25 / 11 / 2024

boğaziçi köprüsü onarım

boğaziçi köprüsü onarım

Günde 250 bin araç taşıyan Boğaziçi Köprüsü' nün çapraz halatları, tıpkı Fatih Sultan Mehmet Köprüsü 'nde olduğu gibi dikey olarak değiştirilecek. Köprünün ömrü 40 yıl uzayacak.

Boğaziçi Köprüsü'nü, Japon IHI ile Makyol ortaklığı onaracak!

Boğaziçi Köprüsü onarım ihalesi sonuçlandı. Projeyi, dünyanın en uzun köprüsü olan Akashi'yi inşa eden, FSM, Haliç ve İzmit Körfez Köprüsü'nü de yapan Japon IHI firması ile Makyol ortaklığı yapacak...

Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinin ihalesi 25 Eylül'e ertelendi!

Boğaziçi ile Fatih Sultan Mehmet köprülerinin büyük onarımı ve yapısal takviyesi için daha önce 5 Eylül olarak açıklanan ihale tarihi 25 Eylül’e ertelendi. Yerli ve yabancı tüm isteklilere açık olacak ihaleye teklif verecekler...

1954'te asma köprü planı! Boğaziçi Köprüsü 'dünyanın en yüksek köprüsünü geçmesin' talebi! 

1954 yılında Royal Gorge Bridge şirketinden Boğaz Köprüsü için teknik bilgi ve malzeme istenmesi üzerine şirket 'Dünyanın en uzun köprüsünü geçmeyecek' şartını sunmuş. 

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü için Fransızlarla anlaşılmış!

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü'nün inşaatı için Fransız kredisi yolu ile Fransızlarla anlaşmaya varılmış.

Boğaziçi Köprüsü'nün adı 15 Temmuz Şehitler Köprüsü oldu!

Başbakan Yıldırım, " Vatandaşlarımızın şehit edildiği Boğaziçi Köprüsü'nün adının '15 Temmuz Şehitler Köprüsü' olarak değiştirilmesine karar verilmiştir." dedi.

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün özellikleri!

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, 1988'den bu yana İstanbul'un iki yakasını bir araya getiriyor. Temeli 29 Mayıs 1985'te atılan ve öngörülenden 192 gün önce tamamlanan köprü, Boğaziçi Köprüsü ile iki kıtanın birleştirilmesi sürecine önemli katkı sağladı

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nde görevli mühendis öldürüldü!

Cimtaş İnşaat firmasında mühendis olan ve İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatında görevli 32 yaşındaki mühendis Murat Usluoğlu, evinin önünde bıçaklanarak öldürüldü.

İşte Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün son hali!

Boğaz’ın Tarihi Yarımada üzerinden çekilen fotoğrafında, Boğaziçi Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve henüz tabliyeleri yerleştirilmekte olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü bir gerdanlık gibi öne çıkıyor.

Schréder, Boğaziçi ve FSM köprülerini aydınlatacak!

Asya ve Avrupa’yı birleştiren Fatih Sultan Mehmet köprüsü ve Boğaziçi köprüsünün yol aydınlatmasını Schréder üstlendi. Türkiye’de LED armatürleri ile gerçekleşecek ilk otoyol aydınlatma projesiyle yüzde 52 oranında enerji verimliliği sağlanacak.

Boğaziçi Köprüsü'nün bakımı 2016'da yapılacak!

İSTANBUL ulaşımının ana hatlarından biri olan Boğaziçi Köprüsü’nün bu yaz bakım çalışması yapılacaktı. İtalya’dan sipariş eden derzlerin teslimi gecikince, köprüde bu yıl yapılması planlanan bakım da seneye kaldı.

İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nün bakımı 2016'ya kaldı!

İtalya’dan sipariş eden derzlerin teslimi gecikince, İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nde bu yıl yapılması planlanan bakım da seneye kaldı.

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü güney ve kuzey yaklaşım viyadükleri tamamlandı!

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, yapımı devam eden İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nde incelemelerde bulundu. İzmit Körfez Geçiş Köprüsü güney ve kuzey yaklaşım viyadükleri tamamlandı.

Boğaziçi Köprüsü'nde planlanan bakım ertelendi!

Karayolları’nın Boğaziçi Köprüsü’nde bu yaz yapmayı planladığı bakım Italya’dan sipariş edilen genleşme derzlerinin teslimi gecikince 2016’ya kaldı.

1999 yılında Büyükşehir Belediye Başkanı Boğaziçi Köprüsü'nü istemiş!

1999 yılında Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna, Boğaziçi Köprüsü'nü Bayındırlık Bakanlığı'ndan istemiş. İstanbulluların köprünün bedelini defalarca ödediğini söyleyen Gürtuna, intiharı çağrıştırdığı için köprünün renginin de değiştirileceğini söylemiş.

Boğaziçi Köprüsü bakım çalışmaları Haziran 2016'ta bitecek!

42 yıldır Asya ve Avrupa'yı birbirine bağlayan Boğaziçi Köprüsü'ne inşa edildiğinden bu yana en büyük bakım çalışması yapılıyor. 1.5 yıldır süren çalışma 2016 Haziran ayında tamamlanacak

boğaziçi köprüsü onarım Haberi

boğaziçi köprüsü onarım


540 gün sürecek çalışmalar sonrası Boğaziçi Köprüsü, FSM köprüsü gibi görünecek. Trafiğin can damarı 40 yıllık Boğaziçi Köprüsü 2014'te başlayacak 540 günlük balama hazır. Karayollan Genel Müdürlüğü, yapıldığında günlük 32 bin aracın geçtiği köprüde bugün ulaşan 200-250 binlik sayının yapıyı yıpratması nedeniyle çapraz 236 askı halatının, dikey halatlarla değiştirileceğini açıkladı. 


Araç sayısı artıyor Tıpkı Fatih Sultan Mehmet Köprüsü (FSM) gibi dikey halatlann taşıyacağı köprü 40 yıl daha hizmet verecek. Süüeti de farklılaştıracak halatlardaki çalışma Nisan'da başlayacak. Karayollan açıklamasında "Düşey askılann teknik olarak daha avantajlı olduğu ve ömürlerinin uzun olduğu ortaya çıktı.Bu kapsamda teknolojiye uyum sağlanacak" denildi. 


Bakım onarım çalışmalarını, ihalede 246 milyon 520 bin lira ile en düşük teklifi veren Makyol iş ortaklığı aldı. Boğaziçi ve FSM köprülerindeki ana halatlara ve...