Bursa Demirtaş Kavşağı ne zaman açılacak?
35 milyon TL harcanarak yaptırılan Demirtaş Kavşağı, Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe tarafından araç trafiğine açıldı. Altepe, kullanıma açılan kavşakla birlikte kent içi ulaşımda bir kördüğümün daha çözüldüğünü söyledi.
Büyükşehir Belediyesi, Yakın Doğu Çevre Yolu'nun Demirtaş sapağında yer alan trafik ışıklarını kaldırarak yerine Bursa'nın en büyük köprülü kavşağını inşa etti. 80 bin metrekarelik alana konuşlandırılan, 8 kol ve 4 ana akstan oluşan 5 kilometre uzunluğundaki kavşağın açılışı, Başkan Altepe'nin yaptığı basın açıklamasının ardından gerçekleştirildi.
TRAFİK ÇİLESİ SON BULDU
Yakın Doğu Çevre Yolu'nun Demirtaş sapağında yer alan ışıkların trafiği alt üst ettiğini, çevre yolunu adeta kullanılamaz hale getirdiğini belirten Başkan Altepe, bu alanda onlarca yıldır süren sıkıntıların inşa edilen köprülü kavşakla birlikte tarihe karıştığını ifade etti. 35 bin metrekaresi yeşil alan 80 bin metrekare alana konuşlandırılan, 8 kol 4 ana akstan oluşan, üzerinde 43 bin metrekarelik asfalt çalışması gerçekleştirilen köprülü kavşağın toplam 35 milyon TL'ye mal olduğunu ifade eden Başkan Altepe şöyle konuştu: "Onlarca yıldır süren bir problem daha, yaptığımız bu yatırımla tarih oldu. Yakın Doğu Çevre Yolu'nun Demirtaş sapağında yer alan trafik ışıkları, Demirtaş nahiyesinin ve organize sanayi bölgesinin şehir içiyle, Osmangazi ve Yıldırım ilçeleriyle olan ulaşımında kördüğüm oluyordu. Özellikle akşam saatlerinde, çevre yolunda kilometrelerce uzunlukta araç kuyrukları oluşuyordu. Burası Acemler Kavşağı'ndan 20 bin metrekare daha büyük. Yaptığımız yatırımla birlikte, Demirtaş nahiyesinin ve sanayi bölgesinin gerek şehir içi gerekse Osmangazi ve Yıldırım ilçeleriyle direkt geçişini sağlamış oluyoruz. Çevre yolunda akşam saatlerinde oluşan kilometrelerce uzunluğa sahip araç kuyrukları da tarih oluyor. Hayırlı uğurlu olsun."
RESMİ AÇILIŞ 23 HAZİRAN'DA
Demirtaş Köprülü Kavşağı için çalışmalar 2014 Kasım'ında başladı. Kavşak çalışmaları kapsamında 9 bin ton bütümlü temel, 12 bin ton plent mix temel, 800 ton binder, 300 ton aşınma, 22 bin ton alt temel, 50 bin metreküp stabilize dolgu malzemesi kullanıldı. Ayrıca 10 kilometre yol bordürü, 3 bin 500 metre bahçe bordürü ve 9 bin metrekare parke taşı döşendi. İnşaat alanında; 7 bin m3 beton, 400 ton demir, 40 ton çelik, 2 bin 640 metre fore kazık (132 adet) kullanıldı. Yol ve çevre dolguları, asfalt, trafik tabela ve yönlendirme tabela çalışmaları yapıldı. Asfalt bütümlü temel tabakası üzerinden Bursa trafiğine açılan Demirtaş Köprüsü inşaatı tüm çevre düzenleme çalışmalarıyla birlikte 23 Haziran tarihinde tamamlanacak.
Sabah