23 / 12 / 2024

Bülent Arınç Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'ni inceledi!

Bülent Arınç Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'ni inceledi!

Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'ni inceledi. Arınç, Kısmet olursa önümüzdeki birkaç yıl içerisinde tamamlayarak hizmete açmış olacağız. Bu, Türkiye'nin geldiği noktayı gösteriyor" dedi...



Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, yapımına devam edilen Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesine ilişkin, "50 yıl öncesinde hayal sayılabilecek, gerçekleşmesi kesinlikle mümkün olmayan bir yatırım olarak görülecek bir iş. Kısmet olursa önümüzdeki birkaç yıl içerisinde tamamlayarak hizmete açmış olacağız. Bu, Türkiye'nin geldiği noktayı gösteriyor" dedi.


Bursa Valisi Münir Karaloğlu ve Karayolları Genel Müdürlüğü Kamu Özel Sektör Ortaklığı Bursa Bölge Müdürü İsmail Kartal ile İstanbul Atatürk Havalimanı'ndan helikopterle havalanan Arınç, İzmit Körfez Geçişi ve bağlantı yolları da bulunan proje çalışmalarının Yalova bölümünü inceledi.


Altınova ilçesindeki şantiyeye iniş yapan Arınç ve beraberindekiler, Yalova Valisi Esengül Civelek, AK Parti Yalova Milletvekili Temel Coşkun, AK Parti İl Başkanı Mustafa Pehlivan, daire müdürleri, çevre ilçelerin kaymakamları ve belediye başkanları tarafından karşılandı.


Şantiyede incelemelerde bulunan ve Kartal'dan bilgi alan Arınç, gazetecilere yaptığı açıklamada, İstanbul-İzmir güzergahındaki otoyol projesinin, Kocaeli'nin Gebze ilçesi ile Bursa'yı da ilgilendirdiğini söyledi.


Bunun, Türkiye'de son asrın en prestijli projelerinden biri olduğunu vurgulayan Arınç, şöyle devam etti:


"Köprüleriyle viyadükleriyle kavşaklarıyla tünelleriyle menfezleriyle 9 milyar dolar bildiğim kadarıyla. Bugünkü rakamlarla hesaplayın. Bu, Türkiye'den birçok şirketin olduğu konsorsiyum tarafından yapılıyor. Her şeyiyle mükemmel. Karadan, havadan arkadaşlarımızla birlikte görmek istedim. Bursa'da yaptığımız toplantılarda, 'Ne durumdadır, neler yapılıyor?' diye zaman zaman bilgi alıyoruz ama gözümüzle görmek, çalışan arkadaşlarmıza 'merhaba' demek, onlarla birlikte olmak istedik. Şimdi Yalova kısmındayız. Arkadaşlarımıza katkılarından, gayretlerinden dolayı teşekkür ediyoruz. Gerçekten de yüreğimizi kabarttı, bizi sevindirdi, mutlu etti. İnşallah en kısa zamanda biter. Takvime göre tamamının bitiş tarihi 2017 olarak gözüküyor. Böyle bir projenin 2017'de tamamının bitirilmesinin hedeflenmesi bile bence çok önemli bir şaheser. Çünkü ilk defa kullanılan teknolojiler var. Köprü ayaklarıyla yüzdürülmesiyle ankraj çalışmalarıyla mükemmel bir çalışma."


- "Buralarda bir aksama söz konusu değil"


Daha sonra Arınç ve beraberindekiler, karayoluyla Kamu Özel Sektör Ortaklığı Bölge Müdürlüğünün Hersek köyü yakınındaki hizmet binasına geçerek, basına kapalı düzenlenen toplantıya katıldı.


Arınç, Hersek Şantiyesi'ndeki incelemeleri sonrası gazetecilere yaptığı açıklamada, projenin geldiği noktadan büyük memnuniyet duyduğunu anlattı.


İhalesi 2009 yılında düzenlenen projenin, İzmit-Yalova-Bursa-Manisa-İzmir güzergahını kapsadığını dile getiren Arınç, şunları kaydetti:


"Özellikle Körfez Geçişi var. 3 kilometreye yaklaşan, 2 bin 600 metre civarında bir köprü yapılıyor. Onlarca viyadük, tünel, kavşaklar, yol bağlantıları var. Maliyetleri hesaplanırsa bir büyük proje. Bunun Türk lirasıyla karşılığı neredeyse 20 katrilyona yaklaşıyor. Bunun öncesinde bazı bağlantıların hizmete alınması gerçekleşecek. Hem havadan görmek hem deniz bağlantısını görmek hem de karayolları bağlantısını görmek, tünel açılışlarını izlemek benim için çok verimli oldu. Kamulaştıma bedellerinin büyük ölçüde ödendiğini, kısmen ödemelerin de bu yıl içinde yapılacağını biliyorum. Kamulaştırma ödemeleri nedeniyle hem şahıslar hem köylüler bir gelire kavuşmuş oldu. Buralarda bir aksama söz konusu değil. Tabii büyük imalatlar var. 6 büyük firma bu işi almıştı. Kendi aralarında bir görev bölümü yaparak her biri bir bölümdeki imalatı yerine getiriyor. Hepsi kendi öz kaynaklarını kullanıyor, kalan kısmında kredi kullanıyorlar."


- "Bunun emsalleri de devam edecektir"


Projeden Bursa ile Yalova'da yaşayan vatandaşların da yararlanacağını vurgulayan Arınç, karayoluyla bir saat 40 dakika olan bir bölümdeki ulaşımın süresinin, deniz bağlantısı kurulunca 6 dakikaya kadar ineceğini belirtti.


İstanbul-İzmir arasındaki karayolu ulaşımının 3,5 saate düşeceğinin öngörüldüğüne ancak 3 saate kadar inebileceğine de değinen Arınç, şöyle konuştu:


"50 yıl öncesinde hayal sayılabilecek, gerçekleşmesi kesinlikle mümkün olmayan bir yatırım olarak görülecek bir iş. Kısmet olursa önümüzdeki birkaç yıl içerisinde tamamlayarak hizmete açmış olacağız. Bu, Türkiye'nin geldiği noktayı gösteriyor. Özellikle devletin sadece bütçe imkanlarıyla yapamayacağı işlerin, kamu özel ortaklığı, iş birliğiyle gerçekleştirilebildiğini gösteriyor. Bu, önemli bir proje. Bunun emsalleri de devam edecektir. Biz aynı zamanda özel sektörün güçlenmesi, yatırımların artması, sağlayacağı istihdam ve geliştireceği projeler bakımından devletle özel sektör iş birliğine ayrıca çok büyük önem veriyoruz."


- "Burada hükümetimizin kararlılığı önemli"


Arınç, daha sonra Altınova ilçesine dönerek, buradaki şantiyeden helikopterle havalanıp Bursa'nın Orhangazi ilçesine geçti.


İniş yaptığı bölgedeki Samanlı Tüneli'nde de incelemelerde bulunan Arınç, projenin çok heyecan verici olduğunu anlattı.


Arınç, çalışmaların hızla ilerlediğine dikkati çekerek, şöyle dedi:


"Arı gibi çalışıyorlar. Sadece bir rakam vereyim. Günde kamyonlar 7 bin sefer yapıyor. Viyadükler, köprüler, tünellerle birlikte gördük. Köprü de 3 kilometreye yakın uzunlukta. Bu da alanında dünyadaki en büyük birkaç köprüden biri olacak. Hem şirketlerimize hem de çalışanlarına başarılar diliyorum. Bittiği zaman bu büyük eserle bizler nasıl övünüyorsak onlar da övünecektir. Umarız belirlenen tarihlerde bu projeler biter. Bir kısmı 2014'te, bir kısmı 2015 sonunda ama tamamen projenin bittiğini 2017 yılında göreceğiz. Bunlar, ne kadar erken başlarsa o kadar ülkemiz için yararlı olacak yatırımlardır. Burada hükümetimizin kararlılığı önemli. Herkes arı gibi çalışıyor. Oturan, duran bir kişi bile yok. O yüzden projemizin zamanında bitmesini umuyoruz. Bütün mühendislerimize, çalışanlarımıza, kamyon şöforleri, işçilerimiz dahil olmak üzere teşekkür ediyorum."


Kartal ise bölgedeki iki tünelin uzunluğunun 7 bin 20 metre olduğu bilgisini verdi. Tünellerin yapımının son teknolojik sistemler kullanılanarak sürdürüldüğünü dile getiren Kartal, "4 bin 388 metre kazdık, tünelin yüzde 65'ini tamamladık. Hedefimiz 2014 yılının mart veya nisan ayında bu tüneli bitirmek. Şu an çalışmalarda aksaklık yok" diye konuştu.


Daha sonra, Karaloğlu ve gazeteciler, Arınç ile diğer yetkililerin fotoğraflarını çekti.


AA


Geri Dön