Boğaziçi Köprüsü'nü, Japon IHI ile Makyol ortaklığı onaracak!
Boğaziçi Köprüsü onarım ihalesi sonuçlandı. Projeyi, dünyanın en uzun köprüsü olan Akashi'yi inşa eden, FSM, Haliç ve İzmit Körfez Köprüsü'nü de yapan Japon IHI firması ile Makyol ortaklığı yapacak...
Boğaziçi Köprüsü onarım ihalesi sonuçlandı. Projeyi, dünyanın en uzun köprüsü olan Akashi'yi inşa eden, FSM, Haliç ve İzmit Körfez Köprüsü'nü de yapan Japon IHI firması ile Makyol ortaklığı yapacak.
HABERTURK, İstanbulluların merakla bekledikleri Boğaziçi Köprüsü'nün onarım çalışmalarıyla ilgili ayrıntılara ulaştı. Karayolları Genel Müdürlüğü'nün köprünün onarımı için açtığı ihale sonuçlandı. Boğaziçi Köprüsü'nü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nü de inşa eden Japon IHI ile Makyol ortaklığı onaracak. Onarım tutarının 250 milyon TL dolayında olduğu öğrenildi. Boğaziçi Köprüsü'nde büyük onarımın, yaz aylarında (okullar tatile girince) başlaması planlanıyor. Ulaştırma Bakanlığı kaynakları, köprünün onarım sırasında tümüyle kapatılmasının söz konusu olmadığını belirterek, yalnızca altyapıda onarımı yapılacak bölümün trafiğe kapatılacağını söyledi. Kaynaklar, altyapıda öngörülen onarım çalışmalarının 2 ay süreceğini vurguladı.
HALATLAR DEĞİŞECEK
Kaynaklar, onarım kapsamında halatların da değişiminin yapılacağını, çapraz halatların düşey hale getirileceğini vurguladı. Halatların değişimiyle ilgili çalışmaların 2 yıl kadar sürebileceğine dikkat çekildi. Japon IHI, halen İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nü inşa ediyor.
Şirket, Fatih Sultan Mehmet ile Haliç Köprüsü'nün yapımını da üslenmişti. IHI, Boğaziçi ve FSM köprüleri ile Haliç Köprüsü'nün depreme karşı güçlendirme ihalesini de aldı. Japonya'daki dünyanın en uzun köprüsü olan Akashi Köprüsü'nün yapımını da gerçekleştiren IHI, ABD'den Ukrayna'ya kadar pek çok ülkede köprü inşaatı yaptı.
Olcay Aydilek/ Habertürk Gazetesi