22 / 12 / 2024

BMD Başkanı Sinan Öncel: AVM ve cadde mağazalarındaki fahiş kira talebi enflasyonu körüklüyor!

BMD Başkanı Sinan Öncel: AVM ve cadde mağazalarındaki fahiş kira talebi enflasyonu körüklüyor!

Perakende sektöründeki yüksek maliyet ve kira talepleri markaları da zorluyor ve satışlarda daralma yaşanıyor. Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Öncel de sektörün sorunlarını fiyat artışları ve kira talepleri şeklinde belirtiyor. 



Son günlerde gündemden düşmeyen perakende sektöründeki yüksek maliyet ve kira talepleri markaları da zora sokuyor ve satışlarda daralma yaşanıyor. Konu ile ilgili olarak önemli açıklamalar yapan Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, girdilerdeki yüksek maliyet artışlarının dışında ayrıca fahiş kira artışı taleplerinin perakende için en öncelikli iki sorun olmaya devam ettiğini dile getirdi.

Sinan Öncel, AVM ve cadde mağazalarında 6 kata varan kira artış talepleri ve referans fiyat kaynaklı maliyet artışlarının enflasyonla mücadeleye de zarar verdiğini dile getirdi.

BMD Başkanı Sinan Öncel: AVM ve cadde mağazalarındaki fahiş kira talebi enflasyonu körüklüyor!
 
Habertürk'te yer alan habere göre açıklamasında BMD çatısı altında yer alan marka sayısının 514’e ulaştığını dile getiren Sinan Öncel, her ay düzenli olarak yaptıkları anketlerle sektörün nabzını tuttuklarını anımsattı. Açıklamasında Üye markalar arasında hazır giyimden elektroniğe, mobilyadan kozmetiğe tüm kategorilerin yer aldığına değinen Sinan Öncel, şunları söyledi:

“Anketlerde üyelerimizin en az yüzde 50’lik kısmının katılımına ve her kategorinin yeterli düzeyde temsil edilmesine özen gösteriyoruz. Çıkan sonuçların ışığında da mevcut tabloyu analiz ediyor, sorunları ve çözüm önerilerimizi kamuoyuyla paylaşıyoruz. Anketlerimiz uzunca bir zamandır bize bir şey söylüyor. Perakendenin 1 numaralı sorunu yüksek maliyet artışı. Maliyet artışlarının temel olarak iki sebebi var. Bunlardan 1.'si ithal girdilere uygulanan ilave gümrük vergileri ve bitmiş ürünlerdeki referans fiyat uygulaması. 2.'si de 6 kata kadar ulaşan fahiş kira artışı talepleri. Tedariklerimizi olabildiğince yurt içinden karşılamaya çalışmakla beraber ham madde ve yarı mamul ithal etmek durumunda kalıyoruz. Fakat ilave gümrük vergileri sebebiyle girdilerimizi dünya ortalamasının çok üzerinde fiyata mal edebiliyoruz. Diğer bir taraftan, koleksiyon çeşitliliğimizi artırmak amacıyla yurt dışından bitmiş ürün almak durumundayız. Bitmiş üründe de referans fiyat uygulaması var. Örnek vermek gerekirse, 5 dolar birim fiyatı olan bir ürünün maliyeti referans fiyat üzerinden verilen vergilerle 10 dolara yükseliyor. Üstelik referans fiyat üzerinden ödediğimiz KDV’nin de farkını mahsup edemiyoruz. Bu da doğal olarak fiyatlarımıza yansıyor.”

BMD Başkanı Sinan Öncel: AVM ve cadde mağazalarındaki fahiş kira talebi enflasyonu körüklüyor!

"MALİYET KISKACI ENFLASYONLA MÜCADELEDE EN ÖNEMLİ ENGELLERDEN BİRİ"

BMD Başkanı Sinan Öncel, girdilerden kaynaklı maliyet artışının dışında BMD üyelerinin istisnasız tamamının alışveriş merkezi ve cadde mağazalarında fahiş kira artışı taleplerinden şikâyetçi olduğuna dikkat çekti. Öncel, şöyle konuştu: “Kirasını her sene zaten yüzde 60 civarında artıran markalarımız kontratın uzama süresi bitiminde 3-6 kat arasında kira artışı talepleriyle karşılaşıyor. Referans fiyat uygulaması ve fahiş kira artışı talepleri enflasyonla mücadelede de en önemli engellerden bir tanesi şeklinde karşımıza çıkıyor.

Astronomik artış talepleri sebebiyle kiranın birim maliyet içindeki payının her geçen gün yükselmesi fiyatları da yukarı çekerken ayrıca sektörün kârlılığını da olumsuz şekilde etkiliyor. Tüm bunlara ilave olarak yüksek maliyet artışları sebebiyle alışveriş turizmindeki avantajımızı da büyük ölçüde kaybettik. Ne yazık ki birçok kategoride Avrupa’dan pahalı bir ülke olduk.”

İLK ÇEYREKTE ADET SATIŞLARI DARALAN SEKTÖR BAYRAM ALIŞVERİŞİ İLE NEFES ALDI

BMD Başkanı Sinan Öncel, ilk çeyrekte daralan adet satışlarında ramazan bayramı alışverişlerinin etkileriyle Nisan ayında artış olduğunu dile getirdi. Açıklamasında Nisan anketine katılım sağlayan markaların yüzde 78’lik kısmının Mart ayına göre adet satışlarında artış bildirdiğini dile getiren Sinan Öncel, “Kategorilere baktığımız zaman adet satışında artış bildiren üyelerimizin oranı hazır giyimde yüzde 87’ye, ayakkabıda yüzde 88’e, yemekte yüzde 100’e ulaşıyor. Bu önemli bir gösterge olmakla beraber bayrama rağmen markalarımızın yüzde 22’lik kısmının adet satışının daraldığına da dikkat çekmek istiyorum” dedi.

 

Konut sahibi olmak isteyenler dikkat! 500 bin liraya süper lüks ev sahibi olabilirsiniz...

Türk alüminyum devinin Tekirdağ'daki 2 fabrikası açık artırmayla satılacak!

CHP'den hükümete yüzde 25 çağrısı: Kira sınırlaması kaldırılacaksa, kiracılar ve emekliler açısından önlem alınmalı!


Geri Dön