27 / 12 / 2024

Çatalca ve Silivri'deki köylülerin arazi sorunlarına ilişkin araştırma önergesi verildi!

Çatalca ve Silivri'deki köylülerin arazi sorunlarına ilişkin araştırma önergesi verildi!

İstanbul'un Çatalca ve Silivri ilçelerindeki bazı mahallelerdeki köylülerin yaşadıkları arazi sorunlarının araştırılarak alınması gereken tedbirlerin belirlenmesi amacıyla bir Meclis araştırması açılmasına ilişkin önerge verildi. 



İstanbul Milletvekili Mehmet Akif Hamzaçebi ve 19 Milletvekili tarafından, İstanbul'un Çatalca ve Silivri ilçelerindeki bazı mahallelerdeki köylülerin yaşadıkları arazi sorunlarının araştırılarak alınması gereken tedbirlerin belirlenmesi amacıyla bir Meclis araştırması açılmasına ilişkin önerge hazırlandı. 

Çatalca ve Silivri deki köylülerin arazi sorunlarına ilişkin araştırma önergesi verildi!

İstanbul Milletvekili Mehmet Akif Hamzaçebi ve 19 Milletvekili tarafından, İstanbul'un Çatalca ve Silivri ilçelerindeki bazı mahallelerdeki köylülerin yaşadıkları arazi sorunlarının araştırılarak alınması gereken tedbirlerin belirlenmesi amacıyla bir Meclis araştırması açılmasına ilişkin önerge şu şekilde: 

İstanbul Atatürk Havalimanı, 2019 yılında kapatılmış, 7 Nisan 2019 tarihinden itibaren de tüm sivil uçuşlar, yeni yapılan İstanbul Havalimanı'na aktarılmıştır. Atatürk Havalimanının sivil uçuşlara kapatılmasının ardından mevcut üç pistten ikisi, pandemiyle mücadelede kullanılmak üzere sahra hastanesi yapılacağı gerekçesiyle kırılmıştır. Toplam maliyeti 2 milyar TL'yi bulan 2 pistin yıkılması eleştiri konusu olmuş, Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürü Hüseyin Keskin ise, kırılan pistler ile yeni İstanbul Havalimanı pistlerinin aynı doğrultuda olmasından dolayı bu pistlerin kullanılamadığı ve bu gerekçeyle yıkıldığını ifade etmiştir. Fakat hava trafik uzmanlarının Jeppesen harita ve grafikleri üzerinde düzenledikleri ARR (arrival) ve DEP (departure) çizimleriyle her iki havalimanı uçuş trafiğinin emniyetle yönetilebileceği belirtilmiştir. 

Öte yandan, Atatürk Havalimanı’nın mevcut 05/23 pistinden halen VIP uçakları, özel jetler, bakım için gelen uçaklar ve geniş gövdeli kargo uçakları uçuş yapmaktadır. Yerleşkeye inşa edilen Prof. Dr. Murat Dilmener hastanesinin köşesinden 05/23 pistinin orta noktasına olan mesafe ise yalnızca 346 metredir. Dolayısıyla kalkış için taksi yapan uçaklar, taksi yolu üzerinde hastanenin köşesine çok yakın mesafelerden geçmektedir. Geniş gövdeli uçakların taksi sırasında güçlü motorlarından çıkan sesin, hastanede tedavi gören hastaları rahatsız ettiğine yönelik şikayetler gelmektedir. Yine uçak motorlarından çıkan gazlarının hastane personeli ve her yaştaki hastalar üzerinde ne tür etkiler yaratacağı da araştırılmalıdır. 

Diğer yandan Avrupa Yatırım Bankası'ndan 200 milyon Euro kredi kullanılarak bugünkü kurla maliyeti 2 milyar TL'yi bulan bin yataklı şahra hastanesinin salgın sonrasında sağlık turizmi için kullanılacağı iddiası ise, çevredeki uçak gürültüsü nedeniyle gerçeği yansıtmamaktadır. Kalan 3'üncü pistin de yıkılarak Atatürk Havalimanı'nın tamamen kapatılması söz konusu olamayacağına göre, sahra hastanesinin atıl durumda kalacağı çok açık bir durumdur. Sonuç olarak 2 pistin çeşitli bahanelerle yıkılması 2 milyar TL'lik kamu zararına neden olurken, atıl kalacak olan bir hastane inşası için 2 milyar TL harcanması da ayrı bir kamu zararı oluşmasına sebep olmuştur. 

Yukarıdaki gerekçelerle, Prof. Dr. Murat Dilmener Hastanesi'nin ihale süreçleri, salgin sonrasında hastanenin hangi amaçla kullanılabileceği ve Atatürk Havalimanı'nda iki pisti kırılmasıyla oluşan kamu zararına kimlerin sebep olduğuna ilişkin süreçlerin aydınlatılması amacıyla Anayasa'nın 98'inci ve İçtüzüğün 104'üncü ve 105'inci maddeleri gereğince Meclis araştırması açılması için gereğini arz ve teklif ederim
 


Geri Dön