28 / 04 / 2024

Çed raporu başvurusu nasıl yapılır?

Çed raporu başvurusu nasıl yapılır?

Çevresel etki değerlendirme raporu bir faliyetin kurum aşamasında çevre kirliliği açısından değerlendirilmesi halinde veriliyor. Peki, Çed raporu başvurusu nasıl yapılır?



Çed raporu başvurusu nasıl yapılır?

Çed projelerle ve gelişmelerle ilgili karar vericilerin daha bütünsel, yani karara etkiyecek birden fazla faktörü göz önüne alır bir şekilde daha sağlıklı karar vermelerini sağlamak için, onlara projelerden kaynaklanabilecek çevresel etkileri net bir şekilde gösterecek bir süreç olarak karşımıza çıkıyor.


Çed raporu süreci kendi başına bir karar verme süreci değildir;  karar verme süreci ile birlikte gelişen ve onu destekleyen bir süreç olarak tanımlanıyor. 


Çed süreci yeni proje ve gelişmelerin çevreye olabilecek sürekli veya geçici potansiyel etkilerinin sosyal sonuçlarını ve alternatif çözümlerini de içine alacak şekilde analizi ve değerlendirilmesi süreci olarak biliniyor. 


Çed, projelerle ilgili bütün ilgili tarafların bir araya geldiği ve görüş, kaygı ve önerilerini ortaya koyabildikleri  demokratik ve şeffaf bir süreç.  İlgili taraflar  bu süreç içerisinde ortaya koydukları teknik bilgi ve görüşlerle projenin en optimal şekilde gelişimine katkı sağlıyor. 


ÇED Raporu karar vericilere, proje teklifiyle birlikte sunulması gerekiyor. Yetkili makam, karar verilirken raporu da göz önünde bulundurmalı. Yetkili makam, teklif edilen bir plana ilişkin karar verdiği zaman, çevresel etki değerlendirme raporuna açık şekilde atıf yapması gerekiyor.


ÇED raporu başvuru dilekçesi!


ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜNE


İlimiz, ............... İlçesi, …………………….. adresinde .......... m2 yüzölçümlü alan üzerinde kurulu, ............. m2 yüzölçümlü kapalı alanda faaliyet gösteren/planlanan ………………(firma ismi yazılacak)’ ne ait (faaliyet konusu, üretim türü yazılacak) tesisinin, 2872 sayılı Çevre Kanunu çerçevesinde çıkarılan, 25 Kasım 2014 tarih ve 29186 Sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren, Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda değerlendirilmesi talebim dolayısıyla doldurduğum bu form ve eklerindeki bilgilerin doğru olduğunu beyan eder, gereğini arz ederim. …../….../….


Yetkili Ad Soyad


Ticari Ünvan


İmza, Kaşe


İrtibat Bilgisi:


İlgili Kişi: (Ad, Soyad)


Telefon/Faks No: ........


EKLER:


Proje Özeti (Örnek Mevcut).


İş Akım Şeması (Örnek Mevcut).


İmar Durumu Yazısı/Aplikasyon Krokisi (OSB İçinde Olan Projeler İçin OSB Müdürlüğü; OSB Dışında Olan Projeler İçin Belediyenin İmar Planları Açısından Kurum Yazısı).


Yer /Yerlerin Mülkiyetine İlişkin Belge (Tapu/Kiracı ise Kira Kontratı).


Proje/Faaliyet Sahasının Özelliğine Göre İlgili Kurumdan Alınan Görüş Yazısı (ÇED Yönetmeliği Ek-5 Listesindeki Duyarlı Yöreler İçin).


Çevre Düzeni Planı ve Plan Notları.


Vaziyet Planı (Kurulu Tesisler İçin).


Faaliyet Yeri İşlenmiş ve 6 Derecelik Koordinat Listesi Bulunan 1/25.000 Ölçekli Topografik Harita.


Güncel Google Earth üzerinde alanın gösterildiği harita. (Güneş Enerji Santralleri (GES) projeleri için).


Kapasite Raporu (Kurulu Tesisler İçin/Varsa).


Yapı Ruhsatı/ Yapı Kullanma İzin Belgesi (Varsa).


Faaliyet Sahibinin/Vekilinin Noter Tasdikli İmza Sirküleri (Vekili Varsa Vekalatnamesi).


Taahhütname (Örnek Mevcut).


Tesisin Kayıtlı Olduğu Vergi Dairesi ve Vergi Numarası.



Çed raporu ne kadar sürede çıkar?



Öznur YASLI/Emlakkulisi.com


Geri Dön