Bu yıl yurt dışında 500 mağaza daha açılması bekleniyor!
BMD Başkanı Sinan Öncel, "BMD üyesi markalarımızın 2018 sonu itibarıyla yurt dışında 4 bin civarında mağazası bulunuyor. Bu yıl sayının en az 4 bin 500'e çıkacağını öngörüyoruz" dedi...
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, sektördeki gelişmelere yönelik AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2018’de markaların cirolarında yüzde 15 ila yüzde 30 arasında artış gözlemlediklerini söyledi.
Anadolu Ajansı'ndan Elif Ferhan Yeşilyurt'un haberine göre; Geçen yıl markaların reel olarak yüzde 5-10 civarında bir büyüme gerçekleştirdiğini belirten Öncel, "BMD markaları olarak 220 milyar TL'lik bir ciroya ulaştık. Yine gözlemlerimize dayanarak 2019’un ilk çeyreğinde ağırlıklı olarak maliyetlere bağlı fiyat artışlarından kaynaklanan ortalamada yüzde 10-12’lik bir ciro artışından söz edebiliriz. Olağanüstü bir gelişme olmaz ise 2019’un tamamında da benzer bir tablo ile karşılaşacağımızı öngörüyoruz." açıklamalarında bulundu.
Bu yıl yurt dışında 500 mağaza daha açılması bekleniyor
BMD Başkanı Öncel, markaların cirolarında, 2018’e benzer şekilde yine çift haneli büyüme öngördüklerini söyledi. Öncel, "Ancak bu yılki büyümenin ağırlıklı bölümünün maliyetlere bağlı fiyat artışından kaynaklanacağını söylemem gerekiyor. Böylesine zorlu bir yılda reel anlamda yüzde 2-3 büyüme bizim için başarı olur" dedi.
BMD üyesi markaların 2018 sonu itibarıyla yurt dışında 4 bin civarında mağazası bulunduğunu söyleten Öncel, bu yıl sayının en az 4 bin 500’e çıkacağını öngördüklerini belirtti.
Öncel, BMD’nin 146 üyesine ait 387 markanın, Türkiye genelinde 433 AVM’de ve caddelerde 70 bin civarında mağazasının bulunduğunu hatırlatarak, "Ayrıca online satış kanallarından da her yıl katlanarak artan bir ciro söz konusu." diye konuştu.