

Dortluoğlu, ilk çeyrekte açilan mağazalarla birlikte BIM'in şu anda 2,675 mağazaya ulaştiğini söyledi.

BIM Icra Kurulu Üyesi Galip Aykaç da, önümüzdeki yillarda uluslararasi operasyonlarini artirabileceklerini belirterek, "Yeni ülkeler için araştirmalar var. 1-2 sene içerisinde araştirdiğimiz ülkelerden bir tanesine karar verebiliriz" dedi.
Posta

BİM, 140 milyon TL yatırımla 1500 kişiye istihdam sağlayacak
Küresel krizin ağır darbe vurduğu 2009'da net kârını yüzde 86, cirosunu ise yüzde 25 artıran BİM, bu yıl 140 milyon TL yatırım ve 1.500 kişiye yeni istihdam olanağı sağlamayı hedefliyor. Bu yıl, 300'den fazla mağaza ve 3 yeni bölge deposu açacak olan BİM, Fas'ta 25 olan mağaza sayısını ise 65'e çıkaracak.
Küresel kriz, discount (indirimli) market sektöründe faaliyet gösteren BİM'e yaradı. Firma 2009 yılında yaşanan küresel krize rağmen satışlarını yüzde 25 artışla 5 milyar 323 milyon liraya çıkardı. BİM böylece 2004'te 1.3 milyar lira olan cirosunu da 5 yılda 4'e katlamış oldu. Net kârı yüzde 86 artışla 212.9 milyon TL'ye, mağaza sayısı 2 bin 628'e, çalışan sayısını da 14 bin 904'e yükselen BİM, bu yıl 140 milyon TL yatırım ve 1.500 kişiye yeni istihdam olanağı sağlamayı hedefliyor. Bu yıl, 300'den fazla mağaza ve 3 yeni bölge deposu açacak olan BİM, Fas'ta 25 olan mağaza sayısını ise 65'e çıkaracak.
BİM 2009 yılı mali sonuçları dün düzenlenen bir basın toplantısıyla açıklandı. 2009 yılında yaşanan ekonomik krize rağmen güçlü bir performans sergilediklerini belirten BİM İcra Kurulu Üyesi Haluk Dortluoğlu, kârdaki yüzde 86'lık artışta maliyetlerde yaptıkları tasarrufların etkisi olduğunu söyledi. Dortluoğlu, "Ayrıca gıda fiyatlarındaki global düşüş nedeniyle alım maliyetlerimizde de düşüş söz konusu. Bu da kârın satışların üzerinde artmasını sağladı" diye konuştu. 2009 yılında ilave bin 200 kişiye yeni istihdam sağladıklarına dikkat çeken Dortluoğlu, 2010 yılında ilave açılacak yeni mağazalarla birlikte 1500 yeni istihdam sağlayacaklarını açıkladı.
 
Özel markalı ürünlere ilgi
Satışların önemli bir bölümünün özel markalı ürünlerden (privatel label) kaynaklandığını kaydeden Dortluoğlu, "2009 yılında özel markalı ürünlerin satışında ciddi bir artış oldu. 2008 yılında bu alanın ciromuz içindeki payı yüzde 55,6 iken, 2009 yılında yüzde 58,4'e çıktı. 2010 yılında bu oranın yüzde 60'ın üzerine çıkmasını bekliyoruz" açıklamasında bulundu. BİM'de satılan özel markalı ürünlerin birçoğunun pazar lideri olduğunu da ifade eden Dortluoğlu, "Sadece yoğurtta değil, süt, salça, diş macunu gibi birçok ürün sadece BİM'de satılmasına rağmen pazar lideri. Bunun nedeni ürünleri kalitesi ve uygun fiyatı" dedi.
2009 yılında yılında yapılan 133 milyon TL yatırıma Fas'taki 5 milyon TL'lik yatırımın da dahil olduğunu kaydeden Dortluoğlu, "2009 yılında açtığımız 343 mağaza ile mağaza sayımız 2 bin 628'e ulaştı. Bugün itibariyle ise 2 bin 675 mağazaya ulaştık. 2010 yılında da 300 yeni mağaza açacağız. Yine 2010 yılında Fas'a da 10 milyon TL yatırım yapacağız. Böylelikle toplam yatırımımız 140 milyon TL olacak" diye konuştu.
 
Mağaza olmayan illere gidecek
Şu anda Türkiye'de sadece 6 ilde mağazalarının olmadığını belirten Dortluoğlu, "1-2 yıl içinde girmediğimiz il kalmayacak. Şu anda Tunceli, Bitlis, Muş, Siirt, Hakkari ve Şırnak'ta mağazamız yok. Hedefimiz bu illerde mağaza açmak" dedi. Ciro büyüklüğünde Türkiye perakende sektörünün 2. şirketi, mağaza yapısında ise birinci olduklarını belirten Dortluğlu, "Mağazalarımızda sınırlı sayıda ürün satarak uzmanlaşmak istiyoruz. Böylelikle ürünlerimizin kalitesine ve fiyat performasına daha fazla odaklanabiliyoruz. Günde 1.9 milyon kişi mağazalarımızdan alışveriş yapıyor" diye konuştu.
 
Fiyat düşüşü kâr marjını daraltır
2010 yılında satışlarda yüzde 25, satış alanında da yüzde 12'lik büyüme hedeflediklerini kaydeden Haluk Dortluoğlu, kârlılık oranının da 220-230 milyon TL seviyesinde gerçekleşmesini beklediklerini söyledi. Dortluoğlu, "EBITDA (Faiz Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr) marjımız 2009'da yüzde 5,9 olarak gerçekleşti. 2010'da müşterilerimize daha ucuza ürün sunabilmek için izleyeceğimiz bilinçli fiyat düşürme politikası sonucunda marjda da biraz düşüş olacak. EBITDA marjının yüzde 5 seviyesine gerilemesini bekliyoruz. Buna bağlı olarak net kârımız da satışlar kadar artmayacak. 2010 net kârının 220-230 milyon lira seviyesinde gerçekleşmesini bekliyoruz" dedi.

Küresel krizin ağır darbe vurduğu 2009'da net kârını yüzde 86, cirosunu ise yüzde 25 artıran BİM, bu yıl 140 milyon TL yatırım ve 1.500 kişiye istihda...
Referans

Ucuza talep patladı!  BİM kârını yüzde 86, satışını yüzde 25 artırdı

BİM, 2009'da satışlarını 5.3 milyar TL'ye, kârını da 212.9 milyon TL'ye çıkardı. Private label ürünlerin satıştaki payı yüzde 58.4'e yükselirken 2010'da yüzde 60'ı bulacak

Türkiye'nin ciroda en büyük 2'nci perakendecisi ve discount (indirim) market devi BİM, krizden kârlı çıktı. 2009'da satışlarını yüzde 25 artırarak 5.3 milyar TL'ye çıkaran ve kârında ise yüzde 86'lık artışla 212.9 milyon TL rakamını yakalayan BİM, 2010'da ise 300'den fazla mağaza açacak, 1.500 kişiye iş imkanı yaratacak. Krizde uygun fiyatlı ürünlere yönelen 1.9 milyon müşteriyi mağazalarından alışveriş yaptıran BİM'in krizde sattığı private label (özel markalı) ürünlerin payı 2008'e göre yüzde 55.6'dan yüzde 58.4'e çıkarken, bu rakamın 2010'da ise yüzde 60'a ulaşması bekleniyor.

Bilinçli kâr düşüşü

Bu yıl yurtiçinde ve yurtdışında toplam 140 milyon TL'lik yatırım yapacak ve 1-2 yıl içinde tüm Türkiye'de BİM mağazası bulunmayan şehir bırakmayacak olan perakende devi, bu çerçevede ilk adımı da Batman'da mağaza atarak atacak. Yurtdışında ilk mağazasını Fas'ta açan ve burada 25 mağazaya ulaşan BİM'in 1-2 yıllık yurtdışı hedefinde ise bir ülkeye daha markasını taşımak var.

BİM, en düşük fiyatlı ürün politikası çerçevesinde 2009'da yüzde 6 olan kârlılık oranını da 'bilinçli' bir şekilde 2010'da yüzde 5'e çekmeyi planlıyor.

BİM'in 2009 yılı mali sonuçlarının açıklandığı toplantıda konuşan BİM İcra Kurulu Üyesi (CFO) Haluk Dortluoğlu, 2009'da yaşanan ekonomik krize rağmen BİM'in güçlü bir performans ortaya koyduğunu belirterek, “2009 yılınde net satışlarımız yüzde 25 artışla 5 milyar 323 milyon TL'ye ulaştı. Net kârımız da 212.9 milyon TL düzeyinde gerçekleşti” dedi. 2009'da ilave 1.200 kişiye yeni istihdam sağladıklarına dikkat çeken Dortluoğlu, “Bugün itibarıyla 15 bin çalışana ulaştık. 2010'da 1.500 ek istihdam yaratacağız” diye konuştu.

300 yeni mağaza açacak 1-2 yılda Türkiye'yi kapsayacak

2009 yılını 133 milyon TL yatırımla kapatan BİM, 2010'da ise 130 milyon TL'si Türkiye'de, 10 milyon TL'si de Fas'taki 40 yeni mağaza açılışında kullanılmak üzere 140 milyon TL yatırım yapacak.

BİM İcra Kurulu Üyesi (COO) Galip Aykaç, 2009'da 343 mağaza açtıklarını ve 2 bin 628 mağazaya ulaştıklarını vurgulayarak, 2010'da mağazalarının olmadığı Türkiye'deki 6 ilde de büyüme planları olduğunu söyledi.

Aykaç, “1-2 yıl içinde girmediğimiz il kalmayacak. Şu anda Tunceli, Bitlis, Muş, Siirt, Hakkari, Bingöl ve Şırnak'ta mağazamız yok. 2009'a kadar 9 ilde mağazamız yoktu, bu sayıyı azalttık. Batman'da da mağazamız yoktu ama orada bir yer kiraladık” dedi.

Private label ürünlerin payı yüzde 2.8 arttı

SatIŞlarIn önemli bölümünün private label ürünlerden kaynaklandığını söyleyen Haluk Dortluoğlu, “2009 yılında private label ürünlerin satışında ciddi bir artış oldu. 2008'de bu alanın ciromuzdaki payı yüzde 55.6 iken, 2009 yılında yüzde 58.4'e çıktı. 2010 yılında bu oranın yüzde 60'ın üzerine çıkmasını bekliyoruz” dedi.

2010'da yüzde 25 büyüme öngörüyor

* Haluk Dortluoğlu, 2010'da ciroda yüzde 25 büyüme öngördüklerini, satış alanını yüzde 12 artıracaklarını açıkladı.
Vatan

 


Geri Dön